Miért nem fejlesztik falun a közlekedést?
29.
Az a kivétel, hogy a 30-40-es, Bz-s mellékvonalakat meg lehet tartani szerintem, igaz, nem kell sok pénzt rákölteni, de ha mondjuk Battonyára beraknánk az egy pár helyett mondjuk 6 pár vonatot, akkor lenne utas szerintem.
+ a közutas rész, de azt már leírtam.
"Az a kivétel, hogy a 30-40-es, Bz-s mellékvonalakat meg lehet tartani szerintem,"
Bármit meg lehet, de ki utazna vele? A Szeged-Battonya táv kocsival egy óra, 30-40-es Bz-s tempóban meg majd 2,5. Ki a t*k*m akar 5 órát zötykölődni 2 óra helyett 2021-ben?
Ezért rossz és hülyeség ezek megtartása, mert ennek nincs értelme. Ha annyira rendben lenne a pálya, hogy egy Orosháza-Battonyát kényelmesen 20-30 perc alatt le lehetne csavarni vonattal, vagy egy Szeged-Battonyát 45-50 perc alatt akkor lenne értelme az üzem fenntartásának, utas is lenne mert gyorsabb és jobb megoldás lenne mint autózni. De ehhez annyit pénzt kellene beletolni ami az életben nem térülne meg. Ehhez normális pálya kellene, villamosítás, rendes 120-as pályasebesség, normális motorvonatok..
Ez a 30-40km/h-s bohóckodást el kellene felejteni egy életre. Egy 5 órás Szeged-Battonya-Szeged ideje alatt tudod hova megyek el kocsival Szegedről? Majdnem Linzig, de Bécsig bármikor kényelmesen.
Akkor most már én is írok. (Aki a 20-as válasz "gazdája")
"Régen az emberek többsége vonattal közlekedett falun is, valószínüleg nem véletlenül."
Azért jártak azzal, mert nem volt más! Itt nem arról van szó, hogy régen a vasút olyan páratlan jó szolgáltatást nyújtott, hanem szimplán nem volt se autó minden háztartásban se a busz nem állt meg minden bokornál mint ma.
"Ha foglalkoznának vele, most is ez lehetne."
Egyrészt nem, mert vannak olyan vasútvonalak, amik szimplán olyan településeket kötnek össze, amik között nincs nagy utazási igény és a buszok is alacsony kihasználtsággal járnak, másrészt miért költsük milliárdokat a vasút fejlesztésre, ha a buszokkal ugyanaz a funkció töredék pénzért ellátható?
"
Az autóbuszokat pedig ne nagyon erőltessük, mert szolgáltatási minőségében sokkal jobb lehet a vasút. Ha egy új motorvonatot, és egy buszt egymás mellé teszünk, érezhető a különbség. Buszon WC-re sem lehet elmenni, a lábtér is szűkös, valakinek hányingere is van a kanyarokban."
Ezt az utasoknak is mond már meg, akik "valamiért" tömegével pártoltak el a vasúttól a busz kedvéért. Ha már itt tartunk egy új busz kb. 50-60 millió egy új motorvonat meg 500-600 millió, "apró" különbség, ugye?
"Nem vagyok gyerek, pont hogy te írsz értelmetlen dolgokat, és nem is én kötözködök."
Figyelj, akinek az az egyik fő érve a vasút mellet, hogy "sok embernek ad munkát", vagy ilyeneket írsz, hogy majd falupusztulás lesz ha nem döcög arra naponta Bz, nos akkor ott a világlátásodra nyugodtan mondhatom, hogy gyerekes.
"Nem vagyok populista, nem értem mire gondolsz."
Dehogyis nem vagy populista. mondjuk erre: "Bizonyos munkákat nagyvárosi körülmények között nem végezhetőek, a búza nem a nagykörúton fog megteremni."
-ez színtiszta populista duma, amiben állítasz valami nyilvánvalót és azt hiszed tőle, hogy igazad van, és rögtön ez egy érv a vasútfejlesztére költött százmilliárdok mellett, nem nem az! Hiszed vagy sem, ahogy írtam is 200 ezer ember dolgozik a mezőgazdaságban és ezek az emberek baromi jól el vannak vasút nélkül is! (eleve rengeteg falu van, ahová sosem járt vonat, vagy már megszűnt a vonal és messze nem néptelenedtek el)
"Olyan válaszra vártam, mint a 19."
Tehát ha valaki leírja a vasutas konteót, hogy szándékosan lett tönkretéve a mellékvonal az tetszik, ha valaki a valósággal jön az nem tetszik. Világos.
Sokan írtunk építő jellegű választ, csak az neked nem tetszett.
"ha mondjuk Battonyára beraknánk az egy pár helyett mondjuk 6 pár vonatot, akkor lenne utas szerintem."
Szerinted! A tapasztalat meg nem ez. Ellentétben veled én jártam vonattal Battonyán pár alkalommal, az utazóközönséget 0 és 5 fő között lehetett számlálni, és ez még akkor volt, mikor majdnem minden második órában ment vonat. A Mezőhegyes-Battonya buszokon sincsenek sokan, tudod miért? Mert két ici-pici városról beszélünk, érdemi köztes megálló nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!