Ti szeretitek a MÁV-ot? Soroljátok az élményeket!
A kérdés szándékosan komolytalan: szerintem SENKI nem szereti a MÁV-ot. Sorolhatnám az okokat, a rendszeres késéseket, a kritikán aluli színvonalat, a koszt, örülnék, ha ti is megtennétek. A vonat egyetlen előnye, hogy van rajta wc. De még így sem tud csábítóbb lenni a Volán megbízható, a menetrendet a lehetőségeihez képest tartó buszainál (pedig a vonat kötött pályás - hogy tud mégis szinte mindig késni?!?) Régen, amikor sokat utaztam vonattal, többször előfordult, hogy vagy fűtés, vagy villany nem volt a kocsiban - télen, természetesen. Lehetett választani. Vicces a net is: állítólag van free wifi, de használni sosem tudom. Nem gondolhatom, hogy helyben vagyok, ha a megfelelő vágányt megtaláltam: könnyen lehet, hogy a nem a vágány végében álló vonat fog indulni, hanem előtte egy másik. Ezt persze már nem tartják fontosnak közölni. Azt szintén nem, hogy mire kell várni, amikor a semmi közepén megáll, és 10-15 perceket vesztegel a vonat. Nehéz leírni azt az értetlenséget és dühöt, amit akkor érez az ember, amikor reggel csúcsidőben, az agglomerációban begördül a vonat késve, két vagonnal!!!! Hisz miért is lenne szükség több kocsira, amikor mindenki igyekszik bejutni a munkahelyére?! Ilyenkor lehet választani: kipróbálom, milyen a szardíniáknak a konzervdobozban, vagy elkések. Az is botrány, hogy súlyos milliárdok mennek el a vasútvonalak korszerűsítésére, de természetesen a dupla vágányra már nem futja. Ez mondjuk "nagylelkű" kormányunkat minősíti leginkább...
Ami most kiütötte a biztosítékot, hogy nagytestű kutyával nem szállhatok fel az expressz vonatra. Kész vicc. Mintha egy kutya még ronthatna a vonat tisztaságán. Akarom mondani, koszosságán... Még a bringás kocsiba sem. Tehát Balatonról másfél óra helyett két és fél órát kell utaznom azért, mert nagy kutyával megyek. Bezzeg a Volán buszaira - ahol lássuk be, sokal kevesebb hely van - simán felszállhatok szájkosaras kutyával. Röhej. Nagyon fontos a környezetvédelem számomra, de a MÁV-ot még ezért sem vállalom!!!!
A szolgtatással elégedettek ne itt ofoljanak.
A kérdező rossz tapasztalatokra kíváncsi.
És egyáltalán nem egyszerű mással járni.
Én szeretem.
Minden nap vonattal ingázok.
Sokkal gyorsabb és olcsóbb, mint autóval.
A vonatok tiszták és mind légkondis. Óránként 3 vonat jön. Nagyon ritka a késés, néha előfordul tömegnyomor, de az sem gyakori.
Az egyetlen zavaró dolog, hogy a pénztár reggel túlterhelt, este meg nincs nyitva. Ezért a bérlet beszerzése nehézkes. Neten meg sajnos csak jegyet lehet venni.
Ez az esztergomi vonalra igaz, a többiről nincs tapasztalatom. De gondolom máshol több probléma van.
Nem azért utazunk a MÁV-val, mert annyira imádjuk, hanem, mert nincs alternatíva.
Én azt nagyon szeretem, amikor a Keleti Pályaudvaron az egyik vonatom beér a 13-as vágányra, és a csatlakozásom a 3-asról vagy az 1-esről indul, és nincs aluljáró vagy felüljáró, tehát körbe kell menni, amire mondjuk öt perc nem elég, főleg ha az előző vonatom valamennyit késett is.
Azt is szeretem, hogy a vasútállomásokon sincs normális WC vagy az is mind retkes, nincs papír, ellenben fizetős, és ha Szombathelyről utazom Debrecenbe, az nem csak pár óra pisilés nélkül, hanem egy teljes nap.
Nagyon szeretem, hogy a vasúti kocsik koszosak, pisi szagúak, nyáron nem lehet ablakot nyitni, légkondi persze nincs, ellenben amikor tavasszal végre 20°C lesz, ezerrel nyomatják a légkondit, hogy a vonaton nagyjából 12°C lesz.
Azt is szeretem, amilyen vonatok közlekednek Kelet-Magyarországon és imádok késni, imádok két-három órán keresztül ülni a vonaton a semim közepén, és imádok új pótjegyet vagy neadj isten bírságot fizetni, mert az egyik vonat késése miatt lekéstem a másikat, és nem szeretnék a vasútállomáson éjszakázni. Azt is nagyon szeretem, hogy nem lehet leülni, és télen 2-3 órát kint kell fagyoskodni, mert a melegedő csak a nemzetközi utasoknak van fenntartva. És személyes kedvencem, amikor bringás baleset után alig tudtam felmászni és lemászni a vonatról mankóval, mert olyan magasan van. Érdekes, küldöldön egy magasságban van a peron és a vonat ajtaja.
Már ezt az oldalt is ellepték a mávos trollok. Inkább a karbantartásra kellene fordítani a pénzt, mint a trollok fizetésére, azzal több eredményt érnének el, ha a népszerűségüket akarják növelni. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon kb. minden második-harmadik napra jut egy felsővezeték-szakadás vagy egy biztberhiba. Ilyenkor persze a forgalomirányítók is kihozzák a helyzetből a maximumot, ami a késéseket illeti. Utastájékoztatás persze nulla. Ha több vonat torlódik fel egy állomáson, akkor még véletlenül sem szólnának, hogy melyik fog előbb indulni, de olyan is volt már, hogy szóltak, és a másik indult előbb.
Az is rendszeres, hogy ha a sülysápi személyvonat valamiért késve indul, simán elindítják 2 perccel a zónázó előtt, utóbbi meg döcöghet a személy seggében egészen Sülysápig, mert még csak el sem engedik sehol. Néha az az érzésem, hogy a forgalomirányítók minden perc késésért prémiumot kapnak.
A legutóbbi eset pedig az volt, hogy egy Flirt vonat wc-tartályát lusták voltak kiüríteni a vasutasok, ennek eredményeképpen a legközelebbi ajtóig folyt a szaros húgy, és útközben pöceszag terjengett az egész kocsiban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!