Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a BKV bérletek és jegyek...

Ha a BKV bérletek és jegyek olcsobbak lennének akkor is ennyi lenne a bliccelő?

Figyelt kérdés
2009. márc. 11. 13:19
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%
az "ország"-nak az a pénze van amit az adófizetők összedobnak. Ha abból fizetnék a BKV bérlet nagy részét, akkor gyakorlatilag a kistarcsai, körmendi stb. lakosoknak kéne fizetniük a budapesti közlekedésért. Mire föl?
2009. márc. 11. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem bliccelnének annyian ha nem lenne ilyen pofátlanul drága. 9000 ft/hó az éves szinten 108 ezer ft egy jó 13. havi bér. Ha csak mondjuk 4000 lenne a bérlet mindjárt többen megvennék. A sportból bliccelők tábora nem olyan nagy a bliccelők kb. 1-2% át teszi ki pusztán. Tudom, mert én is ilyen voltam, sokszor blicceltem virtusból meg sportból, és igen igazatok van ha nem vagy partner soha sem tudnak megbüntetni. De mára én is megtértem és bizony ha olcsó lenne a bérlet megvenném, ha nem drága a jegy akkor nem éri meg bliccelni. Akkor már inkább utazom nyugodtan és nem kell lesni, h mikor jön ellenőr, nem kell leszállni ha nem tudod kidumálni, nem kell a lyukasztó mellett állni stb.


Egyébként a BKV ha akarna tehetne a biccelés ellen, pl. elekronikus beléptető kapuk, chipkártyás jegyrendszer, de nem akaródzik nekik, mert így egyszerűbb a bliccelőkre fogni, h nincs pénz. Egyébként még ez sem kéne anno még a Beszkárt idején megoldották a bliccelést igaz akkor jóformán csak villamosok voltak. Minden kocsiban volt kalauz ha nem vettél tőle jegyet nem engedett fel, és akkor nem bliccelt senki igaz nem is annyiba került a jegy mint ma.

2009. márc. 11. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim válasza:
100%
Nálunk már a tömegközlekedés a luxus nem az autóhasználat. Én Budapest határában Ecseren lakom. Szó szerint az utca egyik oldala még Budapest a másik már Ecser. Gyermekem budapesti általános iskolába jár, én Budapesten dolgozom 15 percre a munkahelyemtől. Ha buszoznék mind a volán mind a kék busz bérletet meg kellene vennem magamnak is és a gyerkőcömnek is ami jóval többe kerül, mint az a 10.000 forint amiért én egy egész hónapig autózom. Akármilyen hihetetlen, de havi 10.000-nél többért nem szoktam tankolni, csak ha hosszabb távra megyek. Ha minden gépesített, chippesített lenne, akkor rengeteg ellenőr kerülne utcára.
2009. márc. 15. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim válasza:

"az "ország"-nak az a pénze van amit az adófizetők összedobnak. Ha abból fizetnék a BKV bérlet nagy részét, akkor gyakorlatilag a kistarcsai, körmendi stb. lakosoknak kéne fizetniük a budapesti közlekedésért. Mire föl?"

Nem várom el, hogy a budapestieken kívül más is fizessen a budapesti közlekedésért, de ez egy hülye érv. Méghozzá azért, mert a vidékiek is elég gyakran feltévednek ide. Ezzel az erővel mehetne külön az egészségbiztosítás, mint Amerikában, mivel én kb. 5 évente egyszer járok orvosnál, amihez meg rendszeresen kell járnom, azért külön fizetnem kell. A te példádat követve gyakorlatilag fölösleges fizetnem az egészségbiztosítást, még ha számítok is arra, hogy esetleg a távoli jövőben valami komolyabb bajom lesz, vagy eltörik a bokám. Ugyanolyan gyakorisággal fordul ez elő, mint a vidékiek Budapestre való felmászása. Egyébként vidéken is van „tömegközlekedés”, igaz, más természetű. Egy országos megoldással azt is ingyenessé lehetne tenni, csak nem akarják, mert így többet lehet sikkasztani.

2010. aug. 24. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

"de ez egy hülye érv"


A tömegközlekedést az egészségügyhöz hasonlítani a hülyeség! A te példádat követve közpénzből finanszírozhatnád a lakodalmakat és a családi nyaralásokat is.


"vidékiek is elég gyakran feltévednek ide"


Ez is hülyeség! A 8 millió nem budapestinek csak töredéke kerül megy pestre. Sok vidékit ismerek, a ki életében nem utazott BKV-val.


"vidéken is van „tömegközlekedés”, igaz, más természetű."

A falvakban biciklivel, vagy gyalog közlekedik a tömeg. (3 millió nem várisi él Magyarországon) Ha a távolsági közlekedést is ingyenessé akarod tenni, akkor nem vagy magadnál! Brutálisan sok pénz lenne közpénzből fenntartani a MÁV-ot, a Volánokat, és az egyéb távolsági járatokat üzemeltető cégeket.

2010. aug. 24. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim válasza:
Az a brutálisan nagy összeg jelenleg egyéb hülyeségekre megy el. Máshol híddal és fúrással együtt építtetnek kevesebbért autópályát, mint mi egyenes terepen. Egyedül azért nem vagyok magamnál, mert egy idealizált gondolatot írtam le. Ha minden úgy működne, ahogy kéne, meg lehetne oldani.
2010. aug. 24. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!