Hogy kell elképzelni a gőzmozdonyok "ívbeállását"?
A kapcsolt kerekeknél a csatlórúd és a tengelyek illesztésében van annyi, hogy el tudnak mozdulni a tengelyek keresztirányban a catlórúdhoz képest és egymáshoz képest is.
Lusta vagyok rákeresni, de nekem úgy rémlik, hogy 4 tengely fölött már két csoportra osztották a csatolt tengelyeket, amiket külön gőzhenger hajtott.
Amire gondolsz az a Mallet-rendszer, nálunk a 601 és 651-esek voltak ilyenek például.
Ívekben egyébként több trükk is volt, a legáltalánosabb, hogy a tengelyeknek oldalirányban engedtek egy kevés játékot, maximum 1-2 cm-t géptől függően, illetve az is jellemző volt, hogy a nyomkarima is vékonyabb volt pár tengelyen. Osztrákoknál volt olyan 6 hajtott tengelyű gép, amin 1 vagy 2 kerékpárján teljesen el is hagyták a nyomkarimát.
hajtott kerék - hajtott tengely
kanyar - ív
a kerékpároknak tengelyirányban van lehetősége elmozdulni - még a V63-asoknak egy forgóvázán belül is van erre példa, mert a 3 tengelyes forgóváz is túl hosszú.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!