Lejtőn parkolás (orral lefelé). Egyesbe vagy hátramenetbe tegyem?
A kézifék legyen most kiengedve, csupán a "motorfék" hatásossága érdekelne. A neten többféle (ellentmondó) választ találtam. Az ismerőseim nagyobbik része hátramenetet javasol(?). Én az 1-esre szavazok, elmondom miért. Ha az autó "szeretne" megmozdulni, akkor a motor főtengelye ugyanabba az irányba forog(na), ahogy autózás közben forog. A szelepek a négy ütemből kettőnél vannak zárva; sürítés és robbanás esetén. Sűrítés előtt történik egy beszívás, a henger tele lesz levegővel, a következő ütemben ezt igyekszik összenyomni a henger - ez adja a motorféket. Apró szépséghiba, hogy az ezt követő "robbanás" ütemben nincs motorfék, a tágulni igyekvő levegő kissé tovább mozdítja az autót lefelé.
Hátramenetben a négy ütem sorrendje megfordul. A sűrítés ütemben nincs mit sűríteni, mert az ezt megelőző robbanás ("égés") ütemben zárt szelepek mellett nem tud levegőt beszívni a lefelé haladó dugattyú - szinte vákum lesz, és nincs mit összenyomni a sűrítő ütemnek:-)))
Szóval én lejtőn egyesbe, emelkedőn megállva hátramenetbe kapcsolnék!
#9: 2.
Az bizony akár egy lestrapált autó is lehet(ne), de a szerelőm szerint ez típus-függő is. Mondott egy pár típust, amelyikről átugorhat a vezérműlánc; de ez már meghaladja autós ismereteimet.
Arról nem beszélve, hogy már félre irányítottalak benneteket, hiszen továbbra is az eredeti kérdésre szeretnék választ kapni.Ami azért is érdekes, mert eddig háromféle válasz hangzott el:
1. Mindig egyesbe teszem, mindegy merre állok (haverom válasza volt).
2. Lejtőn orral lefelé állva hátramenetbe teszem.
3. Úgy váltok sebességbe, hogy a megmoccanó autó abba az irányba forgassa a főtengelyt, amerre forogni szokott (lejtőn egyesbe, emelkedőn rükvercbe).
"Lejtőn lefelé mindegy, hogy van gyújtás vagy nincs"
Úgy tűnik, ez egy megdönthetetlen érv!
Feladtam, én kérek elnézést. :D
#12: Kérlek ne add fel! Habár ha szerinted gyújtás nélkül nincs motorfék, akkor neked nehéz lenne az "eredeti" kérdésre válaszolni.
De ki lehet próbálni - szigorúan csak így!!!
Megállsz egy lejtőn orral lefelé.
Gyújtás ki, kézifék be. Kuplung és tedd egyesbe!
Kuplungot ereszd fel! Kéziféket old ki (kar le).
Ha minden igaz, az autó vagy meg se moccan (ez a lejtő meredekségétől is függ), vagy bóklászva lassan döcög lefelé. No szerintem ez a motorfék gyújtás nélkül..
A legtöbb autónál gyártói előírás, hogy a motort tilos a forgásiránnyal ellentétesen tekerni (pl javításkor). Ez pont a szíj/lánc meglazulása és az átugrás veszélye miatt tilos. Ebből adódóan ha az autó előrefelé gurulna, akkor nem tesszük hátramenetbe és fordítva sem. A kompresszió szempontjából viszont mindegy lenne, hogy merre forog a motor mert visszafele forgatva is sűrítene abban a hengerben ahol éppen zárva vannak a szelepek.
Az már más kérdés, hogy önmagában a sebességben hagyás már egy enyhe emelkedőn sem elég.
#16: "már enyhe emelkedőn sem elég"..
Saját (mindennapos) történet.. Lehet, hogy ezt majd sokan megbírálják (más okok miatt), de talán példázni tudom vele a gyújtás nélküli "motorfék" hatékonyságát.
Azt mondják, hogy egy indítózás után legalább 8-10 percig töltődnie kellene az akkunak, hogy visszatöltődjön. Én egy öreg, nyugdíjas bácsi vagyok, aki egy évben egyszer megy hosszú útra, egyébként meg hat+hat percet autózok hetenként négyszer (ez az életem). Amikor célba érek, egy enyhe lejtőn állok meg, orral lefelé, kézifék behúzva. Hogy visszainduláskor ne kelljen indítóznom, a kéziféket kiengedve (gyújtást adok a szervo miatt)gurulni hagyom az autót (ebben az utcában két autó megy naponta!). Amikor már lendületben vagyok, kuplung be, egyes be és kuplung fel. Ha nem lépek rá kissé a gázra vagy nem gyorsultam fel 10-15 km/ó-ra, akkor a motor nem robban be, és én majd kiesek a szélvédőn a "motorfék" miatt. Előfordult már, hogy ha nem nyomtam ki gyorsan a kuplungot, akkor autó megállt - kezdhettem előről. Ez egy Swift.
Először is, akinek nem üzembiztos a kéziféke (csak a Te kedvedért a "rögzítőféke") az ne menjen ki a forgalomba.
Továbbá, akiknek rossz az akku és/vagy az önindító, azok csináltassák meg! Ne a meredek utcákat felhasználva próbálkozzanak -csöppet sem veszélyes módon hatalmas bakugrások, és szélvédő lefejelések közepette- életre kelteni az autójukat.
Jah' és mindez micsoda diszkrimináció a síkvidéken lakó autósokkal szemben, akik emelkedőt/lejtőt csak a TV-ben láttak, a Monte Carlo rallye közvetítésekor?
Velük mi lesz??? :D
Veteran Vas!
Szerintem eltértünk a "motorfékes" témától. De ha jól értem, a kézifék rendes neve: rögzítőfék. Megjegyeztem:-)
OFF Amikor én még dolgoztam és autóval jártam be, nem is volt akkutöltőm. De ha most véletlenül 4-5 napig nem autózom, akkor indítás nélküli bekapcsolt gyújtásnál naponta 70-80 mV-tal kevesebbet mutat a feszmérő (az a szivargyújtós). De ha ezt tovább boncolgatjuk, nyissunk egy másik kérdést: Mitől merül az akkumulátor? :-)) Üdv
Tulajdonképp azt hiszem a hátra menetnél van nagyobb áttétel így jobban megfogja az autót.
De a kézi fék ne legyen kiengedve, be kell húzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!