60-as vasútvonal keleti és Sülysáp között milyen?
Főleg a zónázó érdekelne, mennyire tartja a menetidőt, mennyire zsúfolt, milyen gyorsan megy, milyen sűrűn van baleset vagy más fennakadás?
Nyilván az egész országban sem a legjobb a helyzet, de országos viszonylatban érdekel, és nem a mostani vírus helyzetben, hanem normális munkaidőben
Utolsó: a háromjegyű viszonylatok mellékvonalakra vannak meghagyva (van ilyen, Vácról, Szolnokról és Sz.Fehérvárról biztosan), így a háromjegyű vasútvonalak viszonylatában kétjegyűsíteni kellett. Ezt felezéssel érték el: 100a -> S50, 120a -> S60.
De például a 142-es és 150-es vasútvonal esetében csak az utolsó két számjegyet felezték el, így 142->S21, 150->S25.
A 2-es vonalon azért más a logika, mert vágányzár volt, amikor a rendszer kiépült, szóval addigra már a szegedi személyvonat megkapta az S20-at (elővárosi viszonylatok kétjegyűek), így a 7-es azt jelzi, hogy a 70-es vonalon megy Budapesten belül, a 2-es pedig a vasútvonal számát. Így lett S72.
Annyira nem bonyolult, bár vannak kivételek.
Ha 100 alatti a vonalszám, akkor azt a számot kapja (kivéve az 1-es vonal, az a 10-est, és a 2-es vonal, az a 72-est). 100 fölött már kicsit összetettebb, a 100-as, 120-as a számának a felét kapja (50, 60), a 140-es, 142-es, 150-es a 100 fölötti rész felét (20, 21, 25). Ezenfelül vannak kiegészítő vonatok, mint például az 1-es vonalból kiágazó 12-es vasútvonalon közlekedő vonat, ami 12-es számot kap, az Egerről közlekedő S87-es (87a vasútvonal), vagy mondjuk a Záhonyig közlekedő S51-es.
Bővebben itt: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!