Miért utálja a főváros a déli kerületeket 30 éve?
Egy lista azokról a dolgokról, ami az északnak jár, a délnek nem:
- A Nagykörút északi részén két autósáv van a kerékpársáv mellett (délen több helyen csak egy sáv van, annak ellenére, hogy több autó jár arra)
- A Nagykörút északi részén volt lámpaprogram, délen nem
- Az északiaknak jár 1M, a délieknek nem (északon a végállomásig megy, délen csak a metróig)
- Északon felújítják a tereket, délen nem
- Északról a buszok átmennek a városon, délen nem.
Egy lista azokról a dolgokról, ami a délnek jár, az északnak nem:
- őőőőőőő (nem jut eszembe semmi)
Délről nem mennek át a járatok a varoson? Budafok (133E) és Albertfalva (7) akkor mégis hol van? Inkább örülnél, hogy délen nem kell végigjáratni a városon a buszokat, mert át tudsz róluk szállni egy sokkal gyorsabb, kötöttpályás viszonylatra, miközben ugyanúgy a célod felé tudsz haladni vele.
Óbudának az 1-es villamos kivételével nem igazán van belvárosi kapcsolata, különösen nem csúcsidőben (a többség a dugóban áll), így nyilván ott van szükség az 1M-re. Ezzel ellenben délen (Kelenföld) jár a metró és még vonattal is könnyedén be lehet jutni a városba.
Annak meg inkább örülni kéne, hogy délen érdemi lépések történtek a forgalomcsillapítás érdekében és nem egy kicseszett autópálya az egész, mint a Rákóczi út. A jövő úgysem az egyéni közlekedésben zajlik, mert már ma sem bírja el az úthálózat.
"Óbudának az 1-es villamos kivételével nem igazán van belvárosi kapcsolata, különösen nem csúcsidőben (a többség a dugóban áll), így nyilván ott van szükség az 1M-re. Ezzel ellenben délen (Kelenföld) jár a metró és még vonattal is könnyedén be lehet jutni a városba."
Nem zavar az az apróság, hogy Óbuda egy külső kerület, Újbuda meg nem? Óbudát Budafokkal kéne összehasonlítani, és nem meglepően azt tapasztalnánk, hogy Budafok sokkal kevesebbet kap, mint Óbuda. Odaraktak két buszt, ami valóban átmegy a városon és máris azt gondolja a városvezetés, hogy Budafok nem is ér többet.
Aha, egy busz, ami átmegy a városon, egy villamos, ami átszeli Budát és egy másik, ami bevisz a belvárosba. Ezen kívül ott a 114-es buszcsalád, ami 5 percenként jár. Sokat érsz a várost átszelő buszoddal, ha gyorsabb összesen két átszállással - a 114-essel Bikásig menni, onnan M4 a Keletiig, majd 7E/8E/108E/133E - eljutni annak a busznak a másik végállomására, mintha azzal mennél végig átszállás nélkül.
Arról nem is beszélve, hogy Budafok vasútállomás rögtön a városközpont mellett van, a vonat meg negyed óra alatt eljuttat a belvárosba, míg Óbudának nem igazán van közvetlen vasúti kapcsolata a belváros felé, csak kerülővel.
Az 1-essel kb. minden nap utazom a Népliget és a Bikás park között, egyszer sem volt még akkora forgalom, ami azt éreztette volna velem, hogy szükségünk van az 1M által nyújtott plusz kapacitásra, ellenben a Puskás Ferenc stadionnál rengetegszer szálltam fel ~1,5 évvel ezelőtt olyan villamosra, amelynél nem voltam biztos benne, hogy egyáltalán felférek. És nem csak Tátra esetében történt ilyen.
Semmivel nem kap többet az igények arányában észak, mint dél. A várost átszelő buszjárat pedig továbbra sem egy érdem, amiért veregetni kell a mellkasunkat, hanem egy tragikus jelenség, ami azt jelzi, hogy még a belvárosban sincs semmilyen kötöttpályás közlekedés, ami kiváltaná. Kelet-Pestről például semmilyen BKK járat nem visz átszállás nélkül az Örsön túl. Én 15 évig a XVII. kerületben éltem, mégsem éreztem hátránynak egyszer sem, hogy a 97E letesz az Örsön - ahol egy minőségibb, megbízhatóbb közlekedési fajtát tudok igénybe venni - nem pedig a dugóban ácsorog valamelyik sugárúton.
"Semmivel nem kap többet az igények arányában észak, mint dél."
Akkor citáljuk ide a szokásos táblázatot:
Kirívóan látszik a különbség a dél és észak között. Egyértelműen feljebb vannak a déli kerületek, mint az északiak.
"A várost átszelő buszjárat pedig továbbra sem egy érdem, amiért veregetni kell a mellkasunkat"
A villamoshoz képest nagyon is érdem. Főleg ha E buszok mennek a villamos helyén. A 7E villamos menetrend szerinti átlagsebessége pl. 6 km/h-val nagyobb a 3-as villamos átlagsebességénél. De még a 7-es busz is 3 km/h-val többel megy. Pontosan ezért vicc azokra a budafoki villamosokra hivatkozni. Legfeljebb negatív kontextusba érdemes ezt előhozni.
Negatív kontextusba, igen. Engem is nagyon negatívan érintett, amikor 7:30-kor átszálltam a 114-esről a Városház téren egy 4 perc múlva induló 56-osra, majd 3 perccel a 114-es előtt érkeztem Móriczra. Félreértések elkerülése végett ugyanarról a 114-esről van szó, mint amiről átszálltam.
Máskor meg a Hauszmann Alajos utcától Albertfalva kitérőig ugyanaz az autó ment a villamosunk mellett végig, mert olyan a lámpaprogram.
Ha ellenzed a városlakók számára emissziómentes közlekedési módokat, az más kérdés, de ettől még ugyanúgy rohadtul gáz, hogy a belvárosi autópályán (Rákóczi út) percenként füstölnek végig a buszok ahelyett, hogy 2-3 percenként járna valamilyen nagyobb kapacitású jármű. Legyen az villamos vagy metró.
És ennek ki örül? A város északi részen "fejlesztés" címén kiirtották a gumikerékagyúak az "elavult" villamoshálózatot, a délin ez a "csodás jótett" leszaromságból vagy pénzelfogyásból már elmaradt. Hála a jó égnek!
És akkor most a Mester utcában van villamos, a Pozsonyi úton nincs villamos. A Népszínház utcában van villamos, a Visegrádi utcában nincs villamos. A Fiumei-Halleron jár villamos. A Dráva-Dózsán nem jár villamos. A Vámház körúton van, a József Attilán a Lánchíd szűkössége miatt nem is volt. A Kőbányai úton van villamos, a Tököli úton nincs villamos. A Salgótarjáni úton még van villamos, a Podmaniczky utcában már nincs villamos. A dél-budai villamosok bemennek a belvárosba, az egyetlen észak-pesti még a Nagykörutat se éri el. Kettes se megy a Jászain túl. Erzsébeten-Kispesten két villamosvonal lett felszedve, Újpesten-Palotán hat villamosvonal lett felszedve. Ronda, féloldalas lett Bp. villamoshálózata.
Lehet boldogabb lennék, ha Észak-Pest úgynevezett "fejlesztéséről" inkább megfeledkeztek volna az elmúlt 50 évben. A gyönyörű ipari műemlékeket is gátlástalanul ledózerolták spekulánsék északon mind, mert hú de jó, ott többet ér a telekár! Hát hú de jó! Hányni tudnék!
De amúgy tisztában vagyok vele, mennyire le van rohasztva Dél-Pest, nem azért mondom, hogy versenyezzek, csak mondjak valamit úgy mégis.
Akkor úgy tűnik, akik igényelnék a villamost, azoktól szándékosan elvették, akik meg nem igényelnék, azoknak szándékosan meghagyták.
Elfogadom, bár nem értem az álláspontodat. Szerintem minden pesterzsébeti jól járna, ha a 20 percenként járó lassú 51-es helyett 10 percenként járó buszok lennének ott.
Tehát azért van tömve az összes Fehérvári úti villamos, mert nem igényeljük őket? Legfeljebb te nem igényled, én viszont örülök, hogy nem kell a dugóban ácsorogni a buszon ülve.
Amúgy az 51-es 15 percenként jár, tehát itt már megkérdőjelezhető a hitelességed.
A pesterzsébeti hurok egy érdekes jelenség, mert ott van, létezik, de se a forgalom, sem pedig az utasok nem igénylik túlzottan. Az 51-esnek a Határ útra kéne mennie, és egyből nem csak 15 percenként járna.
Amúgy a villamos nem csak azért jobb, mert kötöttpályás és környezetbarát (legalábbis a városban semmiféle kibocsátása nincs), hanem mert jóval több ember fér fel rá, mint egy csuklós buszra. Tehát ahol 5 percenként jár villamos, ott járhatna 3 percenként egy csuklós busz. Ezzel kiváló úton indulnánk el afelé, hogy a városban még xarabb legyen a levegő minősége.
Milyen összefüggés van a dugó és a busz között? Attól, hogy kicserélik a sárga járműveket kék járműre, a forgalmi rend ugyanaz marad, hacsak nem változtatják meg szándékosan az utasok kárára.
Ha meg zavar a levegő minősége, akkor lehet trolibuszt rakni oda, bár ennek van egy kis kiépítési költsége, de az se jelentős, ha korábban villamos volt ott.
A pesterzsébeti villamoson mikor utoljára utaztam 20 percenként járt, de lényegtelen is abból a szempontból, hogy ha egy feleakkora busz járna ott, az kétszer gyakrabban közlekedne.
Ja igen, ha a Fehérvári úton villamos helyett busz járna, a forgalmi rend ugyanaz. Van egy zárt villamospálya a 2x1-es út mellett. Azzal mit kezd a busz? Vagy alakítsuk át 10 milliárdokért az egészet, hogy visszalépjünk kettőt.
Áruld el viszont azt, hogy mi bajod a villamossal? Úgy általánosságban, mondjuk egy szerda reggelen a Fehérvári úton. De mondhatnám a Nagy Lajos király útját, Erzsébet királyné útját, esetleg a Szilágyi Erzsébet fasort. De ilyen alapon gondolom a körúton a villamos helyére is buszt tennél, méghozzá valami jó kis városon átmenőt, hogy 15 másodpercenként járjanak. Most hogy üzemanyagra, sofőrre, buszokra honnan lesz pénz és mikor térül meg (soha), az nem számít.
A fél percenként közlekedő buszok rohadtul nem férnek bele egy fenntartható, 21. századi város képébe, pláne, hogy semmi előnye nincs a villamoshoz képest. Ecsetelheted, hogy így meg úgy gyorsabb, de csak azért, mert a buszok fixen 50-60 között mennek mindenhol, a villamosnak meg be kell tartania az 50-et, sok helyen pedig még alacsonyabb a megengedett sebességük, ráadásul jellemzően több megállójuk van, mint például a Nyúl utca, Budafoki elágazás. A kettő közül egyik helyen sem áll meg a párhuzamosan járó busz. Ez nem a villamos hibája, hiszen abból is lehet olyat csinálni, ami Újpalotáról elindul, aztán végigcsapat 70-nel és csak a mai 7E megállóiban áll meg.
A Fehérvárin végigmegy 50-nel a villamos és még gyorsabb, legalábbis minimálisan lassabb, mintha autóval mennél ugyanott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!