A gőzmozdony vezetők, hol láttak ki, hogyan tudták mi van elöttük?
Kiláttak előre, volt ablak.
Egy vonatnál a fékút több száz méter, ott nem lényeges hogy lásd mi van 3-5-10 méterre a mozdony előtt, reagálni úgy is csak arra tudsz ami 300 méteren túl van.
A közeli mozgásokhoz meg volt tolatásvezető..
Nem is kell a kazánon átlátni, a gőzmozdonyokon is volt ablak, amin előre kiláttál csak ez nem középen volt hanem a kazán két oldalán:
Pont itt jön képbe a szimulátor realitása, mert ott a valós kilátási viszonyokat nem nagyon lehet normálisan lemodellezni. Egyszer szállj fel egy gőzmozdony vezetőállására,ki fogsz látni előre :)
Csak pár gondolat: Kérdező, ez nem a gőzmozdonyok sajátossága, utána még fél évszázadon át a villanyok és dízelek is hasonló elrendezésűek voltak, sőt, a tolatómozdonyok ma is olyanok. Az úttörővasúti mozdonynál pl. úgy van megoldva a túloldalra kilátás, hogy minkét oldalon van egy-egy manus.
Kettes, azért lennének ezzel a hozzáállással problémák, gondolok például egy ilyen Rp-Újpest típusú állomásra, ahol iskolai kicsöngetés után úgy verekszik ki a vonat az ellepett vágányokról, mint valami pakisztáni bazárban.
A legtöbb gőzösből valóban van kilátás előre. A holttér nagy, de ami lényeges, 100 méterrel előre a pályát, illetve a jelzőket lehetett látni.
De van néhány, amiből én sem értem, hogyan láttak ki, például némelyik Garratt-mozdony (ezek a víztartályt maguk előtt tolták)
Ezeken bár van ablak előre, de mintha értelmét vesztené, hisz a széles víztartály kitakarja a kilátást (legfeljebb a jelző karját lehetett látni, mert az magasabban van, mint az ablak).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!