Az M62 mozdonyok miért füstölnek olyan csúnyán, jó nagy fekete füsttel?
Ha jól tudom dízel-elktromos mozdony, tehát elektromotorok hajtják a kerekeket viszont ahhoz egy dízelmotor által hajtott generátor termeli az áramot.
De akkor miért az a nagy fekete füst? Olyan nagy erő kell meghajtani azt a generátort?
a füst akkor keletkezik amikor több üzemanyag kerül a motor égésterébe mint amennyi el tud égni. Ha túl sok az üzemanyag a levegőhöz képest, akkor nem fog minden elégni és koromként, fütként kiáramlik a motorból.
Vagy a motor befecskendező szivattyúja (adagolója) nincs jól beállítva és emiatt kap sok üzemanyagot
Vagy "légszegénnyel megy", nem kap elég levegőt a motor. Ez egy komolyabb gázadásnál előfordulhat.
Más motorok, mozdonyok is tudnak ugyanígy füstölni, lásd M41-es például.
"Olyan nagy erő kell meghajtani azt a generátort?"
Igen. Miért mit gondoltál? :D
Ha 2000 lóerőt tud egy mozdony akkor elég bele egy 300 lóerős motor?
Sőt nagyobb teljesítményű motor kell mint ami votatásra fordítódik, hiszen a segédberendezéseket (légsűrítő például) el kell látni teljesítménnyel.
A fordulatszám szabályzón (regulátor) van egy szerkezet ami azért felel, hogy a fődinamó által előállított villamos teljesítmény kisebb legyen mint a motor teljesítménye. Ha nagyobb lenne le tudna fulladni a motor.
Nem generátor, hanem dinamó van a szergejben. (a generátor váltakozó feszültséget állít elő, míg a dinamó egyefeszt.)
még hideg a motor..vagy hirtelen csutkára tolta a gázkart a masiniszta...
Amúgy nem füstölne.
Először is a dinamó egy egyenáramú párhuzamos(sönt)gerjesztésű generátor.
A szívó diesel motorok sajátossága, hogy minden töltésnövelésnél, ( "gázadáskor") rövid időtartamra tökéletlen lesz az égés, ezért füstölnek. Az M62-es motorja ráadául olyan kialakítású, hogy alapjáraton sem képes elég levegőt szívni, ezért került beépítésre egy Roots-fúvó.
Tehát induláskor, egy 2000 tonnás tehervonattal, több percbe is beletelik, míg a dieselmotor utoléri magát, és az égéstérben beáll az ideális gázolaj-levegő arány.
"egy Roots-fúvó"
ja meg két turbó...
"Lásd, egy Trabant vagy Wartburg is jobban füstölt, mint a többi négyütemű."
Az teljesen más miatt füstölt. Ott az üzemanyaggal a kenőanyag is elégett, a kétütemű dízeleknél ilyen nincs.
"jobban füstölt, mint a többi négyütemű"
persze, mert kétütemüek :D
Kenőolaj nyilván nincs, hanem a rés- és szelepvezélelés sajátossága miatt.
Ami a Roots-fúvót és a turbófeltöltőt illeti. A túrbófeltöltő teljesítmény-növelés miatt került beépítésre, mint minden nagyteljesítményű dieselmozdonyba. A Roots-fúvó pedig ezen felül azért kell, mert alapjáraton sem tud annyi levegőt szívni amennyi szükséges lenne, és alapjáraton a túrbófeltöltő szállító-teljesítménye gyakorlatilag nulla.
Dinamó... generátor.... hívjátok ahogy akarjátok!
De bemászni alá nem volt valami nagy élmény!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!