Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Amikor egy vonat fékez, akkor...

Amikor egy vonat fékez, akkor a max fékerő hàny %-àt hasznàlja ki?

Figyelt kérdés

Akkor, amikor az àllmàsra ér be, a nyílt pàlyàról.

Az màr a max közelébe van, vagy tudna sokkal erősebben is lassulni?


2018. máj. 16. 15:27
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
72%
Ugyanúgy fékez, mint te autóval. Ha időben kezdi, akkor elég lassítani, ha kicsit elkésik, akkor erősebben fékez. A 100%-ot csak vészfékezésnél használja ki.
2018. máj. 16. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
A vészfékezéskor az utasok előre esnének úgy, mint egy buszon? Legalàbb olyan erős?
2018. máj. 16. 15:35
 3/15 anonim ***** válasza:
58%
A nagy súly miatt nem olyan erős. Max ha állsz és nem kapaszkodsz, akkor esel el. Biztos te is átéltél már vészfékezést, csak nem tudsz róla mert annyira nem feltűnő.
2018. máj. 16. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
Nem hiszem,én alig jàrok vonattal. Évente 1-2alkalom Szeged és BP nyugati között.
2018. máj. 16. 15:44
 5/15 anonim ***** válasza:
79%

Egyáltalán nem. A vészfékezés az kb. vas a vason csúszásnak felel meg. A korszerűbb motorvonatok fel vannak szerelve blokkolásgátlóval, de a régi egyszerű "mozdony + kocsik" jellegű szerelvények ilyenkor megcsúszhatnak.


Vészfékkel is több száz méter a fékút.

Nincs olyan fékhatás, mint a villamosok sínfékjénél, hogy rácsap a gombra a vezető, az utasok meg rakásra esnek, mert nagyon rövid távon megáll.

2018. máj. 16. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
55%
Sajnos a vonatoknak nagyon rossza a tapadásuk, emiatt nem tud normális távolság alatt megállni. Balszerencsés kell legyél, hogy akár egy vészfékezésnél eless a vonaton.
2018. máj. 16. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
72%

A vonat többszáz tonna tömegű, sebessége lehet 100km/h fölött, vas ketekei vas pályán gurulnak, ezért mésképpen lassul, mint a gumi ketekes járművek, de ugyanazok a fizilai törvények.

A lendület a tömeg és a sebesség szorzata - egy 40 tonnás kamionnal össze hasonlitva is sokszorosa lehet a vonat tömeg-sebesség szorzata, ezt kell lefékezni.

A fékező erő a súrlódás, ami a haladási iránnyal ellentétesen hat.

A vas a vason nem úgy viselkedik, mint a gumi az aszfalton, a vonatolon a fékező erőt ezért plusz anyaggal növelhetik: homokot szórnak a kerekek elé vészfékezéskor.

Még igy is ezer méter fölötti fékutak lehetnek egy száguldó, többszáz tonnás szerelvény mögött, mire meg tud állni.

A tervezett megállás (pl állomáson) nem vészfékezéssel történik, a mozdonyvezető szakma alapja, hogy a vonatot ott kell tudni megállítani, ahol a peron van, nem attól 200 méterre.

A kérdésre vissza térve, hiába fékez a mozdonyvezető a lehetséges fékerő 100 százalékával, ha az nagy szerelvénnyel, nagy sebességnél vészfékezés, sokszáz méteres lesz a fékút.

2018. máj. 16. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
55%
Speciel a fékút végén viszonylag erős rántással tudnak megállni a vonatok is vészfékezés esetén, de eddigre már kapaszkodsz, mert érzed az intenzív fékezést.
2018. máj. 16. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Az előttem írók jól leírták. Figyelembe kell venni azt is, hogy ugyan minden mozdony+kocsi fékezésnél elkezd fékeződni, azonban a mozdonyra plusz teherként tornyusul egyfajta toló mozgás is, amit a mögötte lévő kocsik okoznak.
2018. máj. 16. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek. :)
2018. máj. 17. 04:04
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!