Buszsofőrök, kamionsofőrök, ez mennyire kivédhető dolog?
A most történt buszbalesetnél lehetséges oknak felhozták a durrdefektet. Az érdekelne, hogy betartott sebességhatárnál (tudomásom szerint ez pályán 100, de javítsatok ha tévedek) durrdefekt esetén konkrétan csak a szerencsén múlik hogy mi lesz a busz/kamion sorsa, vagy azért vezetéstechnika is közrejátszik?
Nyilván személyautónál teljesen más, kisebb tömeg, rövidebb az egész szerelvény, más a súlyelosztás, tengelytáv stb.
Nézzed meg ezeket, azután döntsd el.
1-es köszönöm a válaszod!
2-es
Belenéztem a videóba, tudom értelmezni amit látok, de ettől még nem tudom, hogy mennyire szerencse és mennyire vezetéstechnikai kérdés ez. Bár az 1-es válaszoló alapján már azt hiszem "tudom". :)
Ennél a busznál a jobb elsőnek és a hátsó összes keréknek az ég világon semmi baja nem lett! A hátsó kerekein vontatták el, és itt egy kép ahol látszik a jobb első amikor talpára fordították. Nem durrant ki.
Ha a bal elsőn kapott volna defektet (más nem lehetett, vagy összekeverik a hangokat és ezt akarják hallani) akkor balra kellett volna befordulnia és nyoma lenne az aszfalton de eddig semmi ilyet nem mutattak, sőt jobbra tért le. Illetve a busz alján se nagyon lehetett nyomokat látni arra, hogy a hasán csúszott volna, ellenben a leszakadt bal első megrántotta az alvázat is.
Viszont a korlátot nem átszakította, hanem teljes hosszában végigment rajta olyan 25 métert (ez kidurranthatta a bal elsőt) majd a hídalapozás sarkánál megakadt a bal első kerék és kiszakadt a helyéről (a betontőmbből meg letört egy jókora darab, a buszt is megreptette. A bal első kereket nem mutatták sehol eddig. A sofőr alatti pótkerék is sértetlen. Sőt a híd előtti utolsó útjelző tábla is sértetlen, de utána ordító a hosszú letaposott fűnyom.
Ez a busz az ilyeneken szokásos, 100km/h-val vett tempomatos balkanyar után valamiért kiment a leállósávba majd onnan a fűre és az árok egyenesen megvezette majd a híd domboldala ráterelte a szegélykőre ami átdobta a hídláb túloldalára. Kb a sofőr mellett-mögött akadt meg a hídlábban és a vízelvezető mentén aztán beborult és a fák állították meg. Ha a bal első kidurrant volna korábban, akkor annak a füvön is nyoma kellett volna, hogy legyen, de nincs, van viszont hosszában palacsintává lapított korlát.
A hídalapozástól pedig sértetlen a szalagkorlát.
Itt tuti nem durrdefekt volt a kiváltó ok, hanem egészen más. Nem lepne meg szívroham, vagy klasszikus elalvásos sztori. Márciusban volt a busz műszakin és eleve 2013-as, nem egy ótvar régi szar konstrukció, volt ezen minden biztonsági fikszfaksz.
3
Nem tudom mi okozhatta és nem is igazán ez érdekel. Inkább csak az, hogy ha esetleges durrdefekt történik egy busznál/kamionnál, az megfogható-e.
Mindenki tudja hogy motoron (meg autón is) kivédhetetlen egy vaddal találkozás, akkor is ha 50-nel mész, ha közvetlen eléd ugrik ott csak a szerencsén múlik hogy mi törik és mennyire. Ez érdekelt, hogy egy busznál is kb csak a szerencsén múlik minden ha defektet kapsz, vagy vezetéstechnikai tréninggel kivédhető (vagy legalábbis csökkenthető) a bekövetkezett kár.
Köszi 7-es!
Szerinted van olyan technika ami ezen segíthetne és esetleg alkalmaznád? Most itt nem emberi, hanem segédtechnikára gondolok.
9
De gondolom azért az sem mindegy, hogy az a kamion üresen járt, vagy éppen 40 tonna rajta volt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!