Akik itt állandóan amellett kardoskodnak, hogy a budapesti tömegközlekedés jó, és csak az utasok látják rosszul a helyzetet, azok tulajdonképpen az értelmes vitát akadályozzák, amely jobbá tehetné a budapesti tömegközlekedést?
Ez a társadalmi vita már évtizedek óta vakvágányon van. Bármely politikai párt szavazatokat tud szerezni bárminek a légkondicionálásával, de egy valódi vonalfelújítással meg szavazatokat veszít, mert le kell zárni egy időre a vonalat.
Hozzá kell ugyanakkor azt is tenni, hogy a vezetés egyáltalán nem tesz meg mindent annak érdekében, hogy a felújítás hamar véget érjen, szóval a saját presztízsüket rontják a saját lustaságuk miatt.
Szóval itt leginkább mindenki a tömegközlekedés jobbá tételét akadályozza.
#2
Igen, ha az illetékesek (vagy legalább a kommentelők) meghallgatnák az érveimet, akkor akár jobbá is lehetne tenni a tömegközlekedést. De a kommentelők eredendően az illetékeseknek hisznek mert azt gondolják, hogy az ő álláspontjuk szakmaibb az enyémnél. Az illetékesek meg eleve szarnak minden olyan vitára, amiért nem kapnak fizetést.
A vonalhálózat sűrűsége kiemelkedően jó. A járműpark szedett-vedett (az új beszerzések is). Nehezen követhető, hogy melyiken kell elöl felszállni, melyiken mindegy. Minden ajtó nyílik, vagy magadnak nyitod felszálláskor. Leszállást kell jelezni, vagy sem?
A koszos-büdös, hangoskodó, beszólogató utasok ellen nincs hatékony módszer. És mintha szándék se lenne, ellenük.
Én most hirtelen ezeket kifogásolom, de neked mi a gondod, amiben mi akadályozunk?
#5
Olyan dolgokról beszélek, amikről objektívan meg lehet állapítani, hogy rossz. Mégis egyesek még ezekre is az mondják, hogy jó.
Ilyen pl. a karácsonyig befejeződő Kvassay-híd felújítás, aminél örültünk, hogy a következő karácsonyra kész lett. Amikor ezt szóvá tettük, rögtön le lettünk szólva, hogy miért mondjuk meg az évtizedek óta a szakmában dolgozó embereknek, hogy hogyan kellett volna jobban csinálni.
Vannak bajok a tömegközlekedéssel, de a legnagyobb baj a tahó retkes utazóközönség, a budai oldalon sokkal rosszabb a hálózat, mégis szivesebben utazok BKV-val, mint pesten, ahol egyébként baromi gyorsan el lehet jutni szinte bárhova, csak tiszta lepratelep az összes megálló és jármű.
Sok fejlett nyugati fővárosban jártam már, mindenhol tömegközlekedtem, sosem taxizok, ilyen lefedettségű és járatsűrűségű hálózatot sehol nem láttam, főleg ennyi pénzért, havi 10e Ft, szinte ingyen van.
A jegyrendszerrel kéne már valamit kezdeni.
Meg én teleraknám a várost buszsávokkal és buszfolyosókkal(ahol nem fér el a 2 sáv, csak busz mehetne).
Emellett peremtől peremig közlekedő gyorsbuszokat alakítanék ki, könnyű átszállással, ilyenből túl kevés van.
Én szintén nagyon jónak tartom a budapesti tömegközlekedést, mindössze néhány problémám van:
1. ELLENŐRÖK. Nincsenek. Kevés. Legalább négyszer ennyi kellene, napi szinten 3-4 órát utazok és jó ha havonta egyszer jön. Közteresekkel együtt kellenek. Rendőrök is járőrözhetnének a buszokon napi szinten. (az, hogy mennyi rendőr van, az már más kérdés)
2. A jegyrendszer. Már legalább 10 éve működnie kéne egy RIGO féle rendszernek... de most már azt is lelőtték, ami eddig elkészült.
3. Ha drága kormányunk nem a haverok alapján tolná a pénzt a szolgáltatóknak. Pl. az Arrivánál a legidősebb busz 8 éves, míg a BKV-nál ennek majdnem kétszerese az átlagéletkor. (nyilván érthető okokból, a BKV nem érdekeltsége a fidesznek, ellenben az Arriva résztulajdonosa a Videoton, élén Széles Gáborral, őt meg gondolom nem kell bemutatni, Viktor nagy haverja) A BKV-nál a járműállomány felét instant le kéne cserélni, a garázsok és pihenőhelyiségekről nem is beszélve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!