Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a BKV bérletek és jegyek...

Ha a BKV bérletek és jegyek olcsobbak lennének akkor is ennyi lenne a bliccelő?

Figyelt kérdés
2009. márc. 11. 13:19
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
86%
Nem. Ha olcsóbb lenne, én is vennék bérletet :) A diákot még megvettem, de 9000 Ft-ot sokallok bérletre. A BKV maga alatt vágja a fát, mert ilyen árak mellett a sok ember bliccel, bérletet vagy diákmatricát hamisít magának, illetve kocsival jár dolgozni, mert olcsóbb még az is :S
2009. márc. 11. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
84%
Vagy a jegyárak legyenek olcsóbbak,vagy a tömegközl. szinvonala igazodjon a 9000 ezer forintos bérlethez..
2009. márc. 11. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%
- ezer:D bocsi
2009. márc. 11. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
100%
Nem olyan egyszerű a kérdés. Ördögi kör: a bliccelők miatt kénytelenek emelni, mert csak így tudják fenntartani magukat (illetve így sem), de a drágább jegyek miatt lehetnek olyanok, akik elállnak a bérletvásárlástól. Azonban, a jegyárak csökkentése sem oldaná már meg a problémát, mivel akik hozzászoktak a blicceléshez és megtanultak együtt élni vele (marha jó stratégiák vannak rá, hogy akár évekig ne büntessenek meg :D), azok többsége pár ezerrel kevesebbért sem fog bérletet venni. Természetesen lennének ilyenek is, de a potyautas-probléma alapvetően nem teljesen anyagi természetű jelenség, ezért csak részben függ a jegyáraktól. Sokkal inkább függ a kulturális közegtől, és ez Magyarországon mintegy 150 éve nagyon hajlik a potyautas-magatartás elfogadására, az állammal vagy egyéb hatalommal szembeni fizetési kötelezettségek elsumákolására. Akit nagyon érdekel, hogy miért, írjon emailt, szociológiát tanulok. :)
2009. márc. 11. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
Valamennyivel többen vennének bérletet, de nem annyival, hogy a csökkentés megérje. Ha 1000 forintal csökkentenék, az valószínűleg nem növelné észrevehetően a vásárlók számát, ha viszont felére csökkentenék az árat, kétszer annyi vásárló kellene, hogy megérje (ugyanannyi legyen a bevétel). Az meg szerintem könnyen belátható, hogy kétszer ennyi bérletvásárló akkor sem lenne. Sok mindennek ezért nem csökkentik az árát.
2009. márc. 11. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%
Mennyivel olcsóbb? Számoljuk ki, hogy mennyi CSAK a bérlet egy 4 tagú családnak... 18000+két gyerek... És nézzük meg a többi kiadást, meg a fizetéseket... Minden emelkedik... Hogy a szarba vennék már meg??? Így is alig tudnak megélni... Ej... A másik, hogy nem is a BKV emeli a bérletek árát... A Demszky keze van a dologban... Rokonom ott dolgozik a cégnél, innen tudom...
2009. márc. 11. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Hát, mivel évi jópár milliárd forint veszteséget termel a BKV, nem csoda, ha a Demszky igyekszik emeltetni az árakat. Mondhatná valaki, hogy jobb lenne a költségeket csökkenteni - de nézzétek, mi volt amikor egy hangyányit csökkentették a járatsűrűséget... a budapestiek igényeivel is baj lehet, ha nem bírnak 5 perccel többet várni a buszra, mint korábban. Kíváncsi vagyok, mit szólnának ahhoz, ami nálunk van egy vidéki faluban: pl. 11:30 és 14:15 között egy busz sem indul a megyeszékhelyről hozzánk. Este 19:10 és 22:25 között sincs egy se. Mégsem visítunk, pedig itt is drága a bérlet.

Amúgy nem akarok sértegetni senkit, csak szerintem érdemes azon elgondolkodni, hogy mennyire kellenek a félüres járatok 5 percenként... najó, mondjuk a 7-es, 173-as vonalán mindig tömeg van, az oké.

2009. márc. 11. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%

Nem akarlak megbántani, de ha valaki falura költözik, nyilván annak tudatában teszi, h a busz nem 5 percenként fog járni. Pesten azért nem a 30 percenként 1 busz az elvárás. Az egekig történő áremelés a megoldás?

Én nem fizetek 9000-et minden hónapban, de ha megtenném, elvárnám, h ne hajléktalan-szagban kelljen utaznom, vagy ne olyan dízel-gőzben, amivel pár évtizeddel korábban a zsidókat végezték ki Auschwitzban.

Amúgy ugyanaz a helyzet, mint a feketemunka esetében: olyan magasak az adóterhek, h nem csoda, ha az emberek jó része feketén kezd el dolgozni..

2009. márc. 11. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
84%
Amúgy meg én vagyok az élő példa: ha normális áron lenne a bérlet VAGY legalább normális szolgáltatást kapnánk azért a 9000-ért, megvenném a bérletet. Az emberek nem hobbyból bliccelnek!
2009. márc. 11. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%
A fejlett országokban mindenhol 1:1:1 arányban fizeti a költségeket az ország, a város és az utazók. Nálunk nem: nekünk kb. 50%-ot kell fizetni.
2009. márc. 11. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!