Metrók, villamosok és HÉV-ek tudnak tolatni úgy, hogy a vezető nem megy át a másik vezetőállásra?
#1:
És mégis hogyan láttad, hogy mi van a legelső kocsi kerekei előtt?
Szerintem külön kérdés, hogy tud-e, illetve szabályos-e. Az első szerintem a legtöbb járműnél igen, a második az már szabályzás kérdése.
Mindenesetre én Szegeden egy egy vezetőfülkés villamost láttam delta fordulóban megfordulni, ott hátul is volt valamiféle vezérlés, talán egy kulccsal oldotta meg a vezető.
Természetesen minden vasúti jármű tud hátrafelé haladni, azaz van a vezerlesukben ilyen opció. Azonban hosszuknál fogva gyakorlatilag minden esetben kell a tolatást segítő személyzet közreműködése, kivéve a kisebb méretű mozdonyok önálló mozgását.
Ezzel együtt a gyakorlatban előfordulhat, hogy mondjuk egy rosszul álló váltó miatt tolat pár métert egy villamosvezető vagy hogy egy kisvasúti szerelvény érdemi fedezés nélkül kezd hàtrafelé mozogni. A szegedi példa pedig csalóka, mert ott van egy szükségvezérlésre alkalmas pult a villamoskocsi vezetőállás nélküli végében.
A Fogaskerekű gyakorlati alkalmazásban is "tolat".
Szabály szerint mindig "alul" a völgy irányából kell a motorkocsikat üzemeltetni.
Ezért a különböző karbantartó teherkocsikat
és a régi zöld nosztalgiakocsit is
föltolja a hegyre.
(Rádiós kapcsolattal, figyelőszemélyzettel a vonat elején.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!