Budapesten miért nem teszik ingyenesé a tömegközlekedést? Sokan bliccelnek úgyis . Ellenőrök a bejáratnál nem is nézik a jegyet inkább a barátnőm fenekét. Ennek akkor mi értelme van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Sokan meg megveszik a jegyet, bérletet.
Én sem értem, hogy miért jó, hogy 3-4 ember beszélget egymással, és szinte bármit lehet nekik mutatni, úgyis leengednek.
Két út van szerintem: vagy kapukat helyeznek fel, mint mondjuk Madridban, és csak az tud a metróhoz lemenni, akinek van jegye/bérlete, vagy elfelejtjük azt a hozzáállást, hogy mindenki bliccelni akar, és nem teszünk ellenőröket a bejárathoz.
Mindkét esetben a felszabaduló embereket a járművekre lehetne vezényelni (akár metróra, akár buszra, villamosra), hogy ott ellenőrizzenek, és sokkal értelmesebb, hatékonyabb munkát végezzenek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért így is sokan vesznek jegyet.
Miért nem teszik ingyenessé? Akkor annyi bevételük sem lenne mint most amennyi van. Ezt ki fizetné ki?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindenki hüledezik meg csípőből elveti az ötletet. Miközben ez egy teljesen reális alternatíva lehetne.
Tallinban ugyebár ingyenes lett a tömegközlekedés (ezt tervezik egész Észtországban is). Ez kiváltképp jótékony hatással volt a város életére. Jóformán felélénkítette azt. Tömegek költöztek oda, vállalkoztak, vásároltak, kultúrát fogyasztottak. A befolyt adó összege ezekből nem elhanyagolható.
Persze Budapesten más körülmények uralkodnak. De azzal érdemes számolni, hogy egy méretes bürokratikus réteget lehet lehasítani így a tömegközlekedést működtető szervektől. Nem is beszélve a jegyellenőrökről stb. Anyagilag ez nem feltétlenül lenne akkora veszteség:)
Nem is beszélve arról, hogy Tallinban és Dunkerque-ben (ahol szintúgy ingyenes) tömegével adtál el az autókat az emberek. Ez egészségvédelmi és környezetvédelmi szempontból bár kifejezhető pénzben, de az értéke ennél jóval magasabb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A járműveknek áramra/üzemanyagra van szüksége, ezeket valaki vezeti is, valaki szereli is és néha új járműveket vásárolnak. Ez rengeteg pénz amit elő kell teremteni.
Működhet (és máshol működik is) a rendszer, de ki fizeti ki? Minden budapesti, agglomerációi lakosnak emelkedjen az adója havi 10ezer Ft-tal? Esetleg mindenkinek az országban 5ezerrel?
Kin vasalod be a hiányzó pénzt és hogy? Apámnak az agglomerációban hogy adod be hogy évi 60/120ezret kivesznek a zsebéből az ingyenes BKV-ra, holott 10 éve nem használta és nem is fogja? Marika néninek hogy adod be hogy évi 60ezret csökken a nyugdíja a BKV miatt, holott Berettyóújfaluban azt sem tudja mi az a BKV?
Meg lehetne oldani, a TB-vel is működik, de az emberek ebbe születtek, ez a természetes, viszont nagyon nehéz ezt megváltoztatni. Nem kimondva az igazat (ez már úgyis megy nekik) emelhetnek az iparűzési adón, bevezetnek 1-1 új adónemet, a befolyó pénzből pedig ingyenessé teszik a BKV-t, elvileg működhetne, de ne felejtsd el hogy a 200ft-os internetadó miatt is utcára mentek az emberek.
Másik fele viszont, vajon szeretnék-e hogy ingyenes legyen a BKV? Kevesebb adó jönne be az autózásból (telj. adó, üzemanyag, stb), megugrana a tömegközlekedést használók száma (több jàrmű, több költség...) és hogy oldod meg hogy a valóban közlekedők üljenek a jàrműveken, ne a hajléktalanok melegedjenek ott?
Magyarországon még sokáig nem lesz ingyenes, ne aggódj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
„Kevesebb adó jönne be az autózásból (telj. adó, üzemanyag, stb), megugrana a tömegközlekedést használók száma”
Igen, ez lenne a cél. Tekintve, hogy a városok beledöglenek az autóforgalomba. Emberek tízezrei kerülnek kórházba és temetőbe idő előtt a városi gépjárműforgalom okozta PM és egyéb szennyezések által. Ez az állapot tarthatatlan és minden eszközzel a tömegközlekedés és a carsharing felé kell terelni a népet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!