Miért a sofőr oldalán a biztonságosabb utazni?
Oké hogy ösztönösen azt az oldalt védi, de mitől tudná, amitől a másik oldalt nem?
Pl frontális ütközésnél stb.
Az amerikai NCAP (IIHS) nemrég vezette be a törésteszteknél, hogy félátfedéses ütközésnél nem csak a sofőr oldalt tesztelik, hanem az utasoldalt is. Kiderült, hogy sok gyártó trükközött ezzel és az utasoldalon sokkal gyengébb a kasztni, mint a sofőroldalon. Például a Toyota és a Ford is lebukott ezzel.
Az államfők olyan autóban ülnek, hogy ha aknára fut, sem lesz semmi baja. Tömör kerekek, ami nem kap defektet, 12 centi golyóálló üveg stb. Jobb hátsóba illik ülni a taxiban is az utasnak, s alkalmazott sofőr esetén is, a távolságtartás miatt. Régen sem a bakon ült a gazda.
Ennek semmi köze a kérdéshez.
Oldalról jövő ütközésnél az ellentétes oldalon van több esély. De melyik lesz az? Ki tudja?
A frontális ütközést szinte lehetetlen túlélni. Azt mindenképpen el kell kerülni.
A lényeg az, ahogyan már írták: hiába a sokéves rutin, a felelősségtudat stb. az életösztön mindennél erősebb, s a vezető arra fogja elrántani a kormányt, amerre ez az ösztön diktálja.
Persze nem az, aki a mobiltelefonján nézi (facebook élő közvetítés) a forgalmat.
"Az államfők olyan autóban ülnek, hogy ha aknára fut, sem lesz semmi baja."
Igen igen, és a világvégét is túlélik. Ja nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!