Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért nem teszik...

Budapesten miért nem teszik ingyenesé a tömegközlekedést? Sokan bliccelnek úgyis . Ellenőrök a bejáratnál nem is nézik a jegyet inkább a barátnőm fenekét. Ennek akkor mi értelme van?

Figyelt kérdés

2019. dec. 4. 18:11
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:
Vagy beszélgetnek egymással
2019. dec. 4. 18:11
 2/16 anonim ***** válasza:
93%

Sokan meg megveszik a jegyet, bérletet.

Én sem értem, hogy miért jó, hogy 3-4 ember beszélget egymással, és szinte bármit lehet nekik mutatni, úgyis leengednek.

Két út van szerintem: vagy kapukat helyeznek fel, mint mondjuk Madridban, és csak az tud a metróhoz lemenni, akinek van jegye/bérlete, vagy elfelejtjük azt a hozzáállást, hogy mindenki bliccelni akar, és nem teszünk ellenőröket a bejárathoz.

Mindkét esetben a felszabaduló embereket a járművekre lehetne vezényelni (akár metróra, akár buszra, villamosra), hogy ott ellenőrizzenek, és sokkal értelmesebb, hatékonyabb munkát végezzenek.

2019. dec. 4. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
87%
Hogy legálisan utazhasson ingyen a sok csöves, alkoholista meg kisebbségi? Na még az kéne. Így legalább az első ajtós járatok meg néhol a metró megszűri ezeket.
2019. dec. 4. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Azért így is sokan vesznek jegyet.


Miért nem teszik ingyenessé? Akkor annyi bevételük sem lenne mint most amennyi van. Ezt ki fizetné ki?

2019. dec. 4. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
Így sincs semmi profitja a BKK-nak. Amúgy pedig a legtöbb rendszeresen utazónak van bérlete, aki meg ritkán megy az vesz jegyet. Szerintem bőven 10% alatt van a bliccelők aránya, ami ha belegondolsz nem olyan rossz. Az ellenőröknek inkább pszichológiai hatása van, de a büntetéseket is elég rendesen szórják (na persze nem a metrónál).
2019. dec. 4. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%
Az ingyenesség egy ekkora hàlózatnál nem egy fenntartható állapot, mert az optimálisnál nagyobb és egyenlőtlenebb kihasználtságot eredményez. Kiszorítja például az amúgy nemkívánatos autós utazások egy nagyobb szeletét kívül az olyan kimondottan pozitív hatású utazásokat is, mint a gyaloglás, rollerezés, kerékpározás. Ezen kívül a forgalomszabályozás lehetősége is elveszik, mert nem tudsz belenyúlni az árakon keresztül a keresletbe: nem lehet csúcsidőben többet kérni vagy a hosszú távú elköteleződédt (pl éves bérlet) kedvezmènyekkel díjazni. További probléma az is, hogy a teljes költségvetésbe be kell szállnia a város közlekedési rendszerét egyáltalán nem használó millióknak is a finanszirizasi rendszeren keresztül.
2019. dec. 5. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Moszkvában szintén kapus megoldás van, ott csak akkor mehetsz le, ha van pénzfeltöltős tömegközlekedési kiskártyád.
2019. dec. 5. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
63%

Mindenki hüledezik meg csípőből elveti az ötletet. Miközben ez egy teljesen reális alternatíva lehetne.

Tallinban ugyebár ingyenes lett a tömegközlekedés (ezt tervezik egész Észtországban is). Ez kiváltképp jótékony hatással volt a város életére. Jóformán felélénkítette azt. Tömegek költöztek oda, vállalkoztak, vásároltak, kultúrát fogyasztottak. A befolyt adó összege ezekből nem elhanyagolható.

Persze Budapesten más körülmények uralkodnak. De azzal érdemes számolni, hogy egy méretes bürokratikus réteget lehet lehasítani így a tömegközlekedést működtető szervektől. Nem is beszélve a jegyellenőrökről stb. Anyagilag ez nem feltétlenül lenne akkora veszteség:)

Nem is beszélve arról, hogy Tallinban és Dunkerque-ben (ahol szintúgy ingyenes) tömegével adtál el az autókat az emberek. Ez egészségvédelmi és környezetvédelmi szempontból bár kifejezhető pénzben, de az értéke ennél jóval magasabb.

2019. dec. 6. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 Beviz Elek ***** válasza:
75%

A járműveknek áramra/üzemanyagra van szüksége, ezeket valaki vezeti is, valaki szereli is és néha új járműveket vásárolnak. Ez rengeteg pénz amit elő kell teremteni.

Működhet (és máshol működik is) a rendszer, de ki fizeti ki? Minden budapesti, agglomerációi lakosnak emelkedjen az adója havi 10ezer Ft-tal? Esetleg mindenkinek az országban 5ezerrel?


Kin vasalod be a hiányzó pénzt és hogy? Apámnak az agglomerációban hogy adod be hogy évi 60/120ezret kivesznek a zsebéből az ingyenes BKV-ra, holott 10 éve nem használta és nem is fogja? Marika néninek hogy adod be hogy évi 60ezret csökken a nyugdíja a BKV miatt, holott Berettyóújfaluban azt sem tudja mi az a BKV?


Meg lehetne oldani, a TB-vel is működik, de az emberek ebbe születtek, ez a természetes, viszont nagyon nehéz ezt megváltoztatni. Nem kimondva az igazat (ez már úgyis megy nekik) emelhetnek az iparűzési adón, bevezetnek 1-1 új adónemet, a befolyó pénzből pedig ingyenessé teszik a BKV-t, elvileg működhetne, de ne felejtsd el hogy a 200ft-os internetadó miatt is utcára mentek az emberek.


Másik fele viszont, vajon szeretnék-e hogy ingyenes legyen a BKV? Kevesebb adó jönne be az autózásból (telj. adó, üzemanyag, stb), megugrana a tömegközlekedést használók száma (több jàrmű, több költség...) és hogy oldod meg hogy a valóban közlekedők üljenek a jàrműveken, ne a hajléktalanok melegedjenek ott?


Magyarországon még sokáig nem lesz ingyenes, ne aggódj.

2019. dec. 6. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

„Kevesebb adó jönne be az autózásból (telj. adó, üzemanyag, stb), megugrana a tömegközlekedést használók száma”


Igen, ez lenne a cél. Tekintve, hogy a városok beledöglenek az autóforgalomba. Emberek tízezrei kerülnek kórházba és temetőbe idő előtt a városi gépjárműforgalom okozta PM és egyéb szennyezések által. Ez az állapot tarthatatlan és minden eszközzel a tömegközlekedés és a carsharing felé kell terelni a népet.

2019. dec. 11. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!