Mi szerint döntjük el, hogy melyik sávba kanyarodunk?
Biciklivel járok és oda kanyarodok ahol a bicikliút folytatódik. Ha az út közepére rajzolták akkor oda. Ha végetér és nem folytatódik akkor megállok és megvárom amíg folytatják. Vagy visszafordulok ha kétirányú bicikliút. Szerencsére eddig kétirányú de nem folytatódó bicikliutakkal találkoztam.
Autóval maradj az elkanyarodó sávban ha az is többsávos ahova kanyarodsz.
Ha több sávosból több sávosba fordulsz akkor ugyanabba ahol voltál. Belsőből belsőbe. Külsőből külsőbe.
Egy sávosról több sávosra fordulva meg a döntésed szerint, hogy később majd onnan merre akarsz, vagy mi a jobb.
Különböző variációk lehetnek.
Első szabály az, hogy szabad-e az adott kereszteződésben megválasztani, melyik sávba érkezel, vagy tilos sávváltással kanyarodni.
Bizonyos feltételek mellett ugyanis lehetséges rögtön abba a sávba kanyarodni, ahonnan majd ideálisan tudsz tovább haladni... ahol viszont fel van festve, ott köteles vagy sávból sávba érkezni.
Ott ahol megengedi a szabály a kanyarodás közbeni sávváltást, a továbbhaladás iránya szerint érdemes sávot választani.... ha jobbra fogsz kanyarodni a következő kereszteződésben, a szélső sávból lesz könnyebb, balra kanyarodni a belsőből.
Ha több sávból lehet több sávba kanyarodni, akkor általában fel van festve a terelővonal, azt átlépni csak a sávváltás szabályainak megtartásával szabad (elsőbbség a másik sávban lévőnek, stb).
Ha egy sávból lehet több sávba kanyarodni, akkor bármelyikbe érkezhetsz, de figyelned kell a kanyarodási szabályok betartására, ha pl. szemből valaki kis ívben jobbra kanyarodik, akkor elsőbbsége van.
"Ha több sávból lehet több sávba kanyarodni, akkor általában fel van festve a terelővonal"
Ilyen festést eddig csak Pesten és Győrben, talán még Szögeden láttam. Az út kezelőjének (mivel ilyen általában nagyobb városokban van, az önkormányzat) dolga lenne, de tojnak rá.
Sajnos a KRESZ csak úgy tud működni, ha minden feltétel adott. A hanyagságot nem lehet belefoglalni.
Itt is látható, hogy fel volt festve a terelővonal, de a kereszteződés közepén már semmi nem látszik belőle. Ha itt baleset történik emiatt, akkor lehet járni bíróságra.
Útburkolati jel nélkül is van a szabály, amit alkalmazni kell.
Mivel az ilyen forgalmi helyzetek csak párhuzamos közlekedésre alkalmas útkereszteződésekben lehetnek, és oéyan kereszteződések általában a nagyobb városokban vannak, evidens, hogy azokban lehet példákat találni.
Van Debrecenben is jónéhány útkereszteződés, ahol megengedett a kanyarodás közbeni sávváltás, és jónéhány, ahol tilos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!