Budapesten mért csak az város belső észak-keleti részén közlekednek trolik?
Gyors ütemben készültek a vonalak az 1950-es években, majd a 60-as évek közepe-vége fele belengették, hogy megszüntetik őket 1980 előtt. Ebből végül nem lett semmi, de így 1960 körül megtorpant a dolog, nem készültek új vonalak, majd 80 után megint nekiláttak (77, 80, 81, 82). Utána pedig már inkább a szegénység miatt nem fogtak bele új vonalakba (90-es évek), örültek, hogy a jelenlegieket fenn tudják tartani.
Most például akarnak új vonalat a Népliget környékén, talán lesz belőle valami (felsővezetékkel), meg ugye a meglévőket hosszabbítgatják, ahhoz viszont az önjáró trolik miatt nem feltétlenül kell új infrastruktúra (72 az Orczy térig, 73 és 79 északi, 73 Deákig, 82 Mexikói útig történő meghosszabbítása).
Ma már sokkal több lehetőség lenne a hálózat kibővítésére, az anyagi és akarati feltételek is adottak, de nyakunkon az elektromos buszok kora, emellett a dízelek (esetleg földgázosak) is egyre kevésbé szennyeznek.
A régi, elavult belső kerületi villamosvonalakat pl. 10-es villamos, váltotta ki a troli.
A 70-es troli, ami mai is jár, volt az első pesti troliviszonylat. Sztálin elvtárs 70-ik szülinapjának tiszteletére kapta a 70-es viszonylatszámot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!