Lejtőn parkolás (orral lefelé). Egyesbe vagy hátramenetbe tegyem?
A kézifék legyen most kiengedve, csupán a "motorfék" hatásossága érdekelne. A neten többféle (ellentmondó) választ találtam. Az ismerőseim nagyobbik része hátramenetet javasol(?). Én az 1-esre szavazok, elmondom miért. Ha az autó "szeretne" megmozdulni, akkor a motor főtengelye ugyanabba az irányba forog(na), ahogy autózás közben forog. A szelepek a négy ütemből kettőnél vannak zárva; sürítés és robbanás esetén. Sűrítés előtt történik egy beszívás, a henger tele lesz levegővel, a következő ütemben ezt igyekszik összenyomni a henger - ez adja a motorféket. Apró szépséghiba, hogy az ezt követő "robbanás" ütemben nincs motorfék, a tágulni igyekvő levegő kissé tovább mozdítja az autót lefelé.
Hátramenetben a négy ütem sorrendje megfordul. A sűrítés ütemben nincs mit sűríteni, mert az ezt megelőző robbanás ("égés") ütemben zárt szelepek mellett nem tud levegőt beszívni a lefelé haladó dugattyú - szinte vákum lesz, és nincs mit összenyomni a sűrítő ütemnek:-)))
Szóval én lejtőn egyesbe, emelkedőn megállva hátramenetbe kapcsolnék!
#29:
OFF Meggondoltam! Nem vagyok képes úgy összefoglalni az elhangzott hozzászólásokat, hogy ne kavarjak újabb vihart. Csak egy dologban vagyok biztos (ami engem illet). Hogy lejtőn vagy emelkedőn megállva (ha egyáltalán sebességbe teszem az autót), a gurulni készülő autó a megszokott (üzemi) irányba forgassa a főtengelyt.
Mindenkinek köszönöm szépen a hozzászólásokat, vigyázzatok magatokra és egymásra:-))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!