Hogy lehet, hogy a 7-es BMW-nek sokkal jobb a töréstesztje frontális ütközéskor, mint az S Mercedes-nek?
S Mercedes-é
http://www.youtube.com/watch?v=XNCGRaQrDPk
7-es BMW-jé
http://www.youtube.com/watch?v=WWvNotPojms
A BMW eleje alig sérül, a Mercedes-é meg eltűnik.
Ezt is érdemes megnézni: A merci a legrosszabb értékelést kapta, a BMW itt is legyőzte, az egyel jobb értékelést kapott.
http://www.youtube.com/watch?v=pG9h4XMJv6Y
Mi van a Mercivel? Pedig kedvenc autóm :(
A mostani, F01/F02 kódú 7-es BMW fiatalabb, mint az éppen aktuális, W221 kódú Mercedes S. A W221-et 2005-ben mutatták be, az F01-et meg 2008-ban. Az a három év pedig arra volt elegendő, hogy új anyagokat, technológiákat alkalmazzanak, amik jobb szilárdsági jellemzőkkel bírnak. Ráadásul a BMW-nek ott volt az E6 jelű 5-ös csúfos kudarca a törésteszteken, ami után igyekeztek a lehető legjobb eredményt kihozni az autóikból, nehogy elillanjon a vásárlók bizalma.
Ja, és nem mellékesen: azt, hogy egy autó ütközéskor mennyire védi jól az utasait, nem az határozza meg, hogy mennyire sérül. A közhiedelemben még mindig az él, hogy "bezzeg a Volgák jók vótak, mer' ha nekiment a Zsigulinak, meg se horpadt a sárvédő", de az a helyzet, hogy a túlzottan merev "páncélautók" veszélyesebbek, mint azok, amik tudnak gyűrődni. Ha ugyanis nem a karosszériaelemek gyűrődése emészti fel az energiát, akkor az utasok fognak gyűrődni, rájuk pedig ez rosszabbul hat. Az tehát önmagában nem probléma, hogy eltűnt a Mercedes eleje: annak pontosan így kell működnie. Összecsuklik, lelassul az autó és kész. De ha megnézed, az A-oszloptól hátrafelé alig sérült a karosszéria, az utastér nem rogyott össze, talán még az ajtók is nyithatóak voltak. Az utasok védelménél pedig ez a lényeg, nem az, hogy mennyire horpad be a motorháztető.
Valaki nemrég rakott fel egy kérdést, amiben egy W211 karamboljánál készült képek vannak. Ott agonizált, hogy mennyire nem biztonságos, mert valami 6x éves meghalt benne. Pályán volt a karambol, tehát ~130-nál, és az utascella egyben maradt. A többiek megúszták komolyabb sérülés nélkül(kerestem most, de nem találtam, pedig max 2 hete lehetett).
Na kb ez lenne az S Mercinél is. Ahol látványosan törik, az azért van, mert úgy tervezték. Nem kell attól félni, hogy 100-nál meghalnának benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!