Miért késnek a vonatok ha a síneken CSAK a vonatok járnak?
Kérdező: te a vasutat nyilván úgy képzeled el, hogy két szál sín le van téve Záhony meg a Keleti közt, és ezen futnak a vonatok oda-vissza. Hát, ez nagyon nem így van. Az állomásokon van több vágány, ezek segítségével lehet pl. előztetni a személyvonatot vagy tehert az IC-vel. Ha mondjuk a Miskolc Tiszai és Bp. Keleti közt nézzük, biztos áthalad a vonat vagy 150 váltón. Ha ezek közül csak 1 nem áll át abba az irányba, amerre kellene, akkor máris ott a késés. És hiába szólnak azonnal a hibaelhárítóknak, még ha helyben is vannak (egy nagyobb állomáson), akkor is fel kell venniük a téli ruhát (így télen) elővenni az adott hibához szóba jöhető szerszámokat, eljutni a kérdéses váltóhoz, és máris eltelt 15-20 perc, amikor még csak elkezdik kivizsgálni, hogy mi is a gond. De ha egy félreeső állomáson van a hiba, akkor még lehet pluszban fél vagy 1 óra autózás (jó út esetén), hogy eljussanak az adott helyre.
Lehet, hogy nem is az adott vonatnak kellett átállítani a váltót, hanem előtte negyedórával elengedtek egy félreeső vágányról egy tehervonatot, és utána nem állt vissza a váltó, hogy a fővonalon közlekedő IC tudjon menni a helyén.
Egy ilyen problémához nem kell sok, még hóesés se, elég a hőtágulás. Ugyanis a váltóban lévő síndarabok közül egyik az egyik irányban alkot folyamatos egészet a vágánnyal, a másik a másik irányban, és felmelegedéskor egyik sín erre tolja az egyik alkatrészt, a másik amarra a másikat. Az alkatrészek egymáshoz képest el tudnak mászni az időjárásváltozáskor, és ez önmagában úgy el tudja rontani a váltót, hogy nem lehet a biztonságos végállásba állítani. A hőtágulás irtózatos erőket tud felszabadítani, télen pl. ez vastag sín a hideg miatti zsugorodás következtében gyakran elszakad, mint egy szál spagetti, és a törés helyen a két sínvég eltávolodik egymástól mondjuk 5 cm-re.
Na, és ez csak egyetlen hiba a lehetőségek széles választékából...
# 7
Én is tudok ilyen 5 perccel korábbi vonatindulásról, de ott egy lemaradó utas kiverte a balhét, és ennek következtében megcsavargatták a mozdonyvezető meg a vonatindító jegyvizsgáló tökét. Utána már nagyon-nagyon pontosan indult a vonat...
Viszont busz esetén simán bele szokott férni 10-15 perccel korábbi indulás, emiatt meg én balhéztam egyszer, amikor rendszeresen lekéstem a csatlakozási helyen azt a buszt, amire bérletem volt.
#12
Nem kell ehhez távol állni a vasúttól, hogy valaki ne tudja az okokat. Mifelénk legtöbbször a jegyvizsgáló se tudja, hogy mi a fene van, múltkor is szegény ki volt akadva, hogy fogalma sincs miért ácsorgunk, ők se tudnak semmiről... :(
#14
Persze, csak számomra elég sokat elmond a MÁV hozzáállásáról, hogy a saját alkalmazottjuk is kiakadva kiabál a vonaton, hogy a f....a televan, hazamegy, beteget jelent és soha többé nem megy be dolgozni, mert ezt már nem bírja cérnával, hogy ő se tud semmit.....
Ez nagyon gáz. Ezek szerint ennyire érdekli a céget a dolog.
#16
Bő 10 éve vonatozok a mindennapokban, ez idő alatt több vonalon is jártam, mindig mindenhol ezt tapasztaltam. Azt pedig egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor lettünk tájékoztatva az említett késési időről. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!