Pályán mennyi a max sebesség aminél még nem büntetnek? Óra szerint meddig engedhetem el a gépet?
#3: Minden autó órája gyárilag felfelé csal. Azért, hogy az autó gyártója ne legyen felelősségre vonható.
#7:
Pl. egy Bp. - Nagykanizsa szakaszon 22 perc különbség van az óra szerinti 130 (120) és az óra szerinti 160 (150) között.
Aki napi szinten megtesz ekkora távokat, annak igenis számít az a huszonakárhány perc.
12.
Hát ez az. Felül kéne vizsgálni a sebességhatárokat. Ha lehet gyorsabban is menni 130 - nál biztonságosan - és lehet - akkor állítsuk a szabályokat az élethez. Nem mi vagyunk a szabályokért, hanem fordítva.
A 130 nagyon elavult. Én gyakran megpróbálom, nem mindig sietek, OK, menjünk 130 - at, legfeljebb kevesebbet eszik a kocsi. Csiki - csuki, kerülgetés, vacakolás, 20 km után megunom és gyorsítok.
hiába emelgetjük a sebességhatárt, akkor is az lenne a véleményed, hogy a szabályok arra vannak, hogy megszegjük. ha 150 lenne a határ, akkor is az lenne a kérdés, hogy 170-nél vajon büntetnek-e?
szerintem is teljesen felesleges ilyen kérdéseket feltenni, mindenki döntse el, mennyivel megy. van aki majd fizet érte, van aki meg nem.
én is inkább 140-150 között megyek pont az általad leírtak miatt. nyomom a belső sávban, hogy haladjak, ha valaki 180-al jön, akkor meg megpróbálom elengedni.
Autópályán már most is van 50 km/h sebességkülönbség a két sáv között. Ezt mégis hova lehetne emelni biztonságosan?
Sokan elfelejtik, hogy a biztonság nem csak arról szól, hogy a saját autójuk egyenes úton meg tudja futni az adott sebességet...
"Autópályán már most is van 50 km/h sebességkülönbség a két sáv között. Ezt mégis hova lehetne emelni biztonságosan?"
És a németeknél? Ott elvben sokkal nagyobb is lehet a sebességkülönbség két sáv között, mégsem hal ki a germán.
Óra szerint 140km/h-ra szoktam beállítani a tempomatot. Ez gps szerint olyan valós 132-133.
Ennél beleférne több is, de nekem ennyi bőven elég.
Ha céges autóval megyek, akkor munkaidőben vagyok, lényebében mindegy az a "22 perc". Legalább a kisebb a légellenállás, több üzemanyag visszatérítést kapok. Saját autóval napi 220km-t megyek. De nekem nem szokott olyan életbevágó lenni az a "22 perc", hogy emiatt traffipaxhatáron kéne mennem kicentizve és izgulnom kéne. Sokan így is elég nagy sebességkülönbséggel előznek meg. De ha meglátják a fix kaput (az M6-oson sehol nincs kitáblázva, direkt figyeltem már) azonnal a fékbe taposnak, lelassítanak ilyen 110-120-ra, előzhetem őket vissza. Majd a kapu után megint visszagyorsít ugyan az az autó 170-180-ra és megint megelőz.
Hozzáteszem, 18 éve vezetek. Magánautósként, és munkaügyben is elég sokat. Ez alatt se gyorshajtásért, se másért nem kaptam még bírságot.
"És a németeknél? "
Nem is lehet bárhol bármennyivel menni, hiába hiszi azt az átlag magyar
"Nem is lehet bárhol bármennyivel menni, hiába hiszi azt az átlag magyar"
Ezt nem is mondtam. Azt mondtam, hogy van nem kevés kétsávos pályaszakasz, ahol nincs sebességkorlátozás, így nagy sebességkülönbség lehet két szomszédos sáv között, itt megy a kamion 89 km/h - val és mellette elhúznak 250 - nel legálisan.
Mert idehaza terjeng egy tévhit, miszerint csak a háromsávos pályákon vannak korlátozás nélküli szakaszok, ami nem igaz.
"újra kisorolok a szélső sávba, nagy fék, újra előzni kezdek"
Ha tudom, hogy nagy fék lenne a külsőben akkor maradok inkább a belsőben. Ez ilyen egyszerű.
Sose érdekelt, hogy jön gyorsabb esetleg a belsőben mögöttem! A lényeg, hogy ha gyorsabb vagyok, mint a külső sáv, azaz külsőbe visszatérés esetén fékeznem kéne akkor maradok belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!