Milyen hosszan vagyok köteles eltűrni a közlekedési lámpa piros jelzését? Ha vélhetően hibás lett átmehetek?
A kresz egy dolog a józan ész meg egy másik dolog. Én évente kb 4-5 x találkozok ilyennel és nem várok 20 percet hanem átmegyek,mert nem vagyok kolompszóra menő birka. Nemrég vasúti sorompó játszadozta azt hogy piros -elment egy vonat oké,aztán maradt piros 10 percig, megint egy vonat,aztán fehér lett 3 mp-re de nem nyílt fel a sorompó és egyből újra piros 10 percig és nem jött vonat. Na itt unta meg mindenki és szépen átmentek a sorompó mellett,mert már a közeli főúton ált a sor km-es dugót okozva. Teljesen belátható szakasz volt amúgy.
Másik vicces dolog hogy néhány jelzőlámpába vagyis az útba valami súlyérzékelő van vagy mi és ezt semmi nem jelzi se tábla se semmi,hogy az itt kérem egy ilyen cseles lámpa. Ha az első autó nem a vonalra áll akkor nem lesz zöld,és nem oda áll mert nem látja a lámpát. Na meg ha én jövök robogóval azt sem érzi. Ott rohadhatok amíg nem ér oda egy kocsi is. Körbenézek rendőr sehol és csapatom neki
11-es, józan észről beszélsz, miközben a lezárt sorompót kerülgeted? Hát, gratulálok. Honnan van neked pontos információd arról, hogy egy adott helyen milyen sebességgel, melyik vágányon, melyik irányból érkezik a vonat? Honnan tudod, hogy azon a nyílegyenes, állításod szerint jól belátható pályán pontosan hány másodperced van még a vonat észlelése után az átkelésre? És ha mindez ívben van? M van, ha más is pont akkor unja meg a várakozást és egymás miatt ragadtok bent, legalább részben, az űrszelvényben?
Nem, emberek, felelősen gondolkozó ember egyszerűen nem bírálja felül a jelzőlámpa, különös tekintettel a vasúti fénysorompók jelzéseit. Ezeket pontosan azért, mert biztonságkritikus rendszerelemek, mindig úgy alakítják ki, hogy hiba esetén kikapcsoljanak egy idő után. Épeszű embernek akkor is van 20 perce a saját és mások életének megvédésére, ha emiatt történetesen elkésik valahonnan.
13-as most elszégyeltem magam. Ja nem :) Szóval te nyugodtan fújd a szabálykönyvet én meg megyek ahogy a józan ész diktálja. Hidd el abban a vasúti kereszteződésben pont annyira be lehetett látni mint egy átlag egyenes főútra ,nem voltak benne hajtűkanyarok
.Amikor mellékútról át akarok menni egy széles főúton ott sincs sorompó sehol,és mennek az emberek 120-al is,mégis simán megoldható az átkelés a főút forgalmának zavarása nélkül.Nincs sorompó nincs lámpa .Hát a vasúton is megoldható az átkelés körülnézéssel. Nem én voltam az első és nem is az utolsó aki szépen átcsorgott a sorompót megkerülve.De biztos voltak szabályokat mormolók akik még piknikeztek ott egy fél órát. És nem érdekelnek a műszaki blablák, az a sorompó el volt romolva ,és nekem nincs időm arra, hogy kivárjam,hogy észrevegyék a hibát és ki tudja mikor javítgassák.
Az útban nem súlyérzékelő van, hanem mágneses hurokdetektor. Benne van a KRESZ-ben, hogy a vonalnál kell megállni, arról már nem tehet a közútkezelő, hogy egyesek 2-3 kocsi távolságra állnak meg a kereszteződés előtt.
De lényegében értelmetlen a vita, mert aki szentül hiszi, hogy ő meg tud hozni egy ilyen döntést, azt nem fogja meggyőzni sem egy jelzőlámpákkal foglalkozó szakember, sem egy közlekedésmérnök, sem az atyaúristen. De különben elhiszem én, hogy vannak esetek, amikor tényleg elég nagy biztonsággal lehet átkelni ilyen esetekben, csak hát elég egyszer hibázni.
Olyan nincs, hogy nincs rálátás a lámpára. Olyan van, hogy kicsit előrébb kell hajolni, de ezt az áldozatot talán meg tudja hozni mindenki.
A hurokdetektor a motort érzékeli, a kerékpárral meg az a baj, hogy mivel a sáv szélén teker, gyakorlatilag a detektor mellett áll meg, nem felette. De ilyenkor sem dől össze a világ, meghatározott ciklusonként így is úgy is átvált a detektoros irányba is a lámpa.
Van néhány tévedés a válaszokban. Nem csak megkülönböztető jelzéssel bíró jármű mehet át piroson, hanem bármelyik amelyik személy vagy vagyon védelmében jár el. A megkülönböztető járművet csak segíti ebben a megkülönböztető jelzés. Sima autós ekkor megbírságolják, de ha felmutat egy igazolást miszerint jogosan vétett szabályt akkor a bírságot törlik. A kérdés az, kap e igazolást? Manapság, amikor 3 perc alatt ott van bárhol a mentő, egy személyautóval történő sebesültszállítás már inkább veszélyeztetés mintsem segítség. Ugyanakkor lehetnek speciális helyzetek amikor jogos. Lehet más helyzet is, amikor azért megyünk át a piroson, mert mögöttünk áll a szirénázó mentő s oldalirányba húzódás nem lehetséges. De ezt is csak akkor tehetjük meg, ha meggyőződtünk arról, hogy nem veszélyeztetünk másokat.
Ha csak állunk a pirosban s szó sincs személy és vagyonvédelemről, ez természetesen más tészta. Hivatalosan ekkor csak akkor mehetünk tovább, ha rendőr érkezett a helyszínre s ő bírálta felül a piros jelzést s zöldet mutatott. Ha egyedül vagyunk az ciki mert akkor jogszerűen mobilon sem hívhatunk segítséget, mint vezető, ha nincs kihangosítónk. Itt lép be a történetbe egy új fogalom, a korrupciós ráta. Magyarországon ez elég magas. A lényege az, hogy mekkora mértékben kell megszegni a törvényt az érvényesüléshez. ha nem akarunk túl sokáig várni akkor felülbíráljuk a törvényt s megszegjük azt. ha óvatosan tettük, s nem lett következménye akkor max. egy enyhébb bírságot kapunk amit kifizetünk s jó eséllyel még ez se lesz. természetesen, ha eközben megölünk néhány embert akkor a következmények is súlyosabbak lesznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!