Ott elég sok kicsi fejlesztés történt az elmúlt években, és a lehetőségekhez képest nagyjából egyben van a pálya, Diósjenőig igen jó, sűrű a menetrend. Persze ahhoz viszonyítva, hogy mekkora utasforgalomra lehet számítani a környező települések mérete meg a turisztikai igények alapján.
Mivel egyvágányú a pálya, a menetrend tervezésekor figyelembe kell venni, hogy hol találkozhatnak a vonatok. Az egész menetrend a váci csatlakozásnak van alárendelve, ami ugye adott időpontban van. Most Szokolyán találkoznak a vonatok, és ha ez így marad, akkor jelentősen nem lehet a menetidőn csökkenteni. Talán - bár necces - át lehetne tenni a találkozást Berkenyére, de ez elég komoly (drága) fejlesztést igényelne. Azt a pénzt másutt sokkal jobb ár-érték arányú fejlesztésekre lehetne költeni másutt, ami jobban megéri (pl. sokkal nagyobb forgalmú és trágya állapotú lajosmizsei vonal). Ettől még lehet, hogy egyszer csak valamelyik kormánytag fejéből kipattan az ötlet, hogy építsük át ezt a vonalat 160-ra és kínai hitelből megcsinálják.
Annak van értelme, hogy a jelen szint fenntartásához szükséges folyamatos munkákat megcsinálják: a szétmálló aljakat cseréljék, meg van egy-két ronda hiba a pályában (Magyarkút és Szokolya között van egy ronda alámosás, azzal nem tudom, mi lesz, meg Szokolyán túl sárlavina folyt a pályára, az talán nem halálos). Ez persze mind a Diósjenőig tartó szakaszra vonatkozik. Diósjenőn túl már sokkal-sokkal kisebb az utasszám és ennek megfelelően vonat se sok van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!