Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miskolciak! Szerintetek lenne...

Miskolciak! Szerintetek lenne értelme több villamosvonalnak Miskolcon?

Figyelt kérdés

Vázolom az én ötleteimet, mert szomorúan látom, hogy ez a szép város milyen lejtmenetben van :(


Szóval az lenne az egyik "ötletem", hogy az 1-es villamos megmaradna maximálisan a mostani nyomvonalon.


A 2-es viszont, szintén megtartva a jelenlegit, ám mikor a Tiszai-ra ér, akkor nem ott végállomásozna, hanem indulna tovább a remiz útvonalon a Szekerész utcánál kifordulna a 3-as főútra, onnan pedig a bevásárló központokig(vagy akár tovább Felsőzsolcára a vasútállomásra, de ez sokkal későbbi ütemben). Tehát (Zsolca vasútállomás -) Metro áruház - Vasgyár útvonalon közlekedne.


A 3-as villamos az északi-déli lenne. Valahonnan a Szentpéteri Temetőtől indulna, végig menne a 26-os főúton, majd Gömöri pu. érintésével a 3-ason folytatná az útját egészen a déli Auchan környékéig.


Majd lenne egy 4. villamos is, ami tatárdombról indulna(a 68-as busz megállója környékéről). A Gózon Lajos utca - Bolyai Farkas utca - Örös utca - Gózon L. utca útirányon fordulna rá a 2-es vasgyári szakaszára, amit a Kiss Ernő utcánál hagyna el. A Kiss Ernő utcán végig megy, majd a Geró J. utcán és a Petőfi S. utcán végig menve az Erzsébet téren állomásozna.. vagy továbbmenve, a Kálvin J. utcán és az Uitz B. utcán keresztül lefordulva vissza a Szinva mellé, az Arany J. utca/3-as főútnál állna meg.


Szerintetek ezek az utópisztikus ötletek egyébként működnének, ha lenne bárkinek ennyi pénze?



2019. nov. 12. 17:12
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Elég utópisztikus. Egy K-Ny irányú kellene, a Pesti úti Auchan-tól a repülőtérig. Na az bejönne.
2019. nov. 12. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
72%

Miskolciként én feleslegesnek tartom, egyrészt nálam a villamos akkor jön szóba innen Diósgyőrtől, ha a városban van elintézni való, és így pont ott szállok le ahol majd épp kell.

Így csomópontokhoz, városozáshoz jó találmány a villamos, a busznak is megvannak a saját előnyei, mióta vezetek, már nem foglalkozom azzal hogy "Ó, nem is jár arra semmi járat ahova el kell jutnom, marad a sok gyaloglás a fenébe"

A buszra feltudok szállni, itt lakóhelyemtől pár méterre, és a munkahely bejáratától szintén méterekkel arrébb meg is áll.

Minden egyéb kieső, kis szegletbe eljutok autóval.


2-es villamos is csak azért létezik még szerintem mert jól vannak elosztva a megállók, és aki olyan helyen lakik annak jó.

2019. nov. 12. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
#2 Viszont ezzel egyidőben ugye csökkenne az utak száma.. mármint ami az autókázást illeti. Főleg a belvárosban. Én úgy gondolom, hogy mind zaj- mind környezetszennyezésben javulna a helyzet, sőt, akár csinálni a végállomásokon parkolókat, hogy a napi szinten ingázók is inkább a villamost vegyék igénybe. Ezzel egyidőben a sok párhuzamot a buszokkal ki kéne szedni, a villamosnak kéne lennie a fő hálózatnak és a buszok azt egészítenék ki. Így esetlegesen olyan helyekre is eljutna a busz, ahol eddig nem nagyon volt pl. Nem vagyok miskolci, sőt, sokkal messzebb is lakok, viszont Miskolc a kedvenc városom, ezért jó lenne hallani ilyesmikről is. Bár, ha jól tudom, most fejlesztenek a Kiss Ernő u. körül valamit.
2019. nov. 12. 18:26
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Alapvetően a 3-as villamosnak lenne értelme sőt kellene is voltak már rá tervek, de nem tartom valószinűnek, hogy valaha megfog épülni, ugyanakkor amit fontosanak tartanék villamosközlekedést az egyetemre.


Az általad 4-es villamosnak írt vonal, teljesen irreális, igazából erre a vonalra a szóló 21,21B is bőven elég kapacitás, értelmetlen lenne ott villamost forgatni.

2019. nov. 12. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
A városszerkezet nem igazán indokolja további önálló villamosvonalak létesítését, legfeljebb Avas-Centrum viszonylatban. Azonban a Sajó völgyében elterülő iparvidékről most el van térítve a beáramló utasforgalom a vàrosközponttól viszonylag távoli Tiszai pályaudvarra, holott egy tramtrain rendszerrel pont a központba lehetne behozni az utasokat.
2019. nov. 13. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Na ncs értelme, mert az utak szélessége miatt nem férne el. Diósgyőrben így is rá kellett terelni az autókat a villamossínre egy helyen, mert nem fértek el. Az avasra meg esélytelen a villamos, nem bírna felkapaszkodni. (néha a buszok is visszacsúsznak.)
2019. nov. 13. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
A Skodák érkezésekor volt olyan terv, hogy a villamossal párhuzamos buszokat nagyrészt megszűntetik, azok a villamosra fognak ráhordni, a villamos fog sűrűbben járni (lett volna betétjárata is az 1-es villamosnak), így maradtak volna Tátrák is napi szinten forgalomban. Aztán ezt elvetették, a buszok maradtak, a Tátrákat eladták.
2019. nov. 14. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Én se látom sok értelmét, pedig szeretem a villamost. Észak-délinek esetleg olyasmit el tudnék képzelni, mint az 1960 előtti 2-es villamos, csak kimenne messzebb, legalább a Tapolcai elágig.

[link]

2019. nov. 14. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Franc, nem lehet rendesen linkelni, itt válaszd ki:

[link]

2019. nov. 14. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!