Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Budapest-Hatvan vasútvonal...

A Budapest-Hatvan vasútvonal mért ilyen retardált?

Figyelt kérdés

Most komolyan ki tartotta jó ötletnek ezt az állomás leosztást?

Van egy Rákos vasútállomás a semmi közepén, van egy Kőbánya felső szintén semmilyen fontosabb létesítmény/átszállási lehetőség közelében de a Hungária körúton persze nincs állomás, a nagykörutat meg el sem éri.

Körirányú elmozdulás szempontjából ezek az állomások hasznavehetetlenek, még ott van a Keleti de az sem a legalkalmasabb ilyen szempontból.


Nyugodtan mondjátok meg ha rosszul gondolom de borzasztó, hogy a többi vasútvonalhoz képest mennyire idétlenül lettek kialakítva a megállók.



2020. jún. 4. 16:57
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Az általad felvetett probléma valós, de nem áll meg Budapest határain belül. A vasútállomások helyét gyakran vasútüzemi és áruszállítási megfontolások jelölték ki, hiszen a kezdetekben a személyszállításban gyakorlatilag egyeduralkodó ágazat volt, nem volt fontos feltétlenül közel vinni az utasvonzó célpontkhoz, településekhez. Aztán sok helyen egész egyszerűen így maradtak.
2020. jún. 4. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
61%

jellemző....

ha messze van a megálló az a baj

ha az ablak alatt zörög a vonat akkor meg az


reptér ugyanez... 2010-ben költözött oda, de az 1950-ben épült reptér a hibás.

2020. jún. 4. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Rákos vasútállomás viszonylag forgalmas (ahhoz képest, hogy a ,,semmi közepén” van). Például a 17. kerületből tök jó alternatíva, mert 10 perc onnan a Keleti, busszal az Örs annyi kb. Reggel mindig sokan szállnak le és fel ott, de más napszakban is szálltam már ott le vagy fel, és nem voltam egyedül a peronon. Nagyon nem.
2020. jún. 5. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Oké, de azért lehetne jobb helyen, például ma már a Jászberényi út térsége jóval kevesebb utas kiinduló- vagy célpontja, mint az 1980-as években, az utasok többsége átszálló utas, akik most csak a Jászberényi úti buszokról illetve a vonatok között szállnak át. Ha csak szűk egy kilométerrel keletebbre lenne az állomás, máris adódna a Kozma utcán keresztül kényelmes buszos kapcsolat Kőbánya-Újhegy és Kispest felé.


Hasonlóképp Kőbánya felső sincs jó helyen, mert az Élessaroknál, Pongrác útnál volna inkább értelmes városi közlekedési kapcsolata. Így sem használhatatlan teljesen, közel a villamosok és a vásárváros, de lehet rajta tovább javítani.

2020. jún. 5. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
3. vagyok. Ezzel egyetértek. Így sincsenek rossz helyen, de egy picit jobb helyen is lehetnének. Ferencváros is hasonló szerintem: kb. félúton van a Népliget és a Mester utca (Lurdy ház) között, viszonylag messze mindkettőtől.
2020. jún. 5. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
96%

Ezen állomások nagy része teherforgalmi célzattal épült a Monarchia idejében, amikor a Rottenbiller utcai utolsó házsortól Keresztúr községig elterülő tizen-huszon kilométeren SEMMI nem volt. Tehát a kutyát nem érdekelte hogy te ott hogy fogsz másfélszáz év múlva átszállni a villamosra. Egy állomás hosszú, hogy elférjen rajta a tehervonat, és gyakorlatilag az egyik az Összekötőtől a Körvasútig, a másik a Körvasúttól a Hatvan/Szolnok elágig tart, ki is tölti a helyet. Ezt másképp nem is lehetne. Magát a személyforgalmi peronokat persze lehetne igény szerint csúsztatgatni az állomás közepéről valamelyik végébe... Persze, a Keletit szerették volna a Népszínházhoz bevinni (Blaha), csak már nem lehetett, mert be volt építve.


Na most tisztázzunk valamit. Van Budapestnek vagy tíz körútja (harántirányú útja). Mindegyiknél nem fog megállni a vasút, mert az nem áll meg minden bokorban. A Hungária körút vonalában máshol se állnak meg a vonatok, hiába szeretnék néha egyik-másik megállást ide áthelyezni. A Szegedi-Nagy Lajos-Bosnyák-Örs-Fehér-Zalka-Ecseri-Hengermalom nevekkel fémjelzett körút vonalában viszont mindnek van állomása. Inkább itt kéne rendesen körben kiépíteni a villamosvonalat, ez legalább olyan fontos környék, sok városrész központja itt van, sőt, a Hungária körúton igazából nincs semmi, az csak ilyen városszéli iparnegyed. A régi városrészek külső elvégződése, és a régi városrészekben egyszer meg már megállt a vonat. Szóval kva okosan hangzik, hogy pl. tegyük el a Rákosrendezőt a Reitter Ferenc utcai villamosmegállóhoz, csak hosszútávon, ha kiépül körbe a 3-as, akkor minek is? Mért jobb az? Mivel jobb a Népstadion, mint az Örs?


Kőbánya felsővel nem nagyon van mit vacakolni, egyszerűen a peronok másik végén is meg kéne már csinálni végre egy aluljárót átlóban ki az Élessarok villamosmegállóhoz. Na bumm, lehet még azt mondani, hogy a vonat egy 4-5 kocsihosszal hátrébb álljon meg. És meg van oldva. Emiatt nem kell kva nagy csinnadrattával eltelepíteni az egész állomást.


Rákosnak az adna értelmet, ha a déli oldalon is ki lenne építve valamiféle körvasút a Kozma út, Köki, Határ út, Csepelen át a 41-es villamos vonalán Kamaraerdő-Törökbálint felé... És akkor Rákosnak is volna értelme. Most tényleg nincs. Persze az nem zárja ki, hogy addig is betegyenek megállót oda, ahol értelme van. De Rákos mindenképp marad, nem az utasok kedvéért, hanem mert ott mindenféle vonatkeresztek vannak (Eleve a Keletiből balkézszabály szerint jönnek ki a vonatok), szóval ha Rákost kivennék, akkor is rendszeresen ott állnának a vonatok 2-3 percet forgalmi okokból, csak bezárt ajtókkal. Magát a peront valóban el lehetne húzni a Köztemetőtől lejövő úthoz. Igazából el se kell húzni odáig, merthogy most is elér odáig, csak benőtte már a végét gaz... Megint az van, hogy elég lenne azt mondani, hogy szerelvényhosszt hátrébb legyen a megállás, azt jónapot.


Én nem állomáselpakolásra szavaznék, hanem arra, hogy építsék ki rendesen a 3 villamost is a Bécsi úttól Kelenföldig. És akkor az összes "értelmetlen teherállomás" értelmes lenne. Rákosrendező, Örs HÉV, Kőbánya felső, Kőbánya alsó, Kőbánya-Hízlaló, Soroksári út, Kelenföld. Nem a hegyet kell Mohamedhez vinni, ha Mohamed is odamehet a hegyhez.


És persze lehet ügyeskedni a MÁV-val, de az sose fogja pótolni azt a hiányt, hogy a Rákoskeresztúri lakótelep és a pesti belváros között nincs kiépítve egy tisztességes metróvonal. Ami nem vonatsűrűséggel közlekedik három gyors és két tehervonat után húsz perces késéssel bevarázsolva.

2020. jún. 7. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
32%
Rákoshegy település házai és lakosai 50-80 évvel előbb ott álltak / éltek mint bármelyik állami erőszakkal odatelepített reptér. Különben se hasonlítsuk a Rákosi idők repülőforgalmához megálmodott reptéri helyszín egykori zaját ahhoz, amit az utóbbi évtized orrba-szájba utazgató burzsoáziája leművelt.
2020. jún. 7. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Egy vasútvonal hogy lehet retardált? Csak az azon közlekedő vonatok utasai lehetnek azok, kikérem a vasútvonal nevében is magamnak! 🤣🤣🤣
2020. jún. 7. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!