Egy kis köbcentis autónál hogyan kell "szakszerűen" használni a kuplung-gáz párost elindulásnál?
Ezt nem lehet leírni, minden autó más, meg a helyzettől is függ.
Általánosságban annyit tudok írni, hogy minél kevesebbet csúsztasd a kuplungot, de úgy, hogy még ne rángasson az autó.
Úgy kell ezzel is elindulni, ahogy a 2000-res dízellel kéne, csak ugye az 1.2-es jobban büntet, ha hibázol, mert le is fullad.
Szóval a fordulatot előre fel kell pörgetni 1500-2000-ig, hogy finoman el tudj vele indulni. Ha jobban megszokod, akkor ez már úgy kell menjen, hogy mire gázt adsz, és a fordulat felugrik, abban a pillanatban fel is engeded a kuplungot fogáspontig, hogy ne pörögjön feleslegesen. A kuplungot tartod olyan 2 másodpercig fogásponton, majd lassan, tehát lassan felengeded teljesen. Ha felengedés közben érzed, hogy rántani, vagy fulladni akar, akkor vissza kell nyomni egy picit a kuplungot és jó lesz.
Ilyen gyenge motornál amúgy figyelmesnek kell lenni, pici emelkedő, vagy akár nagy fűben való elindulásnál is a megszokottnál is nagyobb gáz kell neki, ezen ne lepődj meg. Nem, nem fogod ezzel tönkretenni a kuplungot, ezeket így kell használni, fordulaton. El lehet indulni amúgy kis gázzal is ilyen autóval is, de sokat kell gyakorolj még ahhoz, és rendeltetésszerűen jobb, ha pörgeted rendesen.
Én is 1.2-es benzinessel járok évek óta, szóval tudom miről beszélek. Én igazából szeretem ezt az autót, pörgős, sokszor papíron erősebb autókkal is simán tartom a tempót vele, szóval ne utáld nagyon a kis autódat :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!