Melyik biztonságosabb egy frontális ütközés esetén, egy régi nagyobb autó (pl. Mercedes 123) légzsák nélkül, hosszabb motorháztetővel és nagyobb tömeggel, vagy egy vadi új Suzuki Swift légzsákkal, rövidebb motorháztetővel, kisebb tömeggel?
Nézzük két elméleti esetet:
1. frontális ütközés pl. egy F Astrával
2. frontális ütközés egy fának
Nem Merci, nem Swift, de "öreg nagy nehéz vas" vs. " gagyi új műanyagautó" frontális csatt:
Most tuti le leszek pontozva de lesza**m :D
A Mercedes w123 pont, hogy nagyon híres volt a biztonságát tekintve!
Belinkeltek ide basszus olyan töréstesztet ami nem is a szóban forgó autóról szól.
Ennyi erővel belinkelhetnék Nascar balesetet és mondhatnám, hogy minden autó ripityára törik egy balesetnél.
https://www.youtube.com/watch?v=EqMEGA76HsE
A W123-asban már van gyűrődési zóna és van légzsákkal szerelt változat is és anyagminőségben sem éppen gagyi anyagokból készült, ellentétben az akkori más kocsikkal.
Az, hogy egy 30-40 éves mercit egy vadi új swifthez hasonlítgatsz nem éppen mérvadó de persze össze lehet őket hasonlítani.
Ha nekem e kettő kocsi közül kellene választanom akkor egyértelműen a mercit választanám (függetlenül attól, hogy nagy álmom egyszer egy 123-as merci de sajna nagyon drágák).
Az meg, hogy egy w123-as vs f asta ütközésből az astra jönne ki győztesen az egyenesen nevetséges kijelentés.
A fával való ütközést könnyen le lehet tudni, ott csak a sebesség számít.
50-70km/h-nál nem fogsz meghalni bármilyen autóban is vagy, 90-110 vagy felette már necces.
A fa a legrosszabb, annál még a betonfal is jobb mert ott teljes autószélességben éri az erőhatás az autót míg egy fánál csak a fa vastagságában fogja érni az energia...
pl egy 50-70cm-es részen.
Egymás elleni ütközésnél ha a w123-as mercit és az új swiftet vesszük figyelembe akkor kis sebességnél torony magasan a merci a nyerő.
pl. egy 30-40km/h-s koccanásnál.
Míg a mercinél kb ki kell cserélni az ütközőt és a hűtőt meg ki kell kalapálni a karosszériát addig a swiftre rá kell költened 1 millát mire rendbe hozod.
Itt még nem igen lehet beszélni életveszélyről.
Nagy sebességnél már a swift a nyerő de azért egy 123-as merci sem egy mozgó koporsó.
Alapból ezek a mercik nem a száguldozásra valók :)
Tudnak azért menni de nekik a szép, kényelmes vezetés "áll jól".
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Volvo 940 ami legalább olyan mint az említett Merci (ha nem jobb,mert a Volvo mindig is a biztonságról volt híres) egy modernebb kisebb Renault ellen. Beleroppan a Volvo is rendesen.
13-as
Látom nagyon elfogult vagy a W123-al szemben, amivel nincs is gond, mert tény, hogy minden idők egyik legjobb autója. De azért valótlanságokat sem kell állítani, és illene beismerni, hogy eljárt felette az idő. Ja és azt se feledd el, hogy például egy 200D között (a W123-ak szerintem legnagyobb része 200D volt) vagy egy fullos 280-as benzines W123-as Mercinek a kasztnin kivül nem sok közös pontja van. És a 200D bizony a rosszabbik oldalon áll, biztonság szempontjából is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!