Mikor hogyan kell fékezni? (Kezdő vagyok. )
Ne nézzetek nagyon hülyének, nemrég kezdtem el vezetni, csak nem igazán jó természetű az oktatóm, ezért sokx videókat nézek, h lássam, mi hogy van...
Szóval:
ha folyamatosan, nyugisan lassítva, hosszabb szakaszon szeretnék megállni, akkor mindvégig fokozatosan nyomjam CSAK a féket, vagy kell mellé a kuplung is? Mikor kell kuplungozni egyáltalán a fék mellett?
A kuplung+fék akkor kell, ha nagyon lassan megyek, és viszonylag gyorsan (de nem padlófékkel) szeretnék megállni?
Addig nem kell a kuplungot benyomni amig le nem esik alapjáratig a motor fordulat. Mert aztán már rángatni kezd. De benyomhatod hamarabb is , csak nem sok értelme van, mert csak úgy érvényesül a motorfék ha nincs benyomva.
Ez teljesen mindegy hogy gyorsan vagy lassan fékezel.
nemrég kezdtem el vezetni, csak nem igazán jó természetű az oktatóm, ezért sokx videókat nézek, h lássam, mi hogy van...
Cserélj oktatót ha félsz tőle kérdezni!!!!!Meglátod nagyon hasznos lesz ha nem 150 óra után mész majd vizsgázni vagy nem buksz meg folyamatosan.
Nem tudom, azt érzed-e már, hogy lassításnál mikor kell visszakapcsolni, milyen motorfordulatnál. (Pl. ha látod, hogy nemsoká utolérsz egy lassabb járművet, és előzni nem tudsz.)
Szóval, olyankor visszaengeded a gázpedált (lassan vagy gyorsan, helyzettől függ), az autó lassul a motorféktől, és amikor már hamarosan rángatni kezdene, akkor visszaváltasz.
Na mármost, ha fékezni is kell, mert fokozottabb lassításra van szükség, akkor ugyanígy kezded, leveszed a gázról a lábad, és helyette a féket nyomod. Mielőtt a motor rángatni kezd, kinyomod a kuplungot bal lábbal, de nem teszed be az alacsonyabb sebességbe, mert ugye nem akarsz azzal a sebességfokozattal haladni, hanem kinyomva tartod a kuplungot, vagy éppen üresbe teszed a váltót, és akkor felengedheted a kuplungot.
Tehát ha nagyon hirtelen akarsz megállni, akkor egyszerre megy a kuplung meg a fék, de ha nem hirtelen akarsz megállni, akkor csak fék, aztán mielőtt rángatna, jön a kuplung is mellé. (És ha meg kell állni, akkor üresbe tenni a sebváltót.)
Szituációtól függ. Ha mész 4-esben és jön a körforgalom, akkor elkezdesz fékezni, majd amikor beérsz a körforgalomba, akkor két lehetőséged van: nyomsz egy kuplungot és megállsz, mert jönnek vagy nyomsz egy kuplungot és berakod 2-esbe (vagy 3-asba, ha nagyobb a körforgalom mérete, de ezt nem szeretik az oktatók).
Ha tudatosan akarsz motorfékezni, akkor a módszer az, hogy lelépsz minden pedálról, érzed, hogy fog a motorfék, majd amikor ez a hatás gyengülni kezd, akkor leváltasz 1-et és ismét csak pedálok nélkül lassulsz tovább. Én vasúti átjáróknál szoktam azt csinálni, hogy leváltok 3-asba amikor már a közelébe érek és akkor nem kell fékkel lassítanom az átjáró előtt, majd az áthaladás után gáz és vissza 4-esbe vagy 5-ösbe.
Ha gyorsan akarsz megállni, akkor szigorúan kuplung+fék, nehogy lefulladjon a motor! Ha normál módon akarsz megállni, akkor elég csak akkor kuplungot nyomni, amikor már nagyjából alapjáraton van a fordulatszám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!