A gőzmozdony vezetők, hol láttak ki, hogyan tudták mi van elöttük?
11 még azt tudom elképzelni magyarázatnak, hogy a #10-esben belinkelt mozdonyokat - és általában a Garratt-mozdonyokat - gyakran meglehetősen íves vonalakon használták, szóval ritkán kellett tök egyenesen előre nézni ahhoz, hogy a pályára ráláss.
ebben a prospektusban egyébként fotóval is próbálja bizonygatni a gyártó, hogy nem gátolja a kilátást a víztartály:
(de engem nem győzött meg, kevésbé íves pálya esetén szerintem simán kitakarná)
"10 na igen, ilyenkor mi van ha elüt valakit...."
A vasnak nem fáj, akit elütött annak meg már mindegy. Azt sem tartom kizártnak, hogy anno ha valakit sötétben gázoltak el azt csak másnap vették észre (monstanság is előfordul az ilyen)..
13: de a fékút hosszából adódóan mindegy mi van előtte. A gőzmozdonyok is simán hozák a 80-100-as tempót a fővonalakon ( volt mai többet is ) blokkolásgátló,tárcsafék és sínfék nélkül. Ha féktávon belül jön valami akkor tökmindegy úgy is elcsapod.
Ilyen távra az előrelátás azért biztosított volt a mozdonyvezetőnek vagy a figyelő fűtőnek
Mellékvonalakon - főleg ami még kanyargós is volt - ott amúgy sem mentek nagyon 40-60-nál többet, a fővonalak meg viszonylag jól beláthatók.
"de a fékút hosszából adódóan mindegy mi van előtte. A gőzmozdonyok is simán hozák a 80-100-as tempót a fővonalakon ( volt mai többet is ) blokkolásgátló,tárcsafék és sínfék nélkül. Ha féktávon belül jön valami akkor tökmindegy úgy is elcsapod."
Nem mindegy, mi van előtte. Az embernél végső soron tényleg mindegy, hogy lépésben gyűri maga alá, vagy 120-szal. Viszont egy sor olyan balesetfajta van, aminek a kimenetelét enyhíti, ha már valamekkora lassulást sikerült elérni.
"Viszont egy sor olyan balesetfajta van, aminek a kimenetelét enyhíti, ha már valamekkora lassulást sikerült elérni."
Ez így van. Viszont fővonalakon az előrelátás nem korlátozott ( legalábbis a magyar pályákon és magyar mozdonyoknál ), ott ahol mehettek a gőzmozdonyok 80-100-120km/h-val ott általán láttak is egy fékútnyit előre. Ahol nem volt meg a beláthatóság pl vasúti átjáró esetén oda kikerült a különleges útátjárójelző és csökkentették a pályasebességet.
A szabad beláthatóság mindenhol megvolt fővonalon minimum 5-600 méter ami már elég a jelentős lassuláshoz.
Mellékvonalakon meg a tempó nem igényelt akkora beláthatóságot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!