Miért akarnak a BKK-val közlekedésre rávenni bárkit is?
,,…múzeumból kölcsönzött járművekkel…”
Látod, ez a baj, rég utaztál, ezért nem tudod. Az elmúlt 8 évben jóformán a teljes buszparkot lecserélték, tele van a város néhány éves Mercikkel, az Arrivás (szóló)vonalak meg még újabb MAN-okkal. A metrópótlás miatt mászkál még néhány Ikarus tanidőben, Dél-Pesten VanHool-ok, meg városszerte 150 Volvo 7700A. De utóbbiakat sem mondanám múzeumba valónak, inkább csak eleve sem voltak túl jók. De ahhoz képest, hogy 10 éve még néhány Volvo és VanHool kivételével csak Ikarus volt, kifejezetten jól állunk.
Illetve…Milyen rosszul szervezett pótlásokra gondolsz? Az előre tervezett pótlások kifejezetten jól meg vannak tervezve (napokkal korábban hangos utastájékoztatás, minden érintett megálló tele van táblázva stb.), a spontán pótlások (baleset, műszaki hibás villamos stb.) meg nyilván nehézkesek, mert nincs minden sarkon pótlóbuszfa, de amikor múltkor spontán pótlás volt az 1-esen a reggeli csúcsban, én meg vártam a páromat, akkor láttam, hogy ugyan tele vannak a buszok, de mindenki eljut ahova szeretne, körülbelül percenként érkezett újabb busz a vonalra (az ott közlekedőeken felül) annak elejére, hogy egyébként sem volt kevés.
#13
Annyira hú de sok lerobbanás meg baleset nincs az 1-es vonalán, szóval hagyjuk a rizsát. A pótlásoknál meg csúcsban kb 1-2 percenként követik egymást a buszok, sőt, a metrópótlók kb 30 másodpercenként. Az, hogy az indítóálláson sokan vannak természetes, mivel kisebb, mint egy peron.
#12
Valóban volt olyan velem is nem rég, hogy kimaradt/késett az egyik 1-es, ezért tele volt a hosszú CAF. Aztán leszálltam és megvártam a következőt, 2 perc múlva jött szinte üresen.
A pótlóbuszok meg úgy mennek, ahogy tudnak. Nyilván idő, mire átvezénylik azt a 10-15 buszt (ami kell egy rövidebb szakasz pótlásához), és utána is idő, mire elviszik a tömeget, mivel egy teli hosszú CAF-nyi ember vagy 5 csuklós buszra fér fel. De látszik, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek.
És igen, vannak magaspadlós villamosok bőven, de alacsonypadlós is rengeteg van.
Ha nem fájna és nem lenne tömeg egy baleset miatti ideiglenes villamospótláson, az azt jelenté, hogy teljesen felesleges a villamos oda.
Azt látom, hogy te nem jártál más városban még tömegközlekedéssel, ha neked a fővárosi "sz@r".
#18 igaz
Megnézzük Londont, igaz ott szinte minden sarkon megy a Tube, de 10 millió lakost kell kiszolgánia. Ha viszont leáll egy vonal forgalmi akadály miatt, ott nincs pótlás. Sűrűn elnézést kérnek, és próbálják minél hamarabb helyreállítani a forgalmat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!