Budapesten miért nem teszik ingyenesé a tömegközlekedést? Sokan bliccelnek úgyis . Ellenőrök a bejáratnál nem is nézik a jegyet inkább a barátnőm fenekét. Ennek akkor mi értelme van?
Sokan meg megveszik a jegyet, bérletet.
Én sem értem, hogy miért jó, hogy 3-4 ember beszélget egymással, és szinte bármit lehet nekik mutatni, úgyis leengednek.
Két út van szerintem: vagy kapukat helyeznek fel, mint mondjuk Madridban, és csak az tud a metróhoz lemenni, akinek van jegye/bérlete, vagy elfelejtjük azt a hozzáállást, hogy mindenki bliccelni akar, és nem teszünk ellenőröket a bejárathoz.
Mindkét esetben a felszabaduló embereket a járművekre lehetne vezényelni (akár metróra, akár buszra, villamosra), hogy ott ellenőrizzenek, és sokkal értelmesebb, hatékonyabb munkát végezzenek.
Azért így is sokan vesznek jegyet.
Miért nem teszik ingyenessé? Akkor annyi bevételük sem lenne mint most amennyi van. Ezt ki fizetné ki?
Mindenki hüledezik meg csípőből elveti az ötletet. Miközben ez egy teljesen reális alternatíva lehetne.
Tallinban ugyebár ingyenes lett a tömegközlekedés (ezt tervezik egész Észtországban is). Ez kiváltképp jótékony hatással volt a város életére. Jóformán felélénkítette azt. Tömegek költöztek oda, vállalkoztak, vásároltak, kultúrát fogyasztottak. A befolyt adó összege ezekből nem elhanyagolható.
Persze Budapesten más körülmények uralkodnak. De azzal érdemes számolni, hogy egy méretes bürokratikus réteget lehet lehasítani így a tömegközlekedést működtető szervektől. Nem is beszélve a jegyellenőrökről stb. Anyagilag ez nem feltétlenül lenne akkora veszteség:)
Nem is beszélve arról, hogy Tallinban és Dunkerque-ben (ahol szintúgy ingyenes) tömegével adtál el az autókat az emberek. Ez egészségvédelmi és környezetvédelmi szempontból bár kifejezhető pénzben, de az értéke ennél jóval magasabb.
A járműveknek áramra/üzemanyagra van szüksége, ezeket valaki vezeti is, valaki szereli is és néha új járműveket vásárolnak. Ez rengeteg pénz amit elő kell teremteni.
Működhet (és máshol működik is) a rendszer, de ki fizeti ki? Minden budapesti, agglomerációi lakosnak emelkedjen az adója havi 10ezer Ft-tal? Esetleg mindenkinek az országban 5ezerrel?
Kin vasalod be a hiányzó pénzt és hogy? Apámnak az agglomerációban hogy adod be hogy évi 60/120ezret kivesznek a zsebéből az ingyenes BKV-ra, holott 10 éve nem használta és nem is fogja? Marika néninek hogy adod be hogy évi 60ezret csökken a nyugdíja a BKV miatt, holott Berettyóújfaluban azt sem tudja mi az a BKV?
Meg lehetne oldani, a TB-vel is működik, de az emberek ebbe születtek, ez a természetes, viszont nagyon nehéz ezt megváltoztatni. Nem kimondva az igazat (ez már úgyis megy nekik) emelhetnek az iparűzési adón, bevezetnek 1-1 új adónemet, a befolyó pénzből pedig ingyenessé teszik a BKV-t, elvileg működhetne, de ne felejtsd el hogy a 200ft-os internetadó miatt is utcára mentek az emberek.
Másik fele viszont, vajon szeretnék-e hogy ingyenes legyen a BKV? Kevesebb adó jönne be az autózásból (telj. adó, üzemanyag, stb), megugrana a tömegközlekedést használók száma (több jàrmű, több költség...) és hogy oldod meg hogy a valóban közlekedők üljenek a jàrműveken, ne a hajléktalanok melegedjenek ott?
Magyarországon még sokáig nem lesz ingyenes, ne aggódj.
„Kevesebb adó jönne be az autózásból (telj. adó, üzemanyag, stb), megugrana a tömegközlekedést használók száma”
Igen, ez lenne a cél. Tekintve, hogy a városok beledöglenek az autóforgalomba. Emberek tízezrei kerülnek kórházba és temetőbe idő előtt a városi gépjárműforgalom okozta PM és egyéb szennyezések által. Ez az állapot tarthatatlan és minden eszközzel a tömegközlekedés és a carsharing felé kell terelni a népet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!