Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért késnek a vonatok ha a...

Miért késnek a vonatok ha a síneken CSAK a vonatok járnak?

Figyelt kérdés
Busszal több ezerszer voltam és szinte soha nem késett. Az utakon bármi történhet, de a síneken CSAK a vonat közlekedik akkor??

2020. jan. 19. 21:08
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
100%
Azt is hozzá kell tenni, hogy a vonatoknál eleve nincs nagy menetrendi tartalék, legfeljebb pár perc egy-egy állomáson. Ha egy vonalon 100-zal lehet menni, akkor arra a sebességre tervezik a menetrendet, míg a buszoknál azért itt is lehet valamennyi tartalék. De ez függ a járat hosszától is sok más mellett.
2020. jan. 20. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező: te a vasutat nyilván úgy képzeled el, hogy két szál sín le van téve Záhony meg a Keleti közt, és ezen futnak a vonatok oda-vissza. Hát, ez nagyon nem így van. Az állomásokon van több vágány, ezek segítségével lehet pl. előztetni a személyvonatot vagy tehert az IC-vel. Ha mondjuk a Miskolc Tiszai és Bp. Keleti közt nézzük, biztos áthalad a vonat vagy 150 váltón. Ha ezek közül csak 1 nem áll át abba az irányba, amerre kellene, akkor máris ott a késés. És hiába szólnak azonnal a hibaelhárítóknak, még ha helyben is vannak (egy nagyobb állomáson), akkor is fel kell venniük a téli ruhát (így télen) elővenni az adott hibához szóba jöhető szerszámokat, eljutni a kérdéses váltóhoz, és máris eltelt 15-20 perc, amikor még csak elkezdik kivizsgálni, hogy mi is a gond. De ha egy félreeső állomáson van a hiba, akkor még lehet pluszban fél vagy 1 óra autózás (jó út esetén), hogy eljussanak az adott helyre.

Lehet, hogy nem is az adott vonatnak kellett átállítani a váltót, hanem előtte negyedórával elengedtek egy félreeső vágányról egy tehervonatot, és utána nem állt vissza a váltó, hogy a fővonalon közlekedő IC tudjon menni a helyén.

Egy ilyen problémához nem kell sok, még hóesés se, elég a hőtágulás. Ugyanis a váltóban lévő síndarabok közül egyik az egyik irányban alkot folyamatos egészet a vágánnyal, a másik a másik irányban, és felmelegedéskor egyik sín erre tolja az egyik alkatrészt, a másik amarra a másikat. Az alkatrészek egymáshoz képest el tudnak mászni az időjárásváltozáskor, és ez önmagában úgy el tudja rontani a váltót, hogy nem lehet a biztonságos végállásba állítani. A hőtágulás irtózatos erőket tud felszabadítani, télen pl. ez vastag sín a hideg miatti zsugorodás következtében gyakran elszakad, mint egy szál spagetti, és a törés helyen a két sínvég eltávolodik egymástól mondjuk 5 cm-re.

Na, és ez csak egyetlen hiba a lehetőségek széles választékából...


# 7

Én is tudok ilyen 5 perccel korábbi vonatindulásról, de ott egy lemaradó utas kiverte a balhét, és ennek következtében megcsavargatták a mozdonyvezető meg a vonatindító jegyvizsgáló tökét. Utána már nagyon-nagyon pontosan indult a vonat...

Viszont busz esetén simán bele szokott férni 10-15 perccel korábbi indulás, emiatt meg én balhéztam egyszer, amikor rendszeresen lekéstem a csatlakozási helyen azt a buszt, amire bérletem volt.

2020. jan. 21. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
100%

#12

Nem kell ehhez távol állni a vasúttól, hogy valaki ne tudja az okokat. Mifelénk legtöbbször a jegyvizsgáló se tudja, hogy mi a fene van, múltkor is szegény ki volt akadva, hogy fogalma sincs miért ácsorgunk, ők se tudnak semmiről... :(

2020. jan. 21. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%
Hát a konkrét okot nem is feltétlenül lehet tudni, de azért azt lehet tudni, hogy milyen okok lehetségesek a késésre.
2020. jan. 22. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
100%

#14

Persze, csak számomra elég sokat elmond a MÁV hozzáállásáról, hogy a saját alkalmazottjuk is kiakadva kiabál a vonaton, hogy a f....a televan, hazamegy, beteget jelent és soha többé nem megy be dolgozni, mert ezt már nem bírja cérnával, hogy ő se tud semmit.....

Ez nagyon gáz. Ezek szerint ennyire érdekli a céget a dolog.

2020. jan. 22. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
100%
Van céges telefonja, nyugodtan felhívhatta volna az illetékest. Neki tájékoztatni kell az utasokat. Nem a konkrét okról, mert ahhoz nincs köze az utasnak, hogy egy egér elrágott egy vezetéket, de ahhoz van köze, hogy kb. mennyi várakozásra lehet számítani. Valószínűleg azon a részen olyan emberek dolgoznak, hogy nem lehet velük kommunikálni. Ez az adott dolgozók hibája, nem a cégé. De nem az ilyen hozzáállás a jellemző.
2020. jan. 22. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
100%

#16

Bő 10 éve vonatozok a mindennapokban, ez idő alatt több vonalon is jártam, mindig mindenhol ezt tapasztaltam. Azt pedig egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor lettünk tájékoztatva az említett késési időről. :)

2020. jan. 22. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
100%
Közúton több sáv van, ha az egyiket lezárják baleset vagy útépítés miatt, még lehet rajt közlekedni, legrosszabb esetben kerülőúton is haladhatsz. Na, ez vasútnál legtöbb helyen nem megoldható. Valamint a MÁV hozzáállása is hagy sok kívánnivalót maga után.
2020. jan. 22. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
0%
Nemn nagyon szoktam láttni késni egyszer késet 15percet és egyszer 3percet (az pont jól is jöt mert amúgy el se érem
2020. márc. 29. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!