Megbuktam a vizsgán. Mit kellett volna tennem?
Főúton haladtam, amin egy kissebb kanyar volt.
Miután elkanyarodtam, észrevettem a két bicajost.
Nagyjából 2 autónyi hely volt közöttük.
Ki is raktam az indexet, de a másik irányból kijött a parkolóról egy autó és felém jött.
Kb 40 km/h-vel jöttem, elkezdtem lassitaani.
Leváltottam másodikba, de még mindig mentem 25-30 km/h-vel.
Nem tudtam volna kellően a bicajosok tempójára lelassulni, ezért kikerültem az egyiket és besorakoztam az első mögé.
Közben persze elsuhat mellettem a szembejövő autó.
Megbuktam.
A vizsgáztató szerint ha ő nem avatkozik be, leviszem az autós tükrét.
De a poén az egészben hogy ő a kormányt balra, azaz az autó felé forditotta minimálisan.
Mit kellett volna tettem, jogosan buktam meg?
Szerinted most itt tud valaki segiteni.
Te elmondtad a te verziód, a másikét meg nem tudjuk.
Sajnos mindegy mit teszel, ha az oktató csak félelemből is beavatkozik más hibájából, buksz.
NEkem nagyon jó oktatóm volt 94-ben, 10 évvel később az akkori barátnőmet is hozzá irattam be.
Ő azért bukott akkor meg, mert jobbról váratlanul kiállt valaki a parkolóból, és bár elég gyorsan fékezett a bnőm, az oktató is beletaposott. Bukta a vizsgát, holott nem ő okozta sem a vészhelyszetet, és hiába reagált gyorsan.
Mint mondtam harmadikban mentem, vagy negyvennel.
A biciklisek pedig elég öregek voltak, nagyon lassan közlekedtek, max 10 km/h-vel.
Nem birok kettőt váltani egyszerre, hogy áttegyem elsőbe.
Másodikban pedig fékezve is, de nekimentem volna a hátsó bicajosnak.
Arra pedig hogy egymás után 2x váltsak, se időm se volt, és nagy is volt az autó lendülete ehhez.
A vizsgáztató azt mondta hogy ki kellett volna kerülnöm mind2 bicajost.
Pedig ha ki is kerülöm, gyorsitok, akkor 99% hogy neki mentem volna a szembejövő autónak, ha az nem ment volna le az útról.
"Nem birok kettőt váltani egyszerre, hogy áttegyem elsőbe. "
Miért kellett volna egyesbe visszaváltanod? Nem is értem... Szerintem igencsak szarul kezeled az autót, nem csoda, ha megbuktál.
Jól írják, ez egy nagyon komoly vezetéstechnikai hiányosság, ha azt hiszed, hogy minden sebességbe be kell tenni a sebességváltót. Még gyorsításnál is van olyan eset, amikor nem kell, de lassításnál meg aztán főleg nem kell.
Ha gyorsan kell fékezni ötödikben vagy hatodikban, akkor is rátaposol a fékre, és közben kinyomod a kuplungot is, aztán amikor elmúlt a veszélyhelyzet, akkor eldöntöd, hogy annál a sebességnél éppen hányadik fokozatba kell kapcsolni, és úgy mész tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!