Más is tapasztalja hogy egyre többször átjön a szembejövő a sávodba?
az a jobbik mikor picit átcsuszik
velem olyan van néha, hogy kanyarba azzal szembesülök, hogy egy kocsi jön a sávomban, nem átcsúszva, hanem mint aki előz
akkor hova ránthatod a kormányt?? másik sávba?? vagy neki a fának??
3-as, olyankor jobb híján megállsz. Én igyekszek minél jobban belenézni minden olyan kanyarba, ahol lassabb szembejövőt látok, mert tényleg gyakran fejezik be utolsó pillanatban az előzésr.
Kérdező: mivel rengetegen nyomkodják a telefonjukat vezetés közben, valószínűleg nem alaptalan az észrevételed. Nehezen mérhető, ezért álljom itt egy analógia: a cseh vasútvonalakon 2017-ben kb 30 százalékkal többször haladt át vonat a tiltó jelzésen, mint egy évvel korábban. És ott ugye több száz tonnát mozgató profikról beszélünk, akiknek az állásába és bizony az életébe kerülhet egy ilyen megmozdulás - mi lehet az arány a közutakon?
én olyan esetet mondtam, hogy nem előznek, csak azzal próbáltam jobban leírni, hogy ténylegesen az én sávomba halad, lakott területen kívűl a kanyarokra való tekintettel megyek 80al, mivel már számítok az ilyen barmokra, ahol úgy van még 60 ra is lelassítok, de olyan esetbe én megállni se tudnék
van egy beláthatatlan kanyar, és a kanyar közepén anyit látok, hogy egy kocsi száguld felém, alapból már a féken van a lábam kanyadba, de alig érkezek félig lenyomni, meg kicsit kintebb vinni az árok fele, ő is félre rántja vissza a másik sávba és így van épp hogy csak elkerülve az ütközés, ha én is tartanám a 90et esélyem nem lenne
egyszer volt olyan, hogy egyenes úton mentem 90 el, még messze volt a kanyar, kocsi jött mögöttem, vágta az indexet és előzött ki, áthúzódott a másik sávba és úgy ment be a kanyarba is minimum egy ilyen 120as tempóval
szerintem ez azért jóval veszélyesebb
az, hogy valaki átcsúszik a másik sávba elég az, hogy rossz ívben veszi be a kanyart, nekem régen az oktató úgy tanította, ki kell balos kanyarnál padkához, jobbosnál a felezőhöz húzódunk és így tudjuk a legbiztonságosabban bevenni anélkül, hogy elhagynánk a sávot
Konkréten milyen helyről van szó? A városban sok helyen annyira szűkek szoktak lenni a sávok, hogy egy teherautó két oldalán van kevesebb mint 10-10cm-nyi üres hely és ebből még kivonódik ugye a tükör kilógása is, ha szigorúak akarunk lenni. Tudod te hogy milyen nehéz pont középen tartani egy dög nagy teherautót egy ilyen kanyargó úton több száz kilométeren keresztül, fáradtan? Ameddig nem megy át a te sávodba addig nem értem miért zavar téged, hiszen nem megy neked, mert visszakormányozza a sofőr.
Számomra sokkal meglepőbb az, amikor olyat látok autópályán(!), hogy a kamion előzéskor úgy lehúzódik, hogy a kamion negyede már a leállósávban jár, ennek ellenére a barom autósnak még így sem elég a hely mellette, szinte karcolja a felezővonalat, pedig a bal oldalán ott van egy fél autónyi hely még neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!