Manuál váltós autóval, hogy lehet dinamikusan "rajtolni"?
A kérdésem abból fakad, hogy évek óta van már jogsim (dízelesen tanultam), de még mindig mazsolának érzem magamat, mert sosem merem kevés ideig csúsztatni a kuplungot, ugyanis tartok attól, hogy lefulladok és emiatt nem tudok dinamikusan elindulni (2-estől felfele a gyorsítás/felváltogatás természetesen már gyorsan megy).
Megnéztem ezt a videót és azt nem értem, hogy rajtoláskor a versenyzők hogy tudják megcsinálni, hogy kuplungcsúsztatással együtt (ami időt vesz igénybe) pont akkor induljanak el, amikor zöldre vált.
Már nem azért de Te itt hol látsz zöldet?
mert én sehol...
Azt írod, hogy a kuplung gyors fölengedése, "merés" kérdése számodra. Ugyan mitől félsz? Eddig egy adott tempóban emelted el a bal lábad, és annak arányában adtál gázt. Állítólag, most szeretnéd gyorsabban.
Akkor engedd gyorsabban! Ennyi az egész.
Beülsz az autóba, végiggondolod a folyamatot, és kipróbálod. Ha lefulladsz próbálod több gázzal. Ha észreveszed, hogy ordít a motor de nen haladsz, akkor a kuplungot is gyorsabban engeded.
Ez ugyan az az mozdulatsor, ugyan az az összehangoltság amit már ismersz, csak rövidebb idő alatt. Gyakorold. Ne azt nézd, hogy más hogyan csinálja, ne azt hallgasd, hogy másnak hol fog a kuplung. Amíg Te nem érzed, amíg Te nem csinálod, addig semmi más csak beszélgetés, és nézegetés.
Menj ki egy üres parkolóba, és gyakorolj.
Előbb-utóbb fog menni.....
#1: És amikor látom, hogy elindul a kocsi (vagyis fogáspontnál csúszik a kuplung), akkor egyből le is ugorhatok a kuplungról és közben mehet a gáz? Utána már nem is fullad le? Mert vezetés közben is azért nem tudok dinamikusan elindulni, mert amellett, hogy sokáig csúsztatom a kuplungot, fogáspont előtt és után is lassított felvétellel engedem a kuplungot, hogy le ne fulladjak.
#2: Ha jól tudom transzponderrel mérnek (nem tudom mi az), hogy a kérdés szempontjából tök mindegy. Valódi versenyeken zöldre indul minden versenyautó (és minél gyorsabban).
"valódi versenyeken zöldre indul minden versenyautó"
He-he-he.
(ne is zavarjon, hogy pl. a Forma 1-ben is a piros lámpa kioltására indulnak) ;)
#6: Zöld lámpa, dudaszó... tök mindegy. Azt nem értem, hogy mondjuk 3-4 ezerre felpörgetett manuál váltós kocsival, hogyan lehet a legtökéletesebben elindulni a kuplung ügyeskedésével úgy, hogy pont akkor mozduljon meg az autó, amikor el kell rajtolni. Ha fogáspontig engedi felpörgetett motorral, akkor korai rajt lesz belőle, ha meg a rajt pillanata után keresgéli a fogáspontot, akkor meg beragad a rajtnál. De jól elkalandoztunk a versenysport irányába. :D
De inkább a lediplomázás után veszek egy olcsó DSG-s kocsit és többet nem fog édesanyám csuklani minden egyes elindulásom során. :D
minden kocsinál ki kell tapasztalni a fogáspontot.
erősebb rajtoláshoz pl főútra kikanyarodáskor, ha közeledik a rajt pillanata, a motorfordulatot meg kell emelni, gázfröccs, vagy egyszerűen tartod a 3000-4000 fordulatot, ha tudod.
ezután lehet a kuplungot ráengedni, és közben nagy gázt adni.
de a kuplungot csúsztatni kell, különben a kipörgésgátló befullasztja a motort, abból minden lesz csak hirtelen indulás nem.
Úgy tűnik Te is az a típus vagy, aki ahelyett hogy beülne az autóba és megtapasztalná amire kíváncsi, inkább a monitor előtt tudományoskodik.
A gyakorlás gyakran bénázásokkal és melléfogásokkal jár. Ezeket is meg kell tanulni elviselni, nem csak a sikereket. Később majd jól jönnek ezek az "élmények".
A zöldre elindulás titka az, hogy figyeled a kereszteződés gyalogoslámpáit és ha tudod mikor fog zöldet adni a lámpád (általában, amikor a merőleges úton pirosat ad a gyalogoslámpa, de nem mindenhol van ez így), akkor már a sárga jelzés előtt be tudod tenni sebességbe az autót és amikor sárgát ad a lámpa, akkor a kuplunggal már bőven a fogásponton vagy és csak épphogy feljebb kell engedni, amikor zöldre vált. De azért ha így indulsz, akkor nem árt körülnézni, mert simán beléd hajthat valaki oldalról a gyors indulásod miatt, ha a sárgán megy át.
Egyébként attól nem tud lefulladni az autó, hogy gyorsan engeded fel a kuplungot. Az azt jelenti, hogy nem adtál elég gázt. Tapasztald ki hol fog a kuplung és próbálgasd, hogy mennyi gázt kell adni neki, hogy ne fulladjon le, ha feljebb engeded.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!