A 431-es (v43) mozdonyban nem kell a kontrollert 0-ra tekerni, ha elérik a 120-as sebességet, de még messze van a következő megálló és lassújel sincs?
Amikor elindul pl egy 5 kocsis vonat a kontrollert fel kell tekerni 32 fokozatra, de csak szépen, nem gyorsan, aztán a söntöt is 4-re, amikor eléri a 120-at, akkor vissza 0-ra a konttollert és a söntöt is vissza.
Aztán, ha még mesdze van a megálló, lassújel sincs, akkor kb. 15 - 20 fokozatig vissza lehet tekerni a kontrollert egyből ++-ban is és úgy tartja nagyjából a 120-at.
Amikor indulásból felgyorsul 120-ra és a söntöt is vissza kell tekerni, a kontrollert is, akkor a kontrollert tényleg nem kell 0-ra tekerni vagy igen és aztán vissza kb 15-20 fokozatig?
Amikor én vezettem a barátom vezér volt és elvitt, 0-ra tekertük.
(Nem temerni kell, mert nem forog mint a 630-ban meg m41-ben csak, hogy irjam, aki mozdonyvezető, tudja, hogy működik a kontroller a v43-ban.
Azért fel le tekerést írtam, nem +-, ++,--, hogy értsétek).
Ez tíz éve volt, a felvigyázó is tud róla, mert szó-beszéd, vasutas haveri, alapon kitudódott, de nem foglalkoztak vele. Az említett vezér haverom már nem a mávnál van, hanem a magánvasútnál.
Tíz éves esetre jót nevetnének a hatóságok, mivel elévűlt ügyről van szó.
Most már tilos felengedni álló gépre a legjobb havert is, mert a vezért büntetik meg.
9, 10,12: Neked mi bajod? Mit kell neked itt fontoskodni egy ilyen dolog miatt? Akkor teszel te feljelentést, amikor én...
Ennyire nincs életed?
szerencsés 13-as: ha majd anyukádat vagy a gyereked kell a azonosítani a hullaházban egy ilyen felelőtlen ember miatt akkor majd jusson eszedbe hogy itt fröcsögtél.
te meg kérdező vigyél a börtönbe madzagot!
kösd rá a szappanra, hogy ha leesik ne kelljen lehojolni érte! biztos ami biztos! :)
Nana, nem kell túlzásba esni, vannak a mozdonynak védelmi berendezései és ott volt mellette a mozdonyvezető is.
Szerintem nézesd meg magad, gondok lehetnek nálad.
én szóltam.
tisztában vagyok a mozdonyokkal, vasútgépész üzemmérnök vagyok...
ha "-"-ba rakod akkor lefelé futtatod a fokozat kapcsolót és "N"-ben a motorkontakrotok húzva maradnak.
"0"-ban lefuk a fok. kapcs. és a motorkontaktorok kiesnek. ennyi a különbség.
a vonat sebességét meg úgy kell szabályozni hogy "jó legyen" ne késs és ne is menj gyorsan. figyelembe kell venni a menetellenállásokat is természetesen.
maradhat "N"-ben is, vagy teheted "0"-ba is. majdnem mindegy. csak ha valami miatt nem húznak a motorkontaktorok akkot lehet keresni a hibát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!