Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Megbuktam a vizsgán. Mit...

Megbuktam a vizsgán. Mit kellett volna tennem?

Figyelt kérdés

Főúton haladtam, amin egy kissebb kanyar volt.

Miután elkanyarodtam, észrevettem a két bicajost.

Nagyjából 2 autónyi hely volt közöttük.

Ki is raktam az indexet, de a másik irányból kijött a parkolóról egy autó és felém jött.

Kb 40 km/h-vel jöttem, elkezdtem lassitaani.

Leváltottam másodikba, de még mindig mentem 25-30 km/h-vel.

Nem tudtam volna kellően a bicajosok tempójára lelassulni, ezért kikerültem az egyiket és besorakoztam az első mögé.

Közben persze elsuhat mellettem a szembejövő autó.


Megbuktam.


A vizsgáztató szerint ha ő nem avatkozik be, leviszem az autós tükrét.

De a poén az egészben hogy ő a kormányt balra, azaz az autó felé forditotta minimálisan.


Mit kellett volna tettem, jogosan buktam meg?



2018. márc. 10. 20:44
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

Ó ezt eddig nem is tudtam.

Szóval ha béfékeztem volna, és egyszerre két sebességet váltok (harmadikból elsőre ) az szabályos lett volna?

2018. márc. 11. 08:07
 12/19 anonim ***** válasza:
100%
Miért ne lenne? Amikor 50-el mész és piros lámpát kapsz, minden egyes sebességbe szépen leváltogatsz?
2018. márc. 11. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
84%

Nem tudjuk mi volt.

-lehet, hogy nem volt elég közted és a másik autó közt,

-lehet, hogy a biciklisekhez mentél túl közel,

-lehet, hogy bevágtál a hátsó biciklis elé.


Én 20+ éves jogsival is várok és egyszerre előzöm a két biciklist, ha szűk az út!

2018. márc. 11. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
89%

Ne haragudj, de ilyen tudással hogy engedtek egyáltalán vizsgázni? Egyáltalán ki mondta azt, hogy csak egyesével lehet visszaváltani?


"Nem tudtam volna kellően a bicajosok tempójára lelassulni, ezért kikerültem az egyiket és besorakoztam az első mögé."


Ez volt a hiba. Egy autó tud menni 10km/h-val is (vagy kevesebbel), de ezt kb. a legelső rutinpályás órádon tapasztalhattad már. Olyan nincs, hogy nem tudsz lelassítani egy másik közlekedőnek a tempójára. Szépen is nézne ki, ha csúcsforgalomban menne előttem egy biciklis és nem tudnék mást csinálni, minthogy kényszerűen kikerülöm és belemegyek a szembejövőbe, mert nem tudtam lelassítani a tempójára és mögötte ballagni.


Az meg, hogy nem tudsz egyszerre kettőt visszaváltani... Sürgősen cseréld le az oktatódat!

2018. márc. 11. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
26%
Harmadikból valószínűleg elég lett volna 2.-ba kapcsolni. Az 1. fokozatot csak elindulásra használjuk (visszaváltás során nem is nagyon akarja bevenni az egyest, ahhoz már tényleg nagyon lassan kell gurulni, hogy az legyen indokolt).
2018. márc. 11. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
92%

Egy oktatónak mindenképpen észre kellett volna venni már az elején, hogy te visszaváltásnál minden sebességbe berakod egyenként, és rád kellett volna szólnia.

Ha már azt nem magyarázta el az első órán, amikor a forgalomba vitt, hogy nem kell.

Ez egy kutyaütő oktató.


Szerintem az oktató azért fordította a kormányt balra, mert nem volt benne biztos, hogy sikerül lefékezni eléggé, és végszükségben becélozta volna a kocsit az előzendő bicikli meg a szembe jövő kocsi közé, hátha elfértek és nem kapjátok telibe az öreget, ehhez készül hozzá.

2018. márc. 11. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
12%
Nem tudok egyszerre kettőt visszaváltani... Mondd azt légy szíves, hogy nem a hátsó ülésen ültél!
2018. márc. 12. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
82%

"Nem birok kettőt váltani egyszerre, hogy áttegyem elsőbe.

Másodikban pedig fékezve is, de nekimentem volna a hátsó bicajosnak.

Arra pedig hogy egymás után 2x váltsak, se időm se volt, és nagy is volt az autó lendülete ehhez."


Kumplung + fék majd ha megáltál, akkor elsőbe váltás. A kereszteződéseknél hogyan szoktál megállni?


Nekem eleve így tanították, hogy így álljak meg ...

2018. márc. 13. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
84%

Mivel az első fokozat több (régebbi) típusnál nem is szinkronizált fokozat, ezért ott nem is szabad haladás közben visszaváltani egyesbe!

Ha mozog az autó, akkor legfeljebb kettesig váltunk le (az újabb típusoknál is, mivel ott általában 5-6 fokozat is van és az elsőt csak az induláshoz érdemes használni). Fékezéskor a kuplungot is kinyomod (nem feltétlenül egyszerre, mivel enyhe lassuláshoz sokszor elegendő a motorfék is, illetve a kettő együtt is alkalmazható). Gyors (vész) fékezéskor egyszerre nyomod a kuplungot és a féket (mivel az esetleg blokkoló kerekek enélkül lefullasztanák a motort, illetve ekkor a fékeknek nem kell a motor forgását is fékezniük).


PS.: A mai 5-6 fokozatú váltókkal szerelt nagy nyomatékú (jellemzően dízel) autókat simán el tudod indítani kettesben (kis gyakorlással akár hármasban) is sík terepen.


A váltó helyes és készség szintű(!) kezelése elengedhetetlen a járművezetéshez, ezt feltétlenül gyakorolnod kell! Nem árt, ha megtanulod, hogyan kell "kilőni" a lámpánál anélkül, hogy lefulladna a motor, és azt is gyakorold, milyen az, ha váratlan helyzetben kell megállni a lehető legrövidebb időn (úton) belül!

Gyakorold azt is, hogy blokkolásgátlóval vagy anélkül hogyan viselkedik egy autó intenzív fékezésnél, hogyan tudod ilyenkor is irányítani az autót (esős, havas úton ez életet tud menteni). Jó lenne az is, ha megtapasztalnád, milyen az, amikor egy éles kanyarban az autó kezd lecsúszni az ívről (mert bármikor rámehetsz egy sárfelhordásra, jeges részre), hogyan tudod ott is visszanyerni az irányítást. Bár ezeket már inkább vezetéstechnikai tréningeken oktatják, ugyanakkor a te és a közlekedésben résztvevők biztonsága múlik rajta.

2018. márc. 17. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!