Miért tekintenek ettől az ötlettől úgy rám, mint egy ufóra?
Szerintem a BKK-nak hajójáratot kéne közlekedtetnie Újpest és Rómaifürdő, illetve Csepel és Albertfalva között.
Egyesek elolvassák az ötletet és röhögnek rajta, mintha repülővel akarnám megoldani Pipiripócsfalva közlekedését.
Mások nem röhögnek rajta, csak megpróbálják elmagyarázni, hogy nehéz kivitelezni.
Miért lenne nehéz kivitelezni? A hajóállomásra vezető út lényegében megvan. Odavezető buszjárat tulajdonképpen bármikor indítható. Hajók megvannak. Szóval valóban kéne kisebb fejlesztés, de szerintem politikai akarattal már most tavasszal közlekedhetnének a hajók.
Igen, valóban jár, ez eszembe se jutott.
(Látjátok, van megoldás, hogy miért nincs hajó, csak ti a közelében se voltatok a megoldásnak.)
Most, hogy 15 percenként járnak a BKV bérlettel használható esztergomi vonatok (nem úgy mint régen, hogy elment a tízes, aztán délután háromig már nem volt), valamint elkészült az M0-ás híd is, amin szintén járkálnak a BKV buszok... Déli oldalon dettó, plusz lesznek ott még újabb hidak is, és az összekötő vasutatat is most szélesítik, amin Budafok felől már most is óránként két vonat átmegy, szóval kezdi már értelmét veszteni ez a hajókázás. Én támogatlak, csak azt nem tudom, mért nem 30-40 éve vetetted be ezt az ötleteded, akkor azért jobban elkellett volna valami... De még mennyire el kellett volna! Horthy meg a Sztálin híd volt az utolsó. Következő Komárnónál.
Tudod mért járkáltam én át anno hajóval sok helyen a Dunán? Mert oda felengedték a biciklit! Mikor még sehova se. Úgy már volt értelme. Volánbusszal körbe nem lehetett volna. Persze így is háromnegyed órával többe került, mintha eltekertem volna oda és vissza valami hídig. De legalább addig kényelmesen meg lehetett ebédelni. Tegyük hozzá, hogy a hajók magas vízállásnál, jégzajlásnál, meg kb. minden másnap valami ürüggyel nem közlekednek, és amúgy is jó, ha egy óra múlva jön a következő.
Amúgy ne haragudj már, de Újpesten a Váci út felől a Nagy-Duna partját megközelíteni hát... Fenekedbe ne harapjon ott valamelyik hajléktalan farkaskutyája abban a zavaros dzsumbujban. Állítom neked, hogy az újpestiek 99%-a még nem látta Újpestnél a Dunát. Nem a kis ágat, a nagyot. Ott szokták ilyen meztelen perverzek mutogatni magukat az elhíresült erdőben meg a felhagyott gyártelepek között. Már az is öröm lenne ha egyáltalán a nagyállomástól át lehetne normálisan menni az Izzógyárhoz az ingázoknak, nemhogy Békásmegyerre. Vagy Dk alsóról a légvonalban 500 méterre lévő Osanhoz 8 km kerülő nélkül. Vagy Rákosrendező egyik feléről a másikra, mert jobban el van vágva a város, mint a Dunával. És az se érdekel ám senkit. Egyik külvárosból a másikba átjutni máshol is lehetetlen, pedig máshol még Duna sincs. Cinkota, Keresztúr, Lőrinc, Soroksár... Megy át egy busz naponta nyolcszor? Gyalog hamarabb átvergődsz a szántáson. Csepeliek se látták még a Nagy-Dunát, azt is állítom. Páros életben egyszer.
Ezt úgy oldják meg, tudod, hogyha valaki budafoki, akkor annak nem jár Csepelre iskolába a gyereke, és feleséget se onnan szed majd magának, azt kész. És akkor nincs ürügy, mért kéne oda bárkinek is átmenni. Nem is akar senki.
Most még be lehetne dobni néhány évig 1-2 hídhiányos helyen hajójáratot, de a bővülő körvasút és újabb megvalósuló híd(ak) miatt értelmét fogja veszteni. Ennek ellenére szívesen elhajókáznék rajtuk, nem tagadom.
Egyébként emlékeim szerint járt komp ezeken a helyeken. Igen, levettem a polcról az egyik még vöröscsillagos Bp-térképet, és be van rajzolva járat Csillaghegy-Megyer, Budafok-Csepel, Királyerdő-Soroksár közé. Csak aztán a piacgazdaság meggyomlálta a gazdaságtalanul működő pénznyelőket.
A Királyerdő-Soroksár komp D14 járatszámmal köszöni, jól van és elég rendesen használják is. Van, aki még akkor is, amikor nem közlekedik, szerencsétlenek kocsiját úgy kellett kihalászni...
Ami meg a Budafok-Csepel átkelőhajót illeti, értem én a célt, de a buszos ráhordás csak kerülővel, a Rózsa utcán át oldható meg és pont a két kerületközpont alatt találsz csak kikötésre alkalmas helyeket. (Feljebb ipari, kereskedelmi célú kikötőhelyek vannak.) Az meg mindenképp átszállási kényszer egyszer Csepel központjában, egyszer a hajóra, egyszer meg a hajóról leszállva. És a magyar utas nem szereti az átszállást, hiszen nagyon sokáig egyáltalán nem volt szempknt a közlekedésszervezésben a kényelmes, gyors, kiszámítható, megbízható csatlakozások biztosítasa
Szerintem nem rossz ötlet.
Londonban is egészen kiterjedt víziút-hálózat (London River Bus) van, de itthon valahogy mindenki csak a busz-metró-villamos háromszögben tud gondolkodni, minden másra meg ott az autó.
Mondjuk a London RB az nem 40-50 éves csónakokkal bohóckodik.
#24
Te is képtelen vagy fejlesztésben gondolkodni? Vagy szerinted CSAK úgy lehet hajójáratot indítani Újpestnél, hogy dzsumbujban kell gyalogolni hajléktalanok között? Miért élvezitek ezt?
#26
Nem vagyok biztos abban hogy nagy számban járnak hajóval (is) dolgozni, gyerekért az oviba, bevásárolni a Teszkóba, ezt nagyrészt inkább a túristák tartják életben. Budapest is szép látvány a Dunán hajózva, de ha választanom kellene hogy ott vagy Londonban fektessem hajózásba a pénzem, akkor egyértelműen Londont választanám. Budapest kisebb, sokkal kevesebb a túrista, az anyagi helyzet rossz és sokkal jobban spórolnak az emberek, kizárt hogy ebből profitot lehetne termelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!