Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy mozdonyvezetőnek hány...

Egy mozdonyvezetőnek hány típusra és vonalra van engedélye általában?

Figyelt kérdés
Típusengedélye csak arra van, amilyen mozdonyok a telephelyéhez tartoznak? Tehát ha valaki szeretne egy X típusra engedélyt szerezni, de csak Y és Z típusok tartoznak a telephelyéhez, akkor arra nem is teheti le a vizsgát (MÁV csoport)? Mitől függ ez, ki mondja meg a MÁV csoportnál, hogy milyen engedélyeket tehet le a mozdonyvezető önszorgalomból? És ha van engedélye X típusra és X vonalra, akkor arra kötelesek is vezényelniük, hogy ne avuljon el az ismeret?

2021. szept. 19. 16:57
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem feltétlenül.

Szerezhetett típust akár még a tanfolyamon mint alaptípus, akár régebben más telepállomáson vagy más cégnél, illetve ha végig ugyanott dolgozott, lehetett ott is változás a típusokban, itteni példát véve Szombathelyen volt régen Bz, ami miatt akik akkoriban itt voltak, szereztek rá típust szinte biztosan, de már nincsen.

Ha másra szeretnél típust szerezni, mint amikkel a telephelyedhez tartozók járnak, az kellemetlen, mert a Startnak nem a te szakmai ambícióid támogatása a célja, hanem hogy a munkádat szabályosan tudd végezni, nem valószínű, hogy elküldenek olyanra típusolni, amire a későbbiekben nem fognak tudni beosztani úgysem. Vonalismeretre ugyanez vonatkozik. Lehet korábbról, más telepállomásról vagy más cégtől is akár, de többnyire olyanra fognak elküldeni, ahova be is akarnak osztani. Például Sm-nél maradva senkit nem érdekel, hogy téged érdekelne a záhonyi vonal, ha úgysem fogsz arra járni, nem neveznek be rá. Önszorgalomból nem tudsz típus/vonalismeretet letenni, mert vezényelnek, munkaidődben csinálod, és a cég fizeti a képzést/vizsgát. Ha ajánlanak olyat, hogy mondjuk keresnek Desiro típusra embert, ki jelentkezne rá önként, na akkor élhetsz a lehetőséggel. De ha bemondod, hogy neked a kedvenc géped a Púpos, és arra típust akarsz, max kiröhögnek, mert úgysem fog kelleni vezetned. Tudtommal nem kötelező a meglévő típusokra/vonalakra vezényelni, hogy ne avuljon el, illetve időszakosra küldeniük mindenből, szintén a munkáltató saját üzleti érdekből dönti el, milyen tanúsítványaidat szeretné, hogy megmaradjon.

2021. szept. 19. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Tegyük fel, hogy van a telephelyen Csörgő és Szergej is, de engem mint mv. állandóan a Szergejre osztanak be, mert úgy jön ki mindig. Akkor hagyhatják, hogy elavuljon a Csörgős engedélyem vagy ugyanúgy küldenek arra is, hátha kelleni fog? Illetve fordítva, ha én a Csörgőn szeretnék dolgozni, akkor mondhatom-e azt, hogy inkább arra osszanak be, ha lehetséges és inkább a Szergejes engedélyemet hagyják elavulni (ha hagyják)?


Mi van akkor, hogy ha mondjuk én nemzetközi IC-t is szeretnék húzni? Kérni kell, hogy küldjenek olyan tanfolyamra vagy akik nemzetközit húznak azok csak azt?

2021. szept. 19. 17:16
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Megtehetik, hogy hagyják elavulni. Ha van rendszeresen M62 fordája a telephelynek, ennek ellnére nem fogják hagyni, mert önmagukkal csesznének ki. Kérni bármit kérhetsz, aztán a vezénylő vagy figyelembe veszi, vagy nem. Ilyen kérést, hogy te hadd nyomd az M41-et, mert az a kedvenced, felejtsd el. Pláne, mivel általánosságban a legtöbb szolgálat olyan, hogy több típussal is kell menned. Ugyanígy nem fognak a kérésedre tanúsítványt hagyni elavulni, ha egyébként a munkáltatód érdeke az, hogy legyen olyanod. Az tudatosuljon benned, hogy ez egy munka, nem kívánságműsor, másodlagos, hogy te mit szeretnél.

Nincs olyan, hogy nemzetközi IC tanfolyam. Határállomáson, vagy egyes esetekben a határhoz legközelebbi külföldi állomáson váltanak. Egyes határmenetekre külön kell levizsgázni, pl hogy kimehess Hodosig vagy Kürtösig. Messzebbre tudtommal MÁV-osok nem járnak ki. Már csak azért sem - legalábbis itt Nyugaton - mert ha lenne osztrák vizsgájuk, már rég más cégnél dolgoznának a többszöröséért.

2021. szept. 19. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
A mostani nemzetközi eucharisztikus vonat romániából hogyan jött át? Ami benne volt a hírekben is. Románok lehúzták a kocsikat a határig, majd ott átakasztották a festett MÁV-os mozdonyra és továbbhúzták Bp.-ig a magyarok? Egyáltalán a kocsik azok magyar vagy román tulajdonúak voltak? Ilyenkor a MÁV fizet azért, hogy a román kocsikat továbbhúzzák belföldre?
2021. szept. 19. 17:50
 5/9 anonim ***** válasza:
66%
1: Te Szombathelyen vagy mozdonyvezető?
2021. szept. 19. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha a telehelyén nincs olyan szolgálat amihez kell x tipus, akkor nem csináltatják meg vele. Így is kevés az ember...

A régebbi tipusait megtarthatja, azok nem vesznek el.

Önszolrgalomból azt csinál amir akar, kérdés, hogy aztán elismerik-e a maszek tipust és felkerül-e a tanúsítványára.

2021. szept. 19. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
63%

5: Nem mozdonyvezetői beosztásban dolgozom és nem a Startnál, de Szombathely stimmel, meg a mozdonyvezetéshez is van egy kis közöm. Konkrétabbat nem mondok, mert annyi erővel kiírhatnám a nevemet is :D


Az eukarióta különvonatot nem követtem, így fogalmam sincsen, hogyan volt. De látatlanban vagy Kürtösön, vagy Lőkösházán váltottak szinte biztosan, hogy a magyar vezér hozta kintről, vagy a román hozzánk, passz. A menetvonalért fizettek a magyarok a megfelelő CFR-leányvállalatnak, meg a vontatásszolgáltatásért is gondolom (gép+vezér). Hogy kinek a kocsijai voltak, passz, gondolom ha rákerel, lesz olyan kép, amin látni a felségjelzést, hogy H-START vagy RO-CFR CALATORI vagy akármicsoda.

2021. szept. 20. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
20%
Amikor kinyíltak a ketrecek és az elvtársak megrökönyödésére ki lehetett szabadulni az addig egyeduralkodó állami, nyomorgató vállalattól, rengeteg kolléga csinált maszek úton típus- és vonalismereti képzéseket. Élet-halál harc dúlt azért, hogy a sanyargató, előtte monopolhelyzetben lévő posztkommunista csökevénytől emberi bánásmódban részesítő, ezen felül pedig 1,5-2-szeres vagy akár magasabb fizetést kínáló céghez lehessen menekülni, mielőtt mindenhol betelik a létszám és a ketrecajtóra ismét lakat kerül. Közülük akiknek végül nem sikerült a kitörés és - valószínűleg egy életre - a MÁV-nál ragadtak, most rengeteg plusz típusuk van. De ezek nyilván nem az ezeréves, MÁV-os lomok általában, hanem Vectron, Traxx különböző generációi, Taurus, Transmontana, Skoda stbstb.
2021. szept. 20. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
A 74-1-et (Fogaras IC) úgy szoktuk mostanában csinálni, hogy egy békéscsabai mozdonyvezető átveszi Kürtösön, ő behozza Lőkösig és onnan a magyar ic résszel együtt egy Keletis mozdonyvezető hozza fel Keleti pu.-ig. Kürtösnél tovább magyar mv-k nem szoktak menni, az a határváltó állomásunk. Olyan ez mint Párkány, vagy Hegyes.
2021. szept. 25. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!