Mennyi idejük van vissza az IK280-asoknak?





Busás hasznot? 300ezerért simán veszel működőképes 260-ast, az egy alsókategóriás autó ára.
Egyébként én is nagyon szeretem a 200-asokat, de velük együtt az új buszok között is vannak kedvenceim (C2 Citaro, 7700A, 7900A, Lion's City). Így is örülhetünk, hogy ennyi ideig velünk voltak. (Egerből egyébként épp most vonták ki a fél állományt)
Az új buszok lerohadása pedig nem konstrukciós hiba hanem a karbantartás hiánya (lsd: Dél-Pest a legrosszabb garázs, állandóan problémás buszokkal. Ezzel ellentétben Cinkota a legjobb garázs, az ottani Conectoknak a legjobb a rendelkezésre állása az egész BKV állományban)
Amikor az Ikarus a csúcson volt, 7-8 évente dobálták ki a 200-asokat (pl. az első 1973-74es adag 1980-ban már a vastelepen volt, mert jöttek az újak.) Szóval ezek is csak kényszerből éltek ennyit, eredeti állapotukra már kb. semennyire nem emlékeztetnek (csak nézz vissza képeket 10-15 évvel ezelőttről, milyen ocsmány állapotok voltak) Külföldön is 10 évente cserélik az állományt, csak itt fontosabb a királyunk kertjébe a stadion mint ugyanannyiért 50 vadonatúj busz.





Ha tippelnem kéne: az utolsó közforgalomban lévő 280-as kocsiszekrények az Örsön lesznek láthatóak, troli formájában, csúcsideji kiegészítő bevetésként.
Aztán kitűzhetitek az imádott NSZK zászlótokat az országházra, aranyapáim. A KGST mesterséges politikai piacteremtés volt, így van, csak azt ne mondja senki, hogy amit a nyugati iparérdekek leművelnek Kelet-Közép-Európával a fizetett bábkormányoktól a lelkes báb pályázatnyeretőkig, az nem az. Ugyan...





"csak senki nem mondja, hogy nem volt véletlen, hogy tönkre ment az Ikarus gyár 2007-ben."
Félre kellene tenni a nagy nemzethy álmodozást és picit a valóságot nézni. Milyen nemzetközileg piacképes terméket gyártott az Ikarus a keleti blokk felbomlása és a csöd között? Lehet én emlékszem rosszul, de nekem nem rémlik hogy az Ikarus ezer számra gyrátotta volna a buszokat exportra a 2000-res évek elején és külső nyomásra kellett volna bezárni. Én máshogy emlékszem.
Jelenleg ugyanezeket a köröket futja a Credo is. Ők is az udvarra gyártanak azt' lesz ami lesz. Ha meg becsődölnek akkor az is a szemét EU miatt lesz, vagy azért mert nem tudták eladni a terméküket? :D
Tudom fájdalmas a gondolkodás, de néha azért nem árt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!