Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon vannak olyan...

Magyarországon vannak olyan vasútvonalak ahol akár 300 km/h-val is lehetne menni?

Figyelt kérdés
...ha lenne olyan vonat és engedélyeznék/akarnák is.
2020. márc. 30. 20:52
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Ennél magasabb sebességet már le sem merek írni.
2020. márc. 30. 20:52
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Nincsenek. A legmagasabb pályasebesség ha jól tudom a 160 km/h
2020. márc. 30. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
95%

Nincsenek. A legmagasabb tervezési sebességű vasútvonal 160, szabályosan ennyivel lehetne menni rajta. Aztán vannak olyan egyenes, 160-ra alkalmas szakaszok, amin 300-zal is lehetne menni (megfelelő járművel, vonatbefolyásoló rendszereket kiiktatva).


160-asból több is van. Ha megvalósul a 150-es vasútvonal tervezett felújítása, akkor ott 200 lesz a tervezett sebesség a tervek szerint.

2020. márc. 30. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Több vonal is van ami geometriailag alkalmas a 300km/h-ra. Semmilyen más szempontból viszont nem alkalmasak erre.
2020. márc. 30. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Magyarország nem alkalmas rá. Figyelj meg egy vasúti átjárót. Sok olyan van, ahol a fénysorompó tilosra váltása esetén percek telnek el, mire felbukkan a vonat. Ha ugyanott vegyesen közlekedenek lassú tehervonatok, 80-nal menő vonatok, de 300-zal is, ez az idő aká negyednórára is nőhet. Lehet, tévedek, de nem tudok olyan biztosító rendszerről, ami figyelembe tudná venni a sebességet.

Az azonos vágányon közlekedő lassú vonatok közlekedtetése is ellehetetlenülne. Itt nincs olyan, mint az autópályán, hogy a gyorsabb szépen sávot vált.

2020. márc. 30. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
160 fölött tilos a szintbeli keresztezés (magyarul: vasúti átjáró), mindenképp különszinten kell megoldani (magyarul: aluljáró, felüljáró). Nálunk (sajnos) nem ez a legfőbb akadálya ennek az egésznek, No meg persze kis országhoz méltóan nincs nagy szükség rá, mert pár óra alatt elérhető az ország egyik végéből a másik (távolság alapján).
2020. márc. 30. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
88%

A Győr-Hegyeshalom szakasz alkalmas 180 km/h-ra, mert ott van a próbafutása a 160-as vasúti járműveknek, amihez 10%-kal nagyobb sebesség szükséges, mint az engedélyezett, azaz 176-tal kell őket megfuttatni. A vonatok engedélyezett sebessége 160, csak külön engedéllyel mehetnek 180-nal.


Azt beszélik, hogy amikor bejöttek a Taurusok, akkor a szombathelyi kocsik leakasztása után Csorna és Sopron között egy mozdonyvezető ki akarta próbálni, a mozdony engedélyezett maximális sebességét. A vonaton 3 kocsi volt, 140-es megengedett sebességgel. A pálya 120-ra volt engedélyezve. Egy szakaszon a masiniszta megtolta neki 230-cal. Állítólag akkor ért a vonat az egyik útátjáróba, amikor még ereszkedett le a félsorompó.

Ez ca. 2002-2003. körül volt. Akkor még nem igazán voltak kamerás mobilok, így felvétel sem valószínű, hogy készült. Na meg lehet, hogy sötét volt már. De a vonaton lévő 50-100-150 utas tanúsíthatta a dolgot.

Csoda, hogy a kocsik bírták.

Ez tekinthető a nem hivatalos magyar sebességrekordnak.

2020. márc. 31. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

7-re:

Szerintem ez csak urban legend. Melyik mozdonyvezető kockáztatná jól fizetett állását egy ilyen stikliért?

2020. márc. 31. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
#7 nem csak a Győr-Hegyes alkalmas 180-ra hanem az összes 160-ra felújított pálya, sőt az állagromlás előtt a 80-as vonal is alkalmas volt. Sok esetben Vámosgyörk és Kál-Kápolna között tartottak nagy sebességű futópróbákat és próbameneteket, mivel az egyik vágány majd 13km-en nyíl egyenes. Itt próbáztak Ganz motorvonatokat 190km/h feletti sebességgel is - amúgy 120-as pályán :D
2020. márc. 31. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
70%
Nincsenek. A legmagasabb a 160 km/h, az is csak a Budapest-Győr-Bécs vonal egyes szakaszain. Figyelembe véve, hogy a magyar vasúthálózat állapota folyamatosan romló tendenciát mutat, mert még állagmegóvó karbantartás sincs, ez nem is fog a közeljövőben nőni.
2020. márc. 31. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!