Mire való a zárójelező tárcsa a vonatok végén?
A tárcsa azér' kell, mer' az tolja a vonatot!
(jól is néz ki mondjuk a Railjet a rajta fityegő tárcsával)
Valahol volt nemrég egy autószállító szerelvénnyel baleset, ott valami nagyon alacsonyan vannak a féklevegő csövek és az egyik elől lévő vagonnál elütötte a vágánytengelybe lehelyezett beépítésre váró új sínszál vége. A féklevegőcső szétszakadt, de a visszacsapódó cső olyan szerencsétlenül ütközött a vagon aljának, hogy el is ütötte a maradék fém csatlakozóelemet és utána nem eresztett. Így nyomásvesztés és fékhatás sem volt a harmadik-negyedik kocsitól hátrafelé aztán valami elég durva baleset lett belőle. Asszem tavaly volt.
Szóval sérülhet olyan módon is, hogy nincs hirtelen nyomáscsökkenés.
Jó, oké extrém példa, de na.. :D
Ha megfigyeled az összes váltókezelő figyeli a ki és behaladó vonatokat.
Egyrészt a vonatszakadásra, másrészt a végzárlámpa azt tudja szolgálni, hogy ha éjjel torlódnak a vonatok, akkor messziről lehessen látni, hogy van szerelvény előttem, így 200m.-re lehet csak megközelíteni.
A zártárcsa valóban nem megfelelő éjjel erre a célra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!