Szegeden miért egy vezetőállású, egyoldali ajtós villamosokat használnak a mai napig?
A Bengálik egy része kétirányú volt, így egy időben nem kellett hurok vagy delta a fordítópontokra.
Viszont e legendásan alulfinanszírozott szektorban nem mindegy, mennyibe kerül egy jármű. Főleg a használt járművek piacán számít ez: mivel a világ legtöbb hálózata már kétirányú járműveket keres, nehezebb túladni az egyirányú járműveken, ami lenyomja az árakat. Így könnyen lehet, hogy megéri inkább hurkokat, deltákat építeni , ha erre amúgy a hely rendelkezésre áll és nem kell nagyon bontani, bonyolultabb közműáthelyezéseket végezni. Szegeden is ez volt a helyzet. Új jármű beszerzésénél ekkora árkülönbség nincs, ott inkább lehet vitatni e döntés helyességét, bár ha minimálisan is, de növeli a kapacitást a kevesebb ajtó és vezetőállás, ahogyan szintén marginálisan, de a gyártási és karbantartási költségek is alacsonyabbak.
Miskolcon kétirányos és két vezetőállásos minden villamos ennek ellenére mindenütt egy oldalon nyílnak az ajtók (1-2 kivétel van csak) és mindegyik végállomáson van megfordulási lehetőség.
De egyébként a szegedi villamosok sokkal jobbak mint a miskolci gagyi Skodák. Egy bajuk van a szegedieknek (csak a tátráknak) h kicsik.
De amúgy szerintem különlegesség a deltázás a külső végállomásokon (Kecskés, vadaspark, Fonógyári út) máshol nincs ilyen (legalábbis én nem tudok róla).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!