Hány metróvonalra lenne szüksége Budapestnek? Persze ha lenne pénz, és politikai akarat?
Egyáltalán mit értesz metróvonal alatt? Funkcióját tekintve például a H5 már ma is az, aztán persze senki sem mondja úgy, hogy elmetróztam Békásmegyerre. Vagy mondjuk ma külön számoljuk a csömöri és a gödöllői HÈV-vonalat. Ha azt összekötik a metróval, akkor most az hány vonal lesz szerinted? És ha mèg Rakoskereszturra is elágazik egy vonal? Aztán ha a Huvosvolgyi úton vagy a Thököly úton valami villamosszerű, de annál elszeparáltabb jármű jelenik meg, az akkor mi lesz?
Csak rá akarok világítani arra, hogy a kérdésed nagyon nem egyértelmű.
Hát szerintem ez így lenne jó:
M1 Vigadó tér -Marcheggi híd
M2 Déli pu- Csömör, Gödöllő,Rákoskeresztúr
M3 Káp.megyer- Liszt Ferenc Reptér
M4 Budaörs-Úpalota
M5 Szentendre- Csepel, Ráckeve
Ennyi sztem elég lenne.
"Ott van nekik a fonodó villamos"
Ilyen alapon bármire rá lehet mondani, hogy ott van helyette más. Az M3 Metrópótlás is egész jól megy buszokkal, mégis kell az a metró.
Budán belüli, észak-déli metróvonalnak nem nagyon van realitása a térség geológiai viszonyai miatt. Azon kívül a potenciális utasforgalom sem tűnik ehhez kellően nagynak.
A jelenleg tervezett 5 vonalas hálózat valószínűleg jóideig elegendő lenne, a #4-es által említettekhez képest némi változtatással:
M1 - A Vigadó téri megálló kiépítésének az egyébként is megtörténő rekonstrukció alkalmával lenne értelme, a másik irányban viszont problémás a hosszabbítás: a vonal utaskapacitása nem biztos, hogy növelhető akkora mértékben, hogy el tudja szállítani a jelentkező többletutasokat. A Kassai térig viszont bizonyosan szükséges meghosszabbítani, főként ha a 3-as villamos hosszabbítására (és ezzel a Mexikói úttól elterelésére) valóban komoly szándék van.
M2 - A csömöri mellékvonal megtartása szakmai körökben vitatott kérdés (kis forgalmú, Csömör feltárására alkalmatlan), ellenben a gödöllői összekötés és a rákoskeresztúri szárnyvonal megépítése esetén fel lehetne éleszteni a kőbányai szárnyvonal ötletét is.
M3 - Kápmegyer mellett (ami nem igényli a teljes kapacitással történő továbbközlekedést) nemrég újra felmerült a Rákospalotai szárnyvonal gondolata. A Repülőtér kiszolgálására viszont előnyösebb a jelenleg napirenden lévő vasúti kapcsolat.
M4 - Budaörs felé történő esetleges hosszabbításnál dilemma lesz, hogy Gazdagrét vagy az új Centrumkórház érintésével esetleg valami kacskaringós vonalvezetéssel fusson a vonal
M5 - A ráckevei vonal bekötése vita tárgya. Főbb kérdések:
-150-es vasútvonal integrálvva legyen-e az M5-be?
-Az M5 Soroksárig v. Dunaharasztiig közlekedésével, a ráckevei vonatat tereljük át a 150-es vasút vonalra?
-A ráckevei vonal Csepel-szigeti szakaszát kössük-e inkább a csepeli vonalba?
-A csepeli vonalat meghosszabbításuk Halásztelekig?
-A Soroksári szakaszt tereljük-e be a sűrűbben lakott térségek alá?
Ezen felül vizsgálandó az M5 és az esztergomi vasútvonal közti kapcsolat létrehozása
A fenti öt metróvonal adottságainak kihasználására pedig legalább öt fontos fejlesztési irányt kell követni:
1. Elektronikus, inteligens jegy-és bérletrendszer bevezetése
2. Városon belüli vasúti közlekedési fejlesztések, azaz Közvágóhíd, Új Közlekedési Múzeum, Városliget és tucatnyi további új átszállópont kialakítása valamint a járatkínálat bővítése
3. A villamoshálózat további fejlesztése, azaz a "Budai-fonódó" északi (Pacsirtamező út) és déli (Egyetemváros, Infopark, Budapart) bővítése, a "Pesti fonódó" kialakítása (Bajcsy-Zsilinszky út), a 42-es villamos meghosszabbítása (Havanna és Gloriett lakótelepek), 3-as villamos átvezetése Rákosrendező felett az Árpád híd irányába, stb.
4. Az eddiginél erőteljesebb, nagyarányú (többszáz férőhelyes, egyes helyeken ezres nagyságrendű) P+R fejlesztések a városba befelé haladva az első átszállóponton valamint további P+R és intermodális fejlesztések az elővárosi átszállópontokon.
5. Három új Duna-hid építése (Aquincumi híd, Galvani híd, Albertfalvi híd) megfelelő csatlakozó úthálózat és a Körvasút menti körút kiépítésével együtt.
Az a gond, hogy erre ebben a században se pénz, se paripa, se fegyver nem fog jutni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!