Aki kis teljesítményű autóval kezdett vezetni annak segített a tanulásban?
Gondolok itt arra, hogy én pl. egy 50 lóerős kisautóval kezdtem, 3 évig megvolt.
Egy igazi kis gyökér voltam kezdődként aki mindent jobban tudott, és én szerintem ennek köszönhetem, hogy élek vagy, hogy nem öltem meg másokat.
Utána 150 lóerős majd 230 lóerős autóm lett, soha nem okoztam egyetlen balesetet sem, de biztos vagyok benne, hogyha a 150 lóerőssel vagy neadjisten a 230-assal kezdek ez nem így alakul.
Engem a kis teljesítmény megtanított arra, hogy hol a helyem, és azzal is csináltam hülyeségeket, de ugye nem tudtam olyan sebességeket elérni amivel pusztítani tudtam volna, az előzéseket is kétszer átgondoltam, és úgy hiszem, hogy ettől lettem olyan sofőr akiben van alázat.
Tudom, hogy ez sokakban megvan az első perctől, én sajnos nem ilyen voltam.
Nem erre kell reagálni, az érdekelne, hogy ki hogy kezdte, és hogy segített e a kisebb teljesítménnyel bíró autó abban amilyen sofőr most lettél?
Én Lada 2101-en tanultam és pont ugyanúgy éltem meg, mint az előttem szóló :) Ugyanezt mondom mindig, hogy aki Ladán tanult, az utána bármit elvezet.
Nekem csak kis teljesítményű autóim voltak, (próbáltam erős gépeket, nem tetszik a feeling, ilyen gépeknél már nincs meg az autóval az összhang, mintha önálló lenne)
de inkább az idő és a főváros tett normális sofőrré.
Anno a kis teljesítményből is kihoztam a legtöbbet. Városi forgalomban kézifékes kanyar, driftelések, önhatalmú kresz szabályok bevezetése: városban minimum 60-70, országúton 110-120 km/h sebességhatár. Ezt kb 70 LE-vel.
Amikor elkezdtem Budapesten belül vezetni, szintén 70 ló környéki kocsival, akkor alakult ki bennem az alázat és vettem fel a deffenzív vezetési stratégiát és a dinamikusan a forgalommal haladást.
Ez azóta is tart és élvezem is ezt a fajta vezetési stílust.
"Ugyanezt mondom mindig, hogy aki Ladán tanult, az utána bármit elvezet."
Nem teljesen igaz ez sem, aki pl 10-20 évig Ladával járt, az mikor beült egy nyugati autóba (VW Passat, vagy Audi szint akár), az jellemzően alig tudja irányítani ezeket az autókat.
Én inkább úgy látom a kérdést, hogy az életkor hozza meg a változást, nem a lóerő. Akinél változást hoz.
Mert aki olyan, az 17 évesen se állatkodik az erős autóval, viszont akinek 50 évesen sincs több esze, mint 17 évesen, az még 50 évesen is életveszélyes lesz, és legjobb lenne, ha nem is vezetne. Ehhez egy átmenet a gyenge autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!