Sanghaj, Kína – 567 km
Sanghaj 567 kilométer hosszú metróhálózata 16 vonallal rendelkezik. 2013-ban a világ leghosszabb metróhálózata lett, átvéve a címet a szöuli metrótól. Minden állomás stílusában különbözik egymástól, így harmonizálnak a felszíni környezettel. Az állomások falfestményei a sanghaji kultúra értékeit mutatja be. A metrószerelvények 6-8 kocsiból állnak. Átlagos befogadóképességük kocsinként 310 fő. A szerelvények teljes hosszúságukban átjárhatóak, klimatizáltak, a legnagyobb sebesség 80 km/óra. Az 1993. május 28-án megnyitott hálózat hossza a tervek szerint 2020-ig el fogja érni 887 kilométert.
A sanghaji metró jelenlegi 16 vonalán naponta mintegy hétmilliónyian közlekednek, tavaly egész évben összesen 2,3 milliárdnyi utast szállítottak a szerelvények. A városi kormány az évtized végére hat újabb vonal megnyitását tervezi, így ekkor már 22 vonal lesz. Számos vonal a város közigazgatási határain kívülre is kinyúlik majd, a szomszédos Csiangszu és Csöcsiang tartományokat a hálózatba kötve.
#1: ez a leghosszabb metróhálózat. De melyik a leghosszabb vonal?
Londonban a leghosszabb metróvonal a Central line, 74 km hosszú. Sanghajban a 11-es vonal 82,4 km hosszú.
Többet nem néztem meg, az ennél hosszabb hálózatok között lehet keresgélni:
Na, gyors keresgélés után toronymagasan a szöuli 1-es vonal jött ki a 200,6 km-ével: [link]
De mivel ez gyanúsan sok, jobban ránézve a térképre érthető is, miért, ez igazából nem egy vonal. De a Szojoszan-Incshon szakasz a maga 89,4 km-es hosszával még így is veri az összes többi vonalat.
És ez pontosan meg is mutatja a kérdés értelmetlenségét: nem definiálta a kérdező, mit ért metróvonal alatt!
A “szöuli” 1-es vonal egy sűrűn lakott területen végigfutó vasútvonal, ami össze van kötve a városi metróhálózattal. Metró és elővárosi vonat egyben, nagyjából úgy, mintha idehaza a szobi zónázó Budapest alatt metróalagútban futva átmenne a belvároson , majd Dunaújvárosig szaladna.
#7: Budapesten valóban egyértelmű, hogy mi számít egy vonalnak, mert egy egyszerű metróhálózatról van szó, ahol nincsenek elágazó vonalak, nincsenek fonódó vonalak, nincsenek gyors- vagy expresszjáratok, és nincsenek a nagyvasúttal közösen használt szakaszok sem. Viszont London, New York vagy Szöul esetében már nem ez a helyzet...
Vagy például, ha egyszer Budapesten megvalósul az M2-GHÉV összekötés - különösen a rákoskeresztúri szárnyvonallal együtt -, vagy megépül az M5-ös metró, akkor az hány vonalnak fog számítani? Vagy ha megvalósult volna az M2 kőbányai ága, vagy az M3 ferihegyi/traktorgyári ága, akkor az hány vonalnak számítana? Jelölhetjük így is, meg úgy is, de akkor sem lesz egyértelmű, hogy az hány vonalnak számolandó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!