Miért utálja a főváros a déli kerületeket 30 éve?
Egy lista azokról a dolgokról, ami az északnak jár, a délnek nem:
- A Nagykörút északi részén két autósáv van a kerékpársáv mellett (délen több helyen csak egy sáv van, annak ellenére, hogy több autó jár arra)
- A Nagykörút északi részén volt lámpaprogram, délen nem
- Az északiaknak jár 1M, a délieknek nem (északon a végállomásig megy, délen csak a metróig)
- Északon felújítják a tereket, délen nem
- Északról a buszok átmennek a városon, délen nem.
Egy lista azokról a dolgokról, ami a délnek jár, az északnak nem:
- őőőőőőő (nem jut eszembe semmi)
Miért ferdíted el szándékosan a mondanivalómat azzal, hogy teljesen más villamosviszonylatokat hozol fel, mint amiről én beszélek?
Az 51-es vonalon lényegében végig tudna a busz menni a villamos helyén. A Thököly úton is a villamos helyére rakták a buszt, amivel az ott lakók gyorsabban érnek be a városba.
"Áruld el viszont azt, hogy mi bajod a villamossal?"
Leírtam, hogy mi a bajom vele. Ritkán jár és lassú. Egy olimpiai maratonfutó másfélszer megteszi a 3-as villamos teljes vonalát, míg a villamos az egyik irányba végigmegy.
"Ez nem a villamos hibája, hiszen abból is lehet olyat csinálni, ami Újpalotáról elindul, aztán végigcsapat 70-nel és csak a mai 7E megállóiban áll meg."
Csak ebben az esetben nem lehet a villamosvonalra gyakrabban megálló járműveket tenni, szóval igenis a villamos hibája.
"A Fehérvárin végigmegy 50-nel a villamos és még gyorsabb, legalábbis minimálisan lassabb, mintha autóval mennél ugyanott."
A 47-es villamos átlagsebessége 16,5 km/h.
Kitérőkkel megoldható gyors és lassabb villamosok együtt közlekedése, persze kicsit bonyolultabb. A 16,5-es átlagsebesség pedig teljesen jó annak tekintetében, hogy a megállókban fél percet áll. Ha nem lennének megállók, akkor a lámpánál állnának. A pesterzsébeti körben valóban járhatna busz, mert a jelenlegi útvonalak hálózati szempontból sem előnyösek.
Az én véleményem szerint nem probléma, ha egy busznál néhány perccel lassabb ugyanazon a távon egy villamos (ha minimális a forgalom), mert annak pont az a lényege, hogy kiszámítható és többen férnek el rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!