Hogy lehet kiküszöbölni azt, hogy egy nagy teljesítményű autó, tapasztalatlan sofőrje ne veszítse el az uralmát a járműve felett?
Meg igazából nem csak egy tapasztalatlan sofőr, hanem bárki.
Egy jó barátomnak van egy M5-ös BMW-je, közel 5000 köbcenti, 500 LE, én még nagyon tapasztalatlan sofőr vagyok, de kipróbálhattam persze csak egy egykori szovjet laktanya elhagyott alakulóterén(?) (a lényeg,hogy egy nagy üres placcon) mentem vele pár kört, nagy élmény volt, aztán mondta hogy lépjek rá a gázpedálra rendesen,hogy érezzem milyen mikor megindul, én odaléptem megindult mint az állat,és kb már csak azt vettem észre,hogy nem tudom irányítani, a fékre tapostam, de mire ez megtörtént már a fél várost letaroltam volna...
...és ez "csak" 5 ezer köbcenti, vannak ennél erősebb autók is kezdők kezében, ők mit csinálnak,hogy ez ne történjen meg?Hogy lehet felkészíteni őket?
"...és ez "csak" 5 ezer köbcenti, vannak ennél erősebb autók is kezdők kezében, ők mit csinálnak,hogy ez ne történjen meg?Hogy lehet felkészíteni őket?"
Azért van tele elektronikával, azért kell bele ABS és ESP, hogy ne álljon vele azonnal fejre a paraszt. Azért kell az ESP-nek sportfokozatot is programozni, hogy a dolgozó verethessen, tudja csikorgatni a gumikat, de az elektronika ne engedje el a kezét, mert akkor fejreáll.
Az emberi hülyeség ellen viszont semmi sem véd. Aki képtelen felmérni a saját és az autója képességeit és olyan dolgokba vág bele, amikből nem jöhet ki jól, azt a hárombetűsök sem mentik meg attól, hogy összetörje magát. Ezen pedig csak a sok gyakorlás és a megfelelő mennyiségű alázat (avagy: nem úgy indítok, hogy "aó, há' tudok én vezetni, a nídforszípdbe' is mindég nyerek!") segít.
Arról hallottál már, hogy lehet ésszel is nyomni a gázt? :D
Idővel kitapasztalja az ember az autót, megszokja a nagyobb teljesítményt és utána már ritkábban okoz hirtelen meglepetést. Az ilyen "kipróbálom és odab@xok a lovaknak" mókából szokott lenni a legtöbb törött autó.
Egyszer egy ismerősöm kipróbálta a kocsimat, első kerék majd 300 ló, nekem meg sem fordult a fejemben, hogy íves úton lecipőzi. Neki megfordult a fejében, ki is szaladt a kormány a kezéből és csak a szerencsén múlt, hogy nem kellett hirtelen megvásárolnia egy törött Volvot :D
( forgalomtól elzárt területen volt )
1. Meg kell tanulni vezetni és nem csak a gázt nyomni. Ez azt jelenti, hogy nem az orrod elé nézel, hanem a beláthatósági határon belül előre is. (nem fogod tolni neki a gázt, ha piros a lámpa 20 méteren belül)
2. Megismered az autódat. POntosan tudod a határait. A legjobb, ha kimész vezetéstechnikai tréningre a kocsiddal a hungaroringra. Ott különleges helyzetekben is kipróbálhatod és megtanulhatod a helyes reakciót.
3. Kezdőként nem manőverezel fölöslegesen, hanem betartod a kreszben megadott sebességhatárokat!
4. Későb is akkor haladsz gyorsabban, ha arra a forgalmi körülmények és az út állapota lehetőséget ad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!