A BKV jegyek, bérletek nem drágák?
Én most nem uszítani, vagy hőbörögni akarok, egész egyszerűen, én egy kicsit drágállom a BKV árait, főleg a jegyeknek, annak fényében, hogy a budapesti közlekedés mennyire átszállás központú...
Ausztriában például a jegyek 10%-al drágábbak, viszont ugye mondanom sem kell, hogy az átlag fizetések nem csupán 10%-al magasabbak, hanem sokkal...
Ez nem kéne, hogy egy szempont legyen, egy részben állami finanszírozású cégnél?
Illetve ugye Ausztriában nem is ennyire átszállás központú a közlekedés, vagyis a jegy áráért az utas többet kap az esetek nagyobb százalékában, mint itthon...
Azonos pénzért, azonos minőséget várok el mint Ausztriába...
Vagy az én adómat ne használják és takarodjanak az utcákról, szedjékfel a síneket, ne foglalják a KÖZterületet.
"De azért lássuk be, hogy nem túl életszerű az, hogy valaki 2 egálókra száll fel a buszra, és minden 2 megálló után másikra száll át."
Dehogynem.
Szándékosan így vannak kialakítva az útvonalak...
Nem azt várom el, hogy feltalálják a spanyolviaszt, semmi olyat nem akarok ami nyugaton ne lenne alap.
Nem tudom, én 30+ éve élek Budapesten, de eddig még nem kényszerített senki, hogy 2 megállónként átszálljak. Pedig elég sokat utazom a BKK-val...
És állításod szerint direkt így van kialakítva a hálózat.
Ugye te ilyen vidékről ide szalajtott parasztgyerek vagy, aki most jött rá, hogy Budapesten sincs kolbászból a kerítés?
"Az nem korrekt, hogy elkérnek 700 forintot 4 megállóért, vagy 1050 forintot 6 megállóért, vagy 1400 forintot 8 megállóért, stb." - kíváncsi lennék arra a viszonylatra, ahol háromszor kell átszállni két megállónként.
Nyilván az időalapú jegy lenne a megoldás - a bérlet szerintem nem drága, a jegy drágasága meg viszonylattól függ.
"És tudom, hogy van napi jegy, ami 3500 forintért baromi drága" Annyiért drága is lenne, én 1650 forintot találtam itt: [link]
Amúgy van átszállójegy is 530-ért, tehát egy átszállásos utazás nem 700.
Nem azt mondom, hogy jó ez a rendszer, már szinte mindenhol időalapú jegyek vannak, de túloztál az áraknál.
Szerintem irreálisan olcsó vidékhez képest.
Én Pestre járok be dolgozni vidékről.
A MÁV bérletem 17.800 forint, ezért cserébe utazhatok EGY vonalon, megadott két megálló között az óránként közlekedő vonaton.
A BKK bérletem durván feleannyiba kerül, cserébe 0-24-ben utazhatok vele többféle, 5-10 percenként járó tömegközlekedési eszközön egy hatalmas területen.
Miről beszélünk? :D
A jegy is: Pesten 350-ért utazhatok keresztül az egész városon bármiféle eszközzel, ami úgyis pár perc múlva jön. Itt vidéken 350-ért a szomszéd városba se jutok el, 1-2-3 óránként járnak a járművek, stb.
Vidéki szemmel a BKK kb ingyen van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!