Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Határ Út Metroállomáson a...

A Határ Út Metroállomáson a két metróvonal közt miért van egy 3. sín?

Figyelt kérdés

Születésem óta Wekerletelepen lakom de tudtam pontosan. :D

Szóval miért van egy harmadik sín a kettő (Kőbánya-Kispest és Újpest) között? Múltkor is láttam egy Metrót, de azt írta, hogy nem szállít utasokat.



2021. szept. 3. 21:35
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Szóval nem tudtam pontosan*
2021. szept. 3. 21:35
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Tárolóvágány, oda áll be a tartalék szerelvény. Az Árpád hídnál is van egy, de az bent az alagútban, az állomásról nem látszik, csak akkor veszed észre, ha épp áll ott egy szerelvény és elmész mellette.
2021. szept. 3. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Eredetileg elágazás lett volna Ferihegy felé, de sosem épült meg, így tárolóvágányként funkcionál.
2021. szept. 3. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
96%
Az a kiágazás, amiből pár méter el is készült, a kispesti traktorgyárhoz vezetett volna.
2021. szept. 3. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Az előzőt pontosítanám annyival, hogy az eredeti 1968-as metróprogramban a Vörös Csillag Traktorgyár lett volna a déli végállomás. Köki csak később került be a tervbe, ekkor a VöCsi irányába szárnyvonal épült volna, ezért a háromvágányos állomás. Később, már a déli szakasz megnyitása után felmerült, hogy a szárnyvonal a Béke térig épüljön ki. A ferihegyi meghosszabbítás csak a repülőtér forgalmának növekedése után, a rendszerváltás környékén merült fel komolyabban. De valójában a repülőtér forgalma középtávon sem lesz akkora, hogy egy esetleges vonalhosszabbítás esetén ne üresen kongó metrók járjanak ki a reptérre.
2021. szept. 3. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

"De valójában a repülőtér forgalma középtávon sem lesz akkora, hogy egy esetleges vonalhosszabbítás esetén ne üresen kongó metrók járjanak ki a reptérre."


Ha nem minden vonat menne ki, csak óránként 4 akkor nem lennének azok üresek ( főleg ha lenne a reptérig két megálló még út közben ). Bár ha egyszer valamikor megépül talán a reptér alatti állomás a 100a+ vonallal akkor tényleg szükségtelenné válna a metró.


Meg +10km metróra amúgy sme lenne az életben soha pénzünk megint :D

2021. szept. 3. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
John, igazából mindenki jobban jár azzal, ha a nagyvasút köti be a repteret a közlekedési hálózatba, mert így a távolsági vonatok is érinteni tudják a repülőteret , de a reptér - város közötti gyors kapcsolat is kiépül. Szóval valóban aligha lesz ebből metró a reptérre, nagyon nem érné meg akkor sem, ha a XVIII. kerület lakótelepeit jókora cikkcakkokkal felfűzné a metróvonal.
2021. szept. 4. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
41%
Tudtommal a valós ok, hogy ne épül ki a ferihegyre a 3as, az az, hogy ha kiépülne, akkor töredékére csökkenne a taxi forgalom. Így rengeteg pénz folyik be az államnak a taxisoktól, míg ha 5000 ft helyett a normál 350ftos vonaljegy kötné össze a várost, úgy nemigazán.
2021. szept. 4. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
62%
#8 + a taxislobby érdekérvényesítő képessége. Remélem, finoman fogalmaztam.
2021. szept. 4. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Ez sokkal több annál, mint a taxislobby érdekérvényesítő képessége. A 3-as metró kiépítése a kettes terminálig brutál drága beruházás lenne és pénz nem nagyon volt rá korábban sem meg most sincs. Ez 1,5-2,5km-re hosszabb lenne, mint a komplett 4-es metró. Ha nem lenne a taxislobby ez akkor is 500+ milliárdos tétel lenne, ami a forgalomhoz képest irreálisan magas összeg.


Egy nagyságrenddel olcsóbban el lehetne vezetni a felszínen is,de ez nem az igazi megoldás, mert ezen a nyomvonalon be lehet vinni a vasutat a 2-es terminál alá amivel kötvetlenül összeköthető a Nyugati-Szolnok-Debrecen/Békéscsaba/Kecskemény-Szeged távolsági forgalma + ha egyszer elkészül a bővítés a Köki-Nyugati között akkor az IC forgalom fél órát verne ezen a távon a metróra.


Ez egy olcsóbb és jobb megoldás lenne, az előzetes tervek már megvannak vagy 30 éve de olyan összehangoltan és jól működik a rendszer, hogy ennek ellenére kiadták az építési engedélyt a reptéri parkolóház megépítésére ami lehetetlenné teszi a későbbi értelmes vasúti kapcsolat létesítését. Majd az építkezés indulása után visszavonták az engedélyt ( majd elkezdődött a BA szándékos sz0patása, amivel a kivásárlásra játszanak).


Szóval ez bonyolultabb és más nagyságrendű dolog. Egy néhány száz milliárdos M+M beruházással nem említhető egy lapon a taxislobby.

2021. szept. 4. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!