Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyi idejük van vissza az...

Mennyi idejük van vissza az IK280-asoknak?

Figyelt kérdés
Helyköziben még rengeteget látni, utaztam valamelyik nap 1983-as, 1985-ös IK280-assal is, az idő sokak szerint eljárt felettük, de valahogy nem azt vettem észre, mint amik szét akarnának esni, van élet bennük mondhatni. De reálisan mennyi idejük van ezeknek a buszoknak? Tény, a legfiatalabbak még 20 évesek, azoknak még biztosan van néhány évük.
2021. febr. 2. 00:07
1 2 3 4
 31/35 A kérdező kommentje:
Nem kellene ebből is busás hasznot keresni, s akkor elkelnének.
2021. febr. 3. 07:00
 32/35 anonim ***** válasza:
100%

Busás hasznot? 300ezerért simán veszel működőképes 260-ast, az egy alsókategóriás autó ára.


Egyébként én is nagyon szeretem a 200-asokat, de velük együtt az új buszok között is vannak kedvenceim (C2 Citaro, 7700A, 7900A, Lion's City). Így is örülhetünk, hogy ennyi ideig velünk voltak. (Egerből egyébként épp most vonták ki a fél állományt)


Az új buszok lerohadása pedig nem konstrukciós hiba hanem a karbantartás hiánya (lsd: Dél-Pest a legrosszabb garázs, állandóan problémás buszokkal. Ezzel ellentétben Cinkota a legjobb garázs, az ottani Conectoknak a legjobb a rendelkezésre állása az egész BKV állományban)


Amikor az Ikarus a csúcson volt, 7-8 évente dobálták ki a 200-asokat (pl. az első 1973-74es adag 1980-ban már a vastelepen volt, mert jöttek az újak.) Szóval ezek is csak kényszerből éltek ennyit, eredeti állapotukra már kb. semennyire nem emlékeztetnek (csak nézz vissza képeket 10-15 évvel ezelőttről, milyen ocsmány állapotok voltak) Külföldön is 10 évente cserélik az állományt, csak itt fontosabb a királyunk kertjébe a stadion mint ugyanannyiért 50 vadonatúj busz.

2021. febr. 3. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/35 anonim ***** válasza:
100%

Ha tippelnem kéne: az utolsó közforgalomban lévő 280-as kocsiszekrények az Örsön lesznek láthatóak, troli formájában, csúcsideji kiegészítő bevetésként.


Aztán kitűzhetitek az imádott NSZK zászlótokat az országházra, aranyapáim. A KGST mesterséges politikai piacteremtés volt, így van, csak azt ne mondja senki, hogy amit a nyugati iparérdekek leművelnek Kelet-Közép-Európával a fizetett bábkormányoktól a lelkes báb pályázatnyeretőkig, az nem az. Ugyan...

2021. febr. 6. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/35 A kérdező kommentje:
Utolsó, ez így van. Ugyanazok azok a játszmák játszódnak le, csak senki nem mondja, hogy nem volt véletlen, hogy tönkre ment az Ikarus gyár 2007-ben. Persze, veszteséges. A drágalátos EU-hoz való csatlakozás eredménye, külföldi érdekeltségű minden, a pénz meg szépen megy kifelé, az országot kizsigerelve. Köszönjük EU-s csürhe. Csak a szocializmusban legalább voltak magyar gyáraink. Undorító, hogy ennyire tönkre akarják tenni az országot, s azokat akarják újból vissza választani, akik ezért az állapotokért nagyban felelősek... kicseszésből kapunk ilyen trágya buszokat.
2021. febr. 7. 00:09
 35/35 anonim ***** válasza:
100%

"csak senki nem mondja, hogy nem volt véletlen, hogy tönkre ment az Ikarus gyár 2007-ben."


Félre kellene tenni a nagy nemzethy álmodozást és picit a valóságot nézni. Milyen nemzetközileg piacképes terméket gyártott az Ikarus a keleti blokk felbomlása és a csöd között? Lehet én emlékszem rosszul, de nekem nem rémlik hogy az Ikarus ezer számra gyrátotta volna a buszokat exportra a 2000-res évek elején és külső nyomásra kellett volna bezárni. Én máshogy emlékszem.


Jelenleg ugyanezeket a köröket futja a Credo is. Ők is az udvarra gyártanak azt' lesz ami lesz. Ha meg becsődölnek akkor az is a szemét EU miatt lesz, vagy azért mert nem tudták eladni a terméküket? :D


Tudom fájdalmas a gondolkodás, de néha azért nem árt.

2021. febr. 7. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!