Pályán mennyi a max sebesség aminél még nem büntetnek? Óra szerint meddig engedhetem el a gépet?
130.
Viszont 150-ig csak szabálysértés, amiért csak helyszíni bírság van.
150 felett van a közig bírság.
Ha beleszámoljuk a tűrést és hogy a sebességmérő többet mutat, akkor kb. 160 óra szerint.
Magyarországon autópályán 152 km/h-ra állítják a traffipaxokat, erre jön még a 3 km/h-s tűréshatár, tehát 155 fölött már biztosan büntetnek, az alatt csak akkor, ha megállítanak, vagy valamilyen sebességkorlátozás volt érvényben.
Azt, hogy óra szerint meddig mehetsz, azt neked kell tudnod, a te autód, te vezeted.
Mit kell ezen ennyit sz@rakodni?
Ha tartod óra szerint a 130-at, akkor semmi probléma nem lehet.
Persze lehet visszaélni a tűréshatárokkal, de akkor nem kell csodálkozni, ha jön a csekk. Mindezt azért, hogy -figyelembe véve Magyarország méreteit- 2-3 perccel rövidebb legyen a menetidő.
A bolondnak is megéri! Másnak nem...
# 4
Ez a 152+3 honnan jön? Rendőrtől hallottad, vagy ilyesmi?
Mert ugye, a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet szerint 130+20 (+3 bizonytalansági tényező), az 153.
50 km esetén a gyakorlatban is 50+15+3, vagyis 68-ra állítják, ezt már konkrétan kérdeztem rendőrtől.
Amúgy meg, az autók órái általában 8-10 %-kal mutatnak többet a valóságosnál, de előfordulnak ennél kisebb és nagyobb értékek is. (Pontos óra nemigen fordul elő, csak többet mutató.)
Az autók egyéni jellemzőitől és a gumiméretektől függ a tévedés mértéke.
Vannak mindenfelé ezek a lakott területek bevezető részein (meg máshol) elhelyezett napelemes mérőszerkezetek, ezekkel le kell tesztelni a kocsit, ezek nagyjából jók, legfeljebb 1-2 km-t tévednek.
Nem jó persze ennyire kicentizni, hogy meddig nem büntetnek.
De könnyen belecsúszik az ember ilyesmibe, mint hogy nem vesz észre egy indokolatlan sebességkorlátozást, vagy elgondolkodik, és ösztönösen felveszi az előtte menő gyorshajtók tempóját, olyankor jó tudni, hogy nem kell besz.rni a radar láttán.
"A bolondnak is megéri! Másnak nem..."
Megéri. Én pl. azért járok 150 - 160 között, mert sokkal kevesebbet kell csiki - csukiznom, megelőzöm a kamiont, újra kisorolok a szélső sávba, nagy fék, újra előzni kezdek. 130 - cal a legnehezebb menni. 150 - körül már ritkán kell sávot váltani, haladok belül, ha jön egy - egy gyorsabb elengedem, sokkal kisebb a stressz.
Hosszú évek óta nem fizettem gyorshajtásért, amióta a Véda van, komolyan mondom, gyorsabban megyek, ki van táblázva, mérni még felüljárókról szoktak azt is figyelem, mehet a mérőhelyek között a 170 - 180 is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!